Racistische opmerking

17-12-2017 17:09 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag stond ik in de rij bij de kassa. Voor mij stond een vrouw met een hoofddoek, achter mij stond een wat oudere man en een vrouw. De man en de vrouw waren aan het praten over kerst, ze vroegen zich af hoe de winkel nog open kan zijn tijdens kerst als alle werknemers kerst vieren. De man wees toen naar de vrouw voor mij en zei: "Daarvoor hebben we van die hoofddoekjes in Nederland, die vieren geen kerst dus dan kunnen die mooi werken op eerste kerstdag, zijn ze toch nog ergens goed voor." De vrouw met het hoofddoekje hoorde de man gelukkig niet.
Ik schrok toen ik dat hoorde en vroeg me af of ik er wat van moest zeggen. Heb het uiteindelijk niet gedaan om de vrouw met het hoofddoekje een belediging te besparen en om een conflict met de racistische man te vermijden.
Achteraf heb ik er denk ik toch wel spijt van dat ik niks heb gezegd, wat hadden jullie gedaan in deze situatie?
Niks. Dat soort dom volk is mijn commentaar niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet op reageren. Idioten zijn er altijd en die gaan echt hun mening niet aanpassen omdat jij er iets van zegt. Gewoon negeren.
Ik had er wel wat over gezegd mezelf kennende. Tuurlijk kan je denken laat die domme onwetende man maar praten, maar ik vind juist dat we onze stem moeten laten horen, zeker wanneer er mensen zonder geldige reden aangevallen worden, verbaal of fysiek. Als niemand meer voor elkaar opkomt, in wat voor een wereld leven we dan?
gewoon niet op reageren, die man zit te provoceren, of daar is dit topic voor bedoeld kan ook natuurlijk.
Wie zegt dat die andere klant het niet gehoord heeft?
Alle reacties Link kopieren
Niets.
Alle reacties Link kopieren
Het was gewoon hatelijk. Ik vind het raar dat mensen hatelijk zijn tegen mensen die ze niet eens kennen. Waarom zou je iemand willen kwetsen die jou nog nooit iets misdaan heeft?

Raar volk!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ze de opgetrokken wenkbrauw gegeven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
17-12-2017 17:17
Ik had ze de opgetrokken wenkbrauw gegeven.
Ik ook.
En de doodstaar gedaan.
Mocht hij daar dan op reageren dan had ik wat over dom volk gezegd denk ik.
Moonshine1984 schreef:
17-12-2017 17:13
Ik had er wel wat over gezegd mezelf kennende. Tuurlijk kan je denken laat die domme onwetende man maar praten, maar ik vind juist dat we onze stem moeten laten horen, zeker wanneer er mensen zonder geldige reden aangevallen worden, verbaal of fysiek. Als niemand meer voor elkaar opkomt, in wat voor een wereld leven we dan?

Op zich eens, maar waarom de mevrouw met een hoofddoek zich kut laten voelen? Ze hoorde het nu niet.
Ik had er zeker iets van gezegd.
Star² schreef:
17-12-2017 17:20
Op zich eens, maar waarom de mevrouw met een hoofddoek zich kut laten voelen? Ze hoorde het nu niet.
Dat denkt to, wie weet hoorde ze het wel.
blijfgewoonbianca schreef:
17-12-2017 17:17
Ik had ze de opgetrokken wenkbrauw gegeven.
Ja dat.
Het is geen racisme, moslims zijn geen ras.

Maar ik zou niets zeggen. Ook niet als ze het wel gehoord had. Maakt niet uit waar het over gegaan was overigens, ik bemoei me niet met wat een ander zegt over een ander. Van woorden gaan mensen niet dood.
Alle reacties Link kopieren
Een hoofddoek zit niet IN je oren hoor. Die dacht ook: "Lamawaaien".
Sommige mensen zijn zo dom, daar is geen beginnen aan.
Hoi Cindy wat een populaire naam zeg, Cindy maar daar gaat het niet om haha.
Nou, ik zou echt wel gezegd hebben dat een hoofddoekje alleen geen winkel draaiend kan houden. Wel een vrouw met een hoofddoekje om, of een man met een keppeltje, een man met een tulband (juist leuk met kerst) en ook heel veel mensen die uit hun dak gaan en smeken of ze mogen werken met kerst om van hun schoonfamiliegourmetfeest af te zijn.
Zo is het namelijk soms, sterker nog ik heb ooit gelogen dat ik moest werken met kerst om die reden. Ja driedubbel salaris dat had ik net ff nodig dus jammer jammer jammer weer maar ik moest echt werken. Nee hoor, wacht maar niet op mij kan laat worden loog ik erachteraan. niet netjes maar dat was die man in de supermarkt ook niet echt. Hij had ook kunnen zeggen er zijn zat mensen die niks om kerst geven en graag willen werken. Moslims bijvoorbeeld. Dat was correct geweest nu stond hij te wauwelen over werkdoekjes die een winkel runnen als je het goed leest.
Daar ga je toch niet mee in discussie?
strikjemetstippels schreef:
17-12-2017 17:23
Maakt niet uit waar het over gegaan was overigens, ik bemoei me niet met wat een ander zegt over een ander. Van woorden gaan mensen niet dood.
Zou je dat ook denken als het over jezelf gaat? Iemand bedreigt je verbaal, jat je tas of verkracht je... Fijn als er dan omstanders/voorbijgangers zijn die redeneren zoals jij en dus niet ingrijpen en jou aan je lot overlaten. Hey, want aan al de genoemde voorbeelden ga jij immers ook niet dood. :bonk: :facepalm: :moon:
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 17:33
0.36% gewijzigd
Ik zou niks gezegd hebben. Iemand die zoiets duidelijk hoorbaar in een gesprek zegt vindt het waarschijnlijk alleen maar leuk als er commentaar is. Dat is alleen maar olie op het vuur. Ik gun hem zijn lol niet en ik verwacht ook niet dat zo iemand van gedachten verandert of tot andere inzichten komt.

Ik heb een zwarte moeder, blanke vader, maar ik ben zelf niet duidelijk te plaatsen qua uiterlijk. Ik zit vaak in gesprekken waar mensen de meest vreselijke dingen zeggen over bevolkingsgroepen waar ik zelf ook bij hoor, maar dat realiseren mensen zich niet. Ik ben er mee opgehouden om daar tegenin te gaan.

We hebben gewoon nog een lange weg te gaan als samenleving, dat is mijn conclusie.

Terzijde, niet alle mensen vinden het fijn dat er vreemden ongevraagd voor ze op de bres springen, dus de mevrouw met hoofddoek kan ook ongewild in een ongemakkelijke positie worden gebracht waar de aandacht extra op haar wordt gevestigd, terwijl ze dat liever niet heeft.
Tijdschriftenverslindster schreef:
17-12-2017 17:32
Zou je dat ook denken als het over jezelf gaat? Iemand bedreigt je verbaal, jat je tas of verkracht je... Fijn als er dan omstanders/voorbijgangers zijn die redeneren zoals jij en dus niet ingrijpen en jou aan je lot overlaten. Hey, want aan al de genoemde voorbeelden ga jij immers ook niet dood. :bonk: :facepalm: :moon:
Wat een gestoorde reactie. Als of fysiek geweld hier iets mee van doen heeft. De vraag was of ik hier iets van zou zeggen, en ik zeg nee met als reden dat wat woorden geen halszaak voor mij zijn. Dat jij zo'n hysterische conclusie trekt ligt niet aan mij maar aan jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vermoedelijk zoiets als 'En voor u ook vrede op aarde' gezegd hebben en me hebben omgedraaid en hen daarna stelselmatig negeren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
strikjemetstippels schreef:
17-12-2017 17:36
Wat een gestoorde reactie. Als of fysiek geweld hier iets mee van doen heeft. De vraag was of ik hier iets van zou zeggen, en ik zeg nee met als reden dat wat woorden geen halszaak voor mij zijn. Dat jij zo'n hysterische conclusie trekt ligt niet aan mij maar aan jou.
Je laat jezelf wel erg kennen hoor; maar dat was me al vaker opgevallen. Lees even goed; er staat als voorbeeld o.a. ook verbale bedreiging bij... sinds wanneer is dat fysiek geweld en een tas jatten valt ook niet onder fysiek geweld hoor. Door jouw reactie is mij in elk geval wel duidelijk dat er ineens andere regels zijn als het jou betreft... Helaas ben je daarin niet de enige. Het zou fijner zijn als mensen eens iets meer voor elkaar opkwamen in plaats van alleen op zichzelf gericht te zijn met de gedachte ik doe niets want de ander gaat er toch niet dood aan; je geeft hiermee alleen maar ruimte aan discriminatie om te groeien.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 17:58
11.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ooit zoiets meegemaakt, wel omgedraaid en gezegd dat ik van mijn ouders heb geleerd dat als je niets aardig te zeggen hebt je beter je mond kan houden, gewoon een gratis tip, je bent immers nooit te oud om te leren. Nou deze oud zuurpruim wist even niet wat hij moest zeggen. Bah
Dit maak ik zelf ook net iets te vaak mee hatelijke opmerkingen tegenover moslims. En dat ze mij dan aankijken voor goedkeuring of in het gesprek proberen te betrekken want als je meelult als gekleurde hoor je er pas echt bij voor zulke vuillakken.
Uitgelezen kans om mijn afkeur te laten blijken.
En niet zo zachtjes ook.
Echt hoe respectloos ben je.
Goed dat de betreffende vrouw het niet hoorde of deed alsof ze het niet hoorde, want dan werd zij vast weg gezet als de agressieve en onverdraagzaam want meneer de oude lul maakte toch zeker maar een grapje.
Bah misselijke figuren.
Star² schreef:
17-12-2017 17:20
Op zich eens, maar waarom de mevrouw met een hoofddoek zich kut laten voelen? Ze hoorde het nu niet.
True, maar dan nog had ik er wat van gezegd omdat ik ontzettend slecht tegen onrecht kan. Maar goed, daardoor ook weleens zelf de wind van voren gekregen; Dus het heeft z'n voor en nadelen om altijd degene te zijn die dr mond opentrekt.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
17-12-2017 17:42
Je laat jezelf wel erg kennen hoor; maar dat was me al vaker opgevallen. Lees even goed; er staat als voorbeeld o.a. ook verbale bedreiging bij... sinds wanneer is dat fysiek geweld en een tas jatten valt ook niet onder fysiek geweld hoor. Door jouw reactie is mij in elk geval wel duidelijk dat er ineens andere regels zijn als het jou betreft... Helaas ben je daarin niet de enige. Het zou fijner zijn als mensen eens iets meer voor elkaar opkwamen in plaats van alleen op zichzelf gericht te zijn.
Nou ok, als je dat echt belangrijk vindt zal ik maar eens opkomen voor een ander: ze heeft gewoon gelijk. Jij haal diefstal en verkrachting erbij en reageert twee keer vrij hysterisch in haar richting. Misschien even tot 10 tellen en wat objectiever proberen te herlezen wat je schreef? Zo ben je toch helemaal niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven