Dumpster Diving Utrecht

04-03-2016 11:40 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Iedereen,



Omdat ik heel graag zou willen dumpster diven en niet weet hoe ik moet beginnen, zou ik jullie om wat tips willen vragen. Tips over hoe ik het moet aanpakken en waar ik op moet letten.

Zelf woon ik in Utrecht en zou graag willen weten welke plekken geschikt zijn. Daarnaast is het zo dat ik ook een maatje zoek om mee op pad te gaan, want alleen lijkt me niet geheel veilig.



Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, want het blijft maar in mijn hoofd spoken dat ik dit wil gaan doen.



Alvast bedankt






Google zegt dat dit plaatje dumpster diving is?
quote:KyloRen schreef op 04 maart 2016 @ 11:42:

[...]





Ja. Het is in vuilnis zoeken naar nog bruikbare spullen.Thanks
Waarom wil je dit gaan doen?.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik vraag me echt oprecht af waarom je dit wil doen?
Prrrr, mauw miawwwww.
En waarom moet het in het Engels?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen?
Alle reacties Link kopieren
Wat vies.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je bij de daklozenopvang wel een maatje vinden........
Oh dear, how sad, never mind.
TO voor spullen of eten?





Spullen zou ik de afvaldienst ophaalkalender in de gaten houden per wijk. Daar kijken wat er tussen de grotere items staat. En in de gaten houden of er misschien hele wijken worden afgebroken want dan staat er veel huisraad op straat. Daarnaast veel gaan rondfietsen.



Voor eten kan ik je aanraden om aansluiting te zoeken bij 'linkse' groepjes en afdelingen. Bijvoorbeeld de plaatselijke jeugdafdeling van de SP of al dan niet krakers die zich inzetten voor het behoudt van vastgoed. Of linkse studentenverenigingen en alternatieve kroegen. Daar zit altijd wel een Dampster diver tussen.



Volg ook op Tumblr/FB/Twitter wat Dumpsterdive groepen. Er zijn in Berlijn zelfs restaurants die met deze artikelen koken.
verkeerde knopje
quote:KyloRen schreef op 04 maart 2016 @ 12:51:

Het wordt voor beiden gedaan, maar ook bijvoorbeeld om persoonlijke informatie van anderen te verkrijgen (denk aan weggegooide harde schrijven van een computer, USB's, persoonlijke brieven...).



oeps ik had het eigenlijk tegen de TO.



Maar dat laatste vind ik wel een beetje aluminium hoedje.
Ik heb wel een aantal items in huis die zo van het grofvuil komen. Ff een sopje en het is weer als nieuw.

Ik ben momenteel bezig met een hanglamp te maken waar ik een heel ouderwets krukje in verwerk. Drie keer raden hoe ik aan het krukje kom.

Op mijn kop in de vuilnisbak hangen gaat me dan wel weer te ver, en als de kat aankomt met eten uit de kliko mag hij het ook niet houden. Dat laatste is dan wel weer een recept voor oorlog.
Ah een nieuwe hipster hobby. Met kekke engelse naam en de zweem van gutmenscherij



Blij blij blij



(Barf)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde onlangs van een vriend dat dit in Canada veel wordt gedaan (of althans wel bij de vrienden waar hij nu verblijft).

In Canada vriest het nogal hard, dus al het voedsel wat supermarkten bij het afval zetten is eigenlijk gewoon diepvriesspul.

Groente en fruit blijft redelijk goed, dus dat nemen ze dan mee naar huis. Net als brood etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven