Familiedag ideeen voor uitje

05-02-2016 23:44 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen,

Dit jaar aan mij de "eer" om onze neven- en nichtendag te organiseren. We hebben nogal een grote familie dus we zijn waarschijnlijk rond de 35 man (alle aanhang is er ook bij). Leeftijd: 18-36. Budget: 50,- pp (maar wel inclusive alles dus eten 's avonds er ook bij. Kunnen wel eventueel thuis wat eten maken.)

Ik heb alleen echt geen inspiratie en alles wat ik via Google vind ik niet zo origineel of passend. Het moet niet te actief/sportief zijn maar wel gewoon lekker "onderhoudend". Wat we al een keer hebben gedaan: golf clinic, Kookworkshop en bootje varen in de Biesbosch. Als jullie tips hebben.... Heel graag!
Alle reacties Link kopieren
bbq en wat oud hollandse spelletjes huren

steptochtje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Escape room (geen idee hoe duur dat is, maar lijkt me erg leuk)
Alle reacties Link kopieren
Pannenkoekenboot vaart door Rotterdam met onbeperkt pannenkoeken eten.
Als het leven je laat struikelen, maak dan een Salto!
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 05 februari 2016 @ 23:49:

Escape room (geen idee hoe duur dat is, maar lijkt me erg leuk)lijkt me ook leuk, maar dan ben je wel in een uur klaar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
- solex tour met daarna lekker hapje eten.

- dagtocht op een bruine vloot schip.

- of een goede doelen dag. Ga met de hele familie iets doen in het bejaardenhuis/asielzoekersopvang/daklozen opvang (beetje NLdoet achtig)

- Zeevissen (ook al is dat meer een mannending denk ik)
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar Giethoorn! Een fluisterbootje kost gemiddeld zo'n 15 euro per uur voor 6 personen.

Als je bootjes in dorpen rondom Giethoorn huurt zijn ze zelfs nog een stuk goedkoper en kun je ze rustig een hele dag huren voor zo'n 60 euro. Je kunt dan prima naar Giethoorn zelf varen met leuke vaarroutes (en het is lang niet zo overbevolkt met toeristen). Je hebt ook routes met puzzeltochten of all inclusive arrangementen in Giethoorn zelf, maar voor die arrangementen betaal je stukken meer . Om dat even uit te zoeken loont wel en je houdt volgens mij dan nog genoeg budget over voor wat lekkers tussen de middag (picknickmand?) en een etentje 's avonds!
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijke van je persoonlijke voorkeuren natuurlijk, maar misschien kun je wat leuks vinden ter inspiratie op deze site...



http://www.dagjeweg.nl/?gclid=CPubiLzn4 ... GwodzqoBKA



En zo kan ik tevens dit topic mee blijven volgen!
Ik denk dat "bedrijfsuitjes" een handige term is om op te googelen. Je hoeft voor zo'n uitje gerust niet bij hetzelfde bedrijf te werken natuurlijk, maar door bedrijven worden wel regelmatig uitjes voor die hoeveelheid mensen georganiseerd.



Een dropping of speurtocht lijkt me op zich wel heel leuk. Spreek bij jou thuis af voor een borrel met een hapje. Schakel wat vrienden (of tantes en ooms of buren) in die ieder een groepje van een man of 4-5 geblindoekt wegbrengt naar een locatie een km of 5 van jouw huis. Dat is natuurlijk vooral leuk als je neven en nichten van ver komen. Geef wat cryptische aanwijzingen om de weg terug te vinden.

Als de mensen de omgeving nou wel kennen, dan kun je ze ook opdrachten meegeven. Dan moeten ze een foto van een x hebben genomen, ze moeten een y meenemen. Of ze moeten iets meezeulen, een emmer water ofzo, het team met de volste emmer wint.

En als iedereen dan weer terug is lekker eten bij jou. Kun je dan laten cateren aangezien de activiteit niet veel hoeft te kosten.



Jouw groep is er misschien wat te groot voor maar wij hebben met een vriendengroep van een man of 12 wel eens dit gedaan: Twee dagen voor de datum leverden een vriendin en ik bij iedere vriend een doos met ingrediënten (alles, dus ook peper en zout in kleine zakjes) af en een vreemd recept. Zo'n recept dat je wel eens tegenkomt in kookboeken maar snel overslaat want te veel ingrediënten, te bewerkelijk, of waarvan je verwacht dat je niemand er een plezier mee gaat doen.



We hadden zeg maar om 3 uur afgesproken dus dat stond al in ieders agenda. Bij het afleveren vertelden we dat ze om half zes werden verwacht mét hun eten. Tuurlijk houd je dan rekening met je vrienden, iemand die echt helemaal geen aardigheid heeft in koken mag de drank meenemen (zal al in zijn doos), maar dan moet ie wel het aperitief zelf mixen/verzorgen. Een keukenprins wordt echt uitgedaagd en krijgt bovendien een ingrediënt wat er helemaal niet in moet



De meesten kwamen binnen met "Nou, dit is het geworden, geen idee of dat ook de bedoeling was".



We hebben ontzettend gelachen en genoten van het eten. Die gezellige avond kostte geen drol, we hadden alleen supermarktkosten zeg maar. Ik geloof dat we uiteindelijk ¤10 pp hebben uitgegeven, inclusief drank. Wij kozen voor de authentieke Turkse keuken, omdat niemand daar echt bekwaam in was en ik toevallig een Turks kookboek had met allemaal van die dacht-het-niet-recepten.



Mijn ervaring is dat het eigenlijk niet zo veel uitmaakt wat je doet als er maar genoeg te eten en te drinken is. En tijd om bij te kletsen. Dus als je ¤50 pp hebt, dan zou ik relatief veel aan consumpties besteden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ducktrail, was echt leuk!
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. T.Lau
quote:Boeddhameisje schreef op 06 februari 2016 @ 01:05:

Ducktrail, was echt leuk!

Klopt!

Hebben wij met het werk ook gedaan!

Was lachen
Welke regio?



Wij zijn laatst als bedrijfsuitje gaan grotbiken in Sibbe/Valkenburg, Zuid-Limburg. Mountainbiken door de grotten met onderweg uitleg over het ontstaan van de grotten. Erg leuk. En in Valkenburg is nog meer leuks te doen en te zien dus je kunt er een heel dagje van maken.
Wij hebben ieder jaar zo'n familiedag, met nog wel veel meer mensen en ook de ooms/tantes en alle kinderen van de neven en nichten, bij elkaar wel tegen de honderd personen, en het allerleukste familieuitje (we hebben dit nu negen keer gedaan sinds overlijden opa en oma, daarvoor altijd een gehuurd zaaltje) was afgelopen jaar: een bbq en tuinfeest gewoon lekker bij het ouderlijk huis (waar nu een oom woont). Daarvoor hebben we al van alles gedaan, bowlen, heel vaak oud-Hollandse spelletjes, muziekworkshop, sportochtend etc. Dus ik zou absoluut voor een tuinfeest/bbq gaan zonder verplichtingen ergens aan mee te moeten doen, gewoon lekker bijkletsen met mensen die verder misschien het hele jaar niet ziet.
Alle reacties Link kopieren
Klimpark?
Before you assume, there is this thing called asking.
Koe knuffelen hebben wij gedaan 😊 was een geslaagde neven- en nichtendag.



We hebben ook wel eens indoor beachvolleybal gedaan, gekart, workshop koken en een dierentuin bezoek.



Het maakt eigenlijk niet uit wat we doen, samen zijn is wat telt.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Met deze leeftijdsgroep zou ik wat spannenders doen. Is dit lage budget echt bindend? Voor 50 euro de man kun je net uit eten inclusief drank en dan heb je nog geen activiteit.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 06 februari 2016 @ 08:18:

Wij hebben ieder jaar zo'n familiedag, met nog wel veel meer mensen en ook de ooms/tantes en alle kinderen van de neven en nichten, bij elkaar wel tegen de honderd personen, en het allerleukste familieuitje (we hebben dit nu negen keer gedaan sinds overlijden opa en oma, daarvoor altijd een gehuurd zaaltje) was afgelopen jaar: een bbq en tuinfeest gewoon lekker bij het ouderlijk huis (waar nu een oom woont). Daarvoor hebben we al van alles gedaan, bowlen, heel vaak oud-Hollandse spelletjes, muziekworkshop, sportochtend etc. Dus ik zou absoluut voor een tuinfeest/bbq gaan zonder verplichtingen ergens aan mee te moeten doen, gewoon lekker bijkletsen met mensen die verder misschien het hele jaar niet ziet.



Dit



Houdt de kosten ook beperkt.

Als je gezin uit 4 bestaat ben je 200¤ kwijt aan een dag met mensen die je de rest van het jaar niet ziet
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat 't juist alleen om neven en nichten in 'n volwassen leeftijdscategorie, dus geen gezinnen waarbij de ouders voor 4 man moeten betalen en ook geen grote leeftijdsverschillen. Dat lijkt me een enorm voordeel.



Als ze wachten tot de zomer kunnen ze ook bij degene met de grootste tuin 'n bbq doen na afloop van hun activiteit om de kosten te drukken. Quadrijden of lasergamen lijkt me wel gaaf om te doen en aangezien er geen te jonge of te oude mensen bij zijn kun je het natuurlijk zo sportief maken als je wil.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven