tips bezuinigen op uitjes en leuke dingen

28-08-2014 15:53 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat dit onder de juiste pijler staat maar ik heb wat tips nodig van jullie!



Mijn vriend en ik hebben trouwplannen en mede daarom willen we sparen. Dat betekend dus bezuinigen.

Wij zijn het gewend om samen leuke dingen te ondernemen die (veel) geld kosten. Uit eten, weekendje weg, motor huren, prive spa etc erc.

Grote kostenpost waar we flink op moeten bezuinigen.



Nu wij minder willen uitgeven merk ik dat we het moeilijk vinden om iets te verzinnen. Fietsen naar het strand en film kijken op de bank word op gegeven moment saai. Koken voor elkaar doen we ook regelmatig.

We wonen overigens nog niet samen.



Wie heeft wat leuke creatieve tips? Het mag dus wel geld kosten, alleen niet veel en het liefst helemaal niks natuurlijk =).

Daarnaast maken wij ook reiskosten om bij elkaar te zijn.



Ik ben jullie dankbaar 😁
Dit staat niet op een pijler... Denk niet dat je veel reacties gaat krijgen.

Plaats het gewoon op 'overig'.
Alle reacties Link kopieren
Regel je uitjes via veilingen en groupon dat scheelt al. zie groupon, vakantieveilingen, ticketveiling, hotelkamerveiling.



Kijk ook eens op www. leukedingendoen.nl waar ook veel gratis tips op staan. Zoek gratis activiteiten op in de krant en op internet er worden meer uitjes voor een paar euro aamgeboden dan je denkt.



Of pak samen een concreet project op waar je allebei voldoening uit haalt, zoals vrijwilligerswerk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De grootste besparing realiseer je door gewoon geen uitjes meer te doen. En verder inderdaad wandelen, fietsen etc. En bij alles wat je niet doet, bedenk je dat het voor het goede doel is!
Alle reacties Link kopieren
Vraag of de mods je topic naar "geld en recht" willen verplaatsen.



Verder: weet je wel zeker dat he met je vriend wil trouwen als je samen op de bank of samen naar het strand saai vindt? Op een gegeven moment zit je misschien nog wel meer op elkaars lip dan je je nu kan voorstellen. Dan ben je straks getrouwd met een saaie vent.



Verder: ga samen sporten of zoek een andere gezamenlijke hobby.
Alle reacties Link kopieren
Koop een museumjaarkaart en voir 45 euro kun je bij 400 musea naar binnen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Lekker wandelen

Picknick

(Gezelschap)spelletjes avondje thuis met vrienden

Samen een sportschoolabbonnement
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties! Zitten zeer bruikbare tips tussen.



Haha ik weet zeker dat ik met hem wil trouwen hoor, we zijn allebei heel actief en dan is op de bankhangen soms een beetje saai. Dat heeft niks met hem of het huwelijk te maken. Een stuk fietsen worden we blijer van
Waarom wonen jullie eigenlijk nog niet samen?

Een hypotheek of huur minder tikt lekker aan hoor...
Koop een setje 'gespreksstarters'.

Samen koken (bij voorkeur zoiets als pizza)

Investeer in wat gezelschapsspelletjes

Samen gamen (de Wii heeft de nodige leuke spelletjes voor samen)

Lees elkaar voor, om de beurt een hoofdstuk

Ga samen geocashen (= schatzoeken voor volwassenen)

Spendeer een of meerdere avonden op Funda op zoek naar jullie droomhuis (of op zoek naar een woning met een haalbare hypotheek)

Ga samen sporten

Maak een NS-wandeling

Zoek online naar goede deals voor bijvoorbeeld treinkaartjes, lunch of diner.
Alle reacties Link kopieren
Ja geochasen is echt leuk!! Je kan de app downloaden op je smartphone, de gratis variant is prima.

Je gaat dan in de omgeving van waar je op dat moment bent (dus kan bij jou of bij je vriend, maar kan ook in Groningen als je daar een weekendje/dag heen gaat) en dan zeg je waar ligt iets en vervolgens krijg je dan een locatie en zoeken maar. Het gaat meestal om iets kleins dus je moet ook echt zoeken als je op locatie bent. Soms is het de bedoeling dat je iets kleins achter laat (lees een sleutelhanger of zoiets) en dan heb je ook niet nieuws. Het blijft uitdagend gewoon ook omdat je moet zoeken.



In de buurt van Barendrecht is bijvoorbeeld een heel vervolg uitgezet van verschillende rotondes waar iets speciaals op staat. Als je de info leest weet je gelijk wie het heeft gemaakt, wat het betekend en waarom het er staat. Dus ook nog interessant.



Succes!
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:vlasje88, 6 uur geleden

Ja geochasen is echt leuk!! Je kan de app downloaden op je smartphone, de gratis variant is prima. Dan wel zoeken op geoCACHEN en niet chasen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Stukje lopen Door stad of centrum en een ijsje kopen of een drankje drinken op het terras is niet duur en toch leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven