Prettige podcasts op spotify gezocht

04-03-2020 18:56 12 berichten
Ik vind het de laatst tijd prettig om 's avonds naar een informatieve, verstrooiende podcast te luisteren tijdens het knutselen. Ik vind het echter lastig zoeken (of eigenlijk vinden).
Waar luisteren jullie graag naar?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee 👍
Do you want to be right? Or happy?
Wat heb ik al geprobeerd:

- De Universiteit van Nederland - Interessant, maar omdat de lezingen uit het hoofd worden gedaan vind ik het niet ze prettig luisteren
- Wetenschap vandaag , BNR - Interessant, maar te kort en te hoog tempo, en dus niet ontspannen. Meer iets voor de spitsreiziger.
- De Bourgondiërs met Bart van Loo, Klara - Zeer interessante Vlaamse geschiedenismeneer over de voorgeschiedenis van de Lage Landen, met middeleeuwsachtige muziek ertussen.

Deze laatste vind ik echt een genot.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn 2 topics over podcasts met heel veel titels. Zoek die even op.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd van interviewprogramma's, bijvoorbeeld Met Groenteman in de Kast, waarin Gijs Groenteman mensen uit de cultuursector interviewt. De podcast van radioprogramma Kunststof vind ik ook fijn. En o ja, natuurlijk Echt Gebeurd! Waargebeurde verhalen verteld door mensen die ze zelf hebben meegemaakt.
't Is al met al een heel gedoe
wolkie schreef:
04-03-2020 19:13
Er zijn 2 topics over podcasts met heel veel titels. Zoek die even op.
Oh dank je! Ik vind ze onder allerlei pijlers.

thuis/goede-podcasts/list_messages/442244
overig/tips-voor-goede-podcasts/list_messages/451932
entertainment/podcasts-2019/list_messages/435058
entertainment/podcast-luisteren/list_messages/456691
De podcast Vink is heel leuk. Daar worden podcasts heel goed besproken. Ik heb daar ideeën op gedaan.
Van Twee kanten: over relaties. Man en vrouw aan het woord. Corine Koolen schrijft ook ik de Vk.
Roels sofa sessies. Over scheiden . Heel mooi en herkenbaar.
De Krokante Leesmap. Heel grappig worden tijdschriften besproken.
Boeken van NPO1: fijne boekbesprekingen. Er zijn nog veel meer podcasts over Boeken die ook goed zijn
Date vermaak. Drie erg Amsterdamse types over daten. Gaat irriteren na vijf delen.
Liefdeslessen. Bekende Nederlanders aan het woord over hun liefdesleven.

Er is zo veel. Je moet gewoon uitproberen.
Waterman26 schreef:
04-03-2020 19:25
De podcast Vink is heel leuk. Daar worden podcasts heel goed besproken. Ik heb daar ideeën op gedaan.
Van Twee kanten: over relaties. Man en vrouw aan het woord. Corine Koolen schrijft ook ik de Vk.
Roels sofa sessies. Over scheiden . Heel mooi en herkenbaar.
De Krokante Leesmap. Heel grappig worden tijdschriften besproken.
Boeken van NPO1: fijne boekbesprekingen. Er zijn nog veel meer podcasts over Boeken die ook goed zijn
Date vermaak. Drie erg Amsterdamse types over daten. Gaat irriteren na vijf delen.
Liefdeslessen. Bekende Nederlanders aan het woord over hun liefdesleven.

Er is zo veel. Je moet gewoon uitproberen.
En ik lees nu pas her woord informatief. Laat deze maar zitten dus.
Alleen VINK is een goede voor je Zij bespreken allerlei podcasts op een prettige manier. Ook over wetenschap en politiek.
This American Life
Alle reacties Link kopieren
NPO heeft een aantal interessante podcasts; Brexit, Vullings & van der Wulp, Presedential podcast, VPRO & NTR

Bellingcate vond ik ook leuk

American Djihadi
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Naakt op een kleedje

Van twee kanten (Corine Koolen: misschien ken je haar uit de Volkskrant)
Onbehaarde apen van de NRC. Wetenschappelijke podcast. Aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven