Je haar sparen voor kanker patiënten.

20-10-2012 20:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je haar sparen voor kanker patiënten.



Mensen met kanker, en dan een chemotherapie moeten ondergaan, verliezen veelal hun haar. Ze worden dus kaal. Wat zou er nu mooier zijn voor deze mensen om van echt mensenhaar een pruik te kunnen gaan dragen. Lees hier verder over hoe jezelf bij kan dragen aan dit goede doel: ‘Spaar je haar’



Kanker.



Mensen met kanker gaan veel al een chemotherapie tegemoet, en deze chemotherapie heeft tot doel de kankercellen te doden. De ideale chemotherapie doodt alle tumorcellen, zonder gezonde cellen aan te tasten. Bijwerkingen waar bijna elke patiënt mee te maken krijgt, zijn vermoeidheid en haaruitval.



Een pruik lijkt dan een eenvoudige oplossing. Maar dat is het niet. Een kwalitatief haarwerk kost namelijk tussen de ¤1.500,- en ¤2.000,- en er zijn maar weinig mensen die dat ‘even’ kunnen betalen.



Lees hier verder: Spaar je haar
Wat was er mis met de gewone site van stichting haarwensen?



Zeer overzichtelijke site en ik had binnen een paar minuten een kapper gevonden die gratis mijn haren heeft geknipt voor stichting haarwensen.
Super als mensen hun haar doneren aan Stichting Haarwensen!



(Maar eur 1500 voor een 'beetje' pruik is echt onzin. Een kwalitatief goede synthetische pruik heb je al voor een derde van dat bedrag en daarvan krijg je dan nog een fors deel vergoed uit de basisverzekering)
Vind het verhaal van to nogal warrig (net als de site) maar het is inderdaad een geweldig doel. Word voor mij alleen weer een paar jaar sparen voor ik weer een vlecht van meer dan 30cm kan doneren.
Alle reacties Link kopieren
Heb het al 1 x gedaan en nu op naar de 2de keer.
quote:lucky_birdie schreef op 20 oktober 2012 @ 21:09:

Wat was er mis met de gewone site van stichting haarwensen?



Zeer overzichtelijke site en ik had binnen een paar minuten een kapper gevonden die gratis mijn haren heeft geknipt voor stichting haarwensen.Stichting Haarwensen richt zich alleen op kinderen. Natuurlijk ook supergoed, maar ik gun álle mensen met kanker een mooie pruik.
Alle reacties Link kopieren
Zitten de kosten in het haar of in het maken van de pruik? Er zijn echt prachtige pruiken te krijgen voor veel minder dan 1500 - 2000 euro.



Ik ken iemand die een pruik draagt, en zeer tevreden is met synthetische haarwerken uit de VS, die ze via internet bestelt en hier laat knippen. Dat bevalt haar beter dan de 'hoogwaardige haarwerken' van echt haar waar je hier de absolute hoofdprijs voor betaalt.

Natuurlijk gun ik iedereen echt een schitterend haarwerk.
quote:Mariska76 schreef op 21 oktober 2012 @ 10:21:Stichting Haarwensen richt zich alleen op kinderen. Natuurlijk ook supergoed, maar ik gun álle mensen met kanker een mooie pruik.



To daarentegen gunt het de Belgen....



Haarwensen, haarwensen, haarwensen!

(ik zet het er nog maar even, mochten mensen willen bijdragen aan dit goede intiatief)
Alle reacties Link kopieren
Kan dit ook met mannen-haar ?

Mijn vriend heeft aardig lang haar en hij overweegt het om af te knippen..

Zijn mooie donkere krullen Kan het nergens terug vinden
Alle reacties Link kopieren
Haar is haar, FPG. Het zou super zijn als je vriend zijn haar zou kunnen en willen doneren.
Alle reacties Link kopieren
Flower power, natuurlijk kan dit ook met mannen haar! Geweldig toch? S6

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven