marathon lopen

14-04-2015 11:58 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs net mijn eerste marathon gelopen in Rotterdam, ik heb voor mijn gevoel best goed getraind en toch had ik het heel zwaar.

heb hem uitgelopen in 5 uur en 12 minuten. de volgende dag ontzettend veel spierpijn en de 2e dag stukken minder,



Ik adviseer toch minimaal 2 keer in de week te trainen en niet in 6 weken 1 keer in de week .



Ik loop de halve marathon gemiddeld 1.50 relatief zonder training en ik heb het daarna getraind tot de 32 km, daarna 2 weken bijkomen tot de marathon.



Bij de 30 km punt voor het kralingsebos was ik al helemaal stuk , ik liep echt langzaam. Laatste 8 km was ik in trance , publiek heeft mij door heen gesleept. Echt fantastisch.



Laatste 200 meter kon ik opeens een sprintje trekken en ik pakte mijn mobiel en ging het filmen, was werelds,



Aankomst finish, handje van de burgermeester en medaille!
Knap gedaan! Trainen voor een marathon is doorgaans intensiever dan 2 x per week. Doe je wel een herstelloop? 5 a 10 km op een drafje helpt.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe heb je nu getraind? 2 keer per week of 1 keer per week?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog naar je gezwaaid maar je zwaaide niet terug.

Best knap, ik zou er vijf dagen en twaalf minuten over doen.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 14 april 2015 @ 12:15:

Ik heb nog naar je gezwaaid maar je zwaaide niet terug.

Best knap, ik zou er vijf dagen en twaalf minuten over doen.
quote:MarianneDavids schreef op 14 april 2015 @ 12:15:

Ik heb nog naar je gezwaaid maar je zwaaide niet terug.

Best knap, ik zou er vijf dagen en twaalf minuten over doen.Ik moest bijna hardop lachen
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin traint 3 keer in de week voor een marathon. 2 Keer een half uur en één keer lang.



Gekkenwerk, echt, je loopt je lijf compleet naar de galemiesen. Maar dat het een kick geeft snap ik dan ook weer.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook op mijn lijstje gezet: binnen 2 jaar een marathon lopen.

Ben nu aan het trainen voor een 10k loop in mei.. Rustig aan opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Als je dat spaarzaam doet schijnt het niet zoveel kwaad te kunnen. Eén keer voor de lol. Veel beter is om het niet te doen, maar ja die uitdaging is nu eenmaal verleidelijk, daar kan ik inkomen..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
American College of Cardiology heeft dat weleens onderzocht. Langer dan een uur hardlopen was niet goed voor je gezondheid, was de uitkomst.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 14 april 2015 @ 12:15:

Ik heb nog naar je gezwaaid maar je zwaaide niet terug.

Best knap, ik zou er vijf dagen en twaalf minuten over doen.







1 keer per week trainen? Dan vind ik het niet gek dat je helemaal stuk bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er van geleerd, nu weet ik dat een marathon geen 2 keer een halve marathon is.

42 km is toch een magische afstand, hele andere technieken moet je pakken.



Volgende keer weet ik mij beter voor te bereiden. Mentaal en fysiek.
Alle reacties Link kopieren
Een marathon lopen is niet slecht mits je je goed voorbereid. 1a 2x per week trainen is echt te weinig.

Het is inderdaad niet even 2x een halve marathon maar het blijft een zeer bijzondere ervaring. De kunst is om constant hetzelfde tempo aan te houden (en hier dus in de voorbereiding goed op te trainen)

En..... alweer een volgende uitdaging in gedachte jaap?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven