Mijn eerste zeilboot

19-01-2015 15:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik ben van plan om een zeilbootje te kopen, maar weet niet goed wat. Ik vind zeilen fantastisch!

Ik heb een zeilgekke familie: vader heeft tot heden een zeilboot gehad, oom zeilt hoge klasse catamaran, andere oom doet aan windsurfen enz.

Ik heb de cursus cwo1 voor mijn verjaardag gekregen.

Ik twijfel heel erg tussen enkele modellen.

Ik ben zelf 1.60 lang en weeg 47 kilo.

Mijn eisen

- klein bootje die ik zelf kan besturen

- nat worden is niet erg, maar wil niet continu omslaan

- wil vrienden en vriend ook mee kunnen nemen op de boot, dus er moet plek zijn voor 2, maar zal voornamelijk alleen varen.

- hij zal aan de Maasplassen komen te liggen.

- ben geen ervaren zeilster!



Iemand tips?!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hem waarschijnlijk binnenkort te koop omdat we een ander soort boot op het oog hebben maar het is er wel eentje van iets meer dan zes meter, ziet eruit om door een ringetje te halen. Heeft ook een bbm.
verba volant, scripta manent.
Ik zie dat je nog op cursus gaat voor CWO 1. Eerst leren zeilen dan?!
Alle reacties Link kopieren
@inimienie ik zeil zelf in een Europe, maar dat wordt best lastig met 2 personen.

Misschien is een Schakel wat voor je? Die vaar ik met gemak alleen maar kan ook iemand meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Deze pijler is niet heel druk, misschien via het Modtopic vragen te verplaatsen?



Dan krijg je misschien meer reacties.



Wij hebben een derdehands zeilboot, net iets kleiner dan een Valk, voor de kinderen, al zeilen wij er ook mee.



Er is ij je eentje mee te zeilen maar dat kost wel veel tijd, omdat je echt alles dan alleen moet doen voor vertrek en bij terugkomst. De ligplaats is vrij smal, in je eentje is dat een hoop gedoe.

We hebben lang een lousy afdekzeil gehad, niet handig, dan moet je eerst scheppen voor je weg kunt varen. Een nieuw afdekzeil bracht veel vreugde.



In je eentje zeilen betekent goede kikkers hebben.

Zwemvest,



Heb je al wel in je eentje gezeild?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Oh, je moet nog CW1 halen



Ik zou ff wachten met een boot kopen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat je op de zeilcursus in een fijne boot les krijgt. Of misschien de kans om er meerdere uit te proberen.

Het is echt een gunstige tijd om een zeilbootje te kopen. Ze gaan voor dumpprijzen weg.

Als ik op een botensite ga kijken schieten soms de tranen in mijn ogen. Zo goedkoop zijn ze nu.

Wij hebben een Domp 7.80 en die ligt in de haven van ZeilclubThorn. Een erg gezellige club.

Dus ook op de Maasplassen. Maar dat is geen boot om alleen op te zeilen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen met een BM en heb later de overstap naar een Vaurien gemaakt. Vooral de BM vond ik een makkelijk te varen boot, gemoedelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven