vakantie baantje 13 jarige

23-07-2013 11:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha mijn broertje is 13 jaar en al een tijd op zoek naar een zaterdag/vakantie baantje. Vaak krijgt hij te horen dat hij te jong is... Hebben jullie tips of ideeen????
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat vroeger ook. Ik ging toen klusjes doen voor mijn ouders. Heel simpel bijvoorbeeld de ramen zemen, auto wassen, garage opruimen/schoonmaken, gras maaien etc. Op deze manier kon ik wat extra's verdienen in de vakantie. Verder lijkt het mij dat hij met zijn 13 jaar folders kan gaan bezorgen Veel andere opties zijn er weinig ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Om een krantenwijk te lopen moet je minstens 13 jaar oud zijn. Als je 13 jaar bent mag je folders of weekbladen bezorgen, maximaal 2 uur op een schooldag. Je mag nog geen dagbladen (de Volkskrant, de Telegraaf) bezorgen, hiervoor moet je ouder zijn. Hoeveel geld je verdient (= salaris) hangt af van de grootte van de wijk, het gewicht van de folders en de moeilijkheidsgraad. Een wijk met alleen maar flats is makkelijker dan een uitgestrekt landschap met 30 boerderijen…



http://krantenwijklopen.n ... wijk-of-folders-bezorgen/
Hij mag max. twee uur per dag simpel werk doen, zoals folders bezorgen. Dat zou ik gaan doen als ik hem was.



En wat dacht je van werken bij een boer?
Alle reacties Link kopieren
Hele goeie boeren zat in de omtrek, kranten hebben we al gedaan was geen succes
Ik werkte vroeger in de zomervakanties bij de boeren op het land. Van 5 uur s morgens tot 12 uur s middags met pauze naar eigen invulling. Was toen wel 15 maar weet zeker dat er ook jongere tieners waren. Weet alleen niet of je zoveel uren mag maken officieel. Ik vond vooral de werktijden ideaal.
Mijn vriend idem, die werkte bij een appelboer en deed allerlei klusjes erbij. Hij vond het werelds.
Alle reacties Link kopieren
Bollenpellen!
Some flies are too awesome for the wall
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon (15) werkt bij een kwekerij. Mijn jongste mag daar komen werken als hij 13 wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven