Leuke activiteiten in Enschede voor 30+

11-04-2015 20:56 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik woon sinds ruim een jaar in Enschede, maar heb door mijn drukke studie nog weinig tijd/kans gehad om leuke en gezellige sociale contacten op te bouwen. En dat mis ik!! Heeft een van jullie tips voor me?

Ik ben op zoek naar leuke clubjes/groepjes met vrouwen van in de 30 om gezellige dingen mee te ondernemen en eens lekker bij te kunnen kletsen.
Ga verhuizen!!! Sorry 😊 wat moet je in hemelsnaam in enschede...vandaar je topic...
Alle reacties Link kopieren
In Enschede is net zoveel/weinig te doen als in andere middelgrote universiteitssteden als Arnhem, Nijmegen, Zwolle, Leiden, etc. Enschede heeft een overzichtelijk maar leuk uitgaansleven en veel culturele instellingen. De bevolking is al jaren gemêleerde mix van lokale tukkers, studenten van door heel Nederland en buitenlandse expats van internationale instellingen als het ITC. En dat mengt nog best goed ook.



Dus, ana_isabel: geen leuke opmerking. Niet voor TO, niet voor Tukkers en niet voor al diegenen die bewust er voor hebben gekozen om aan één van de prima presterende Enschedese onderwijsinstellingen te gaan studeren.
quote:Tia.Dalma schreef op 11 april 2015 @ 21:05:

In Enschede is net zoveel/weinig te doen als in andere middelgrote universiteitssteden als Arnhem, Nijmegen, Zwolle, Leiden, etc. Enschede heeft een overzichtelijk maar leuk uitgaansleven en veel culturele instellingen. De bevolking is al jaren gemêleerde mix van lokale tukkers, studenten van door heel Nederland en buitenlandse expats van internationale instellingen als het ITC. En dat mengt nog best goed ook.



Dus, ana_isabel: geen leuke opmerking. Niet voor TO, niet voor Tukkers en niet voor al diegenen die bewust er voor hebben gekozen om aan één van de prima presterende Enschedese onderwijsinstellingen te gaan studeren.Het was maar een grapje...Denk niet dat to of de Enchedese samenleving tot op het bot beledigd zullen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een grapje op een forum gaat meestal nog gepaard met een hele korte oneliner en/of een smiley....

En nee, niet tot op het bot beledigd hoor, maar wel wat bevreemd.
quote:Tia.Dalma schreef op 11 april 2015 @ 21:47:

Een grapje op een forum gaat meestal nog gepaard met een hele korte oneliner en/of een smiley....

En nee, niet tot op het bot beledigd hoor, maar wel wat bevreemd.



Dan zal ik de regels omtrent "grapjes maken op het viva forum" er nog eens op nalezen.

😉!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren




(enne, sommige regels zijn ongeschreven en tóch 'verworven recht'....)
quote:Tia.Dalma schreef op 11 april 2015 @ 21:53:





(enne, sommige regels zijn ongeschreven en tóch 'verworven recht'....)😉👍
Alle reacties Link kopieren
Maar on-topic (want jaja, óók zo'n netiquetterige regel):

Ik ben er al te lang weg om je op de huidige stand van zaken in Enschede te kunnen wijzen. Ik begrijp, TO, dat je als dertigplusser daar nu naar toe bent verhuisd om te studeren. Doe je dat fulltime?

Of deeltijd en werk je erbij?



Vaak heeft de studie al wel een goede start-manier in de vorm van studieverenigingen (dat is niet hetzelfde als een studentenvereniging) om mensen te leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje in Enschede gewoond, maar waar je nu 'groepjes met vrouwen van 30' zou moeten zoeken vind ik een moeilijke vraag.

Ik zou zeggen: ga iets doen met muziek; vrijwilligerswerk bij een muziekpodium, musiceren in verenigingsverband. Zoveel keuze in Enschede!

Of ga sporten of fitnessen oid.

Volg een (kunst)cursus, start een boekenclub... Genoeg te bedenken!

En vooral: ga stappen! Ik vind de inwoners van Enschede heel open en makkelijk mee in gesprek te raken.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
De 'dertigers activiteiten' daar ben ik als twintiger niet helemaal van op de hoogte. Misschien is een vereniging wel leuk, zoals salsadansen bij Rico Latino. Daar zijn genoeg dertigers te vinden. Muziekverenigingen zijn indd. Ook een aanrader. Daar vind je verschillende leeftijdsgroepen. Of vrijwilligers werk bij een culturele instelling zoals het Wilminktheater, Atak of Concordia. Als je daar naast je drukke schema tijd voor hebt natuurlijk ;).



Je hebt op de universiteit ook verschillendesportverenigingen. Geen idee welke leeftijdsgroepen zich daar bevinden, maar misschien is het een kijkje waard.



@mdh, grappig om te lezen dat jij enschedese makkelijk aanspreekbaar vindt. Ik (importje) ervaar dit juist als tegenovergesteld.



Succes met zoeken topic!
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor alle leuke en gemeende reacties. Ben idd al bij Rico Latino geweest. Erg gezellig!!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen @Harmke79!



@Diertje2 Ik was toen ook import, Enschede vindt ik nog steeds een heerlijke stad!
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen. Maar ik vind het als import Enschedese sinds een jaar echt lastig. Ik kom uit Deventer en daar ook import en daar waren de mensen veel toegankelijker.

De clubjes, ideeën die ik lees spreken me niet echt aan. Nu een boekenclub gestart en dat is gezellig met ook helaas import tukkers....
Alle reacties Link kopieren
Hallo Harmke, ik ben weer onlangs weer in Twente (Enschede) gaan wonen na een aantal jaren weg te zijn geweest, ben nu begin dertig. Ben je inmiddels al wat leuke dingen op het spoor gekomen? Ik hoor goede verhalen over Nieuwe Mensen Leren Kennen, en ik heb gezien dat er ook een clubje mensen van Couchsurfing is dat af en toe gaat borrelen. Stuur me maar een berichtje als je verder wilt praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven