Mijn eigen leven

29-03-2016 10:37 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,



Sinds twee jaar woon ik in Groningen, een fantastische studentenstad. Ik heb ruim twee jaar een relatie met mijn fantastische vriend die rechten studeert en naast zijn studie sinds dit jaar ook erg bezig is met het opkrikken van zijn cv. Commissies doen, actief zijn bij de studievereniging en eigenlijk gewoon de dingen die alle studenten doen. Ik vind dit fantastisch voor hem maar vind het zelf lastig. Ik zit namelijk op een mbo-4 opleiding maar, mede doordat ik van de havo kom, merk ik dat ik daar weinig aansluiting heb. De interesses liggen gewoon anders en dan ben ik ook nog eens bijna twintig terwijl veel klasgenootjes zestien zijn.



Ik merk nu alleen aan mezelf heel erg dat ik niet tevreden ben met mijn leven. Ik wil ook naar buiten gaan, sociale contacten op doen en leuke dingen doen maar doordat ik op mijn opleiding weinig aansluiting heb en verder alle leuke sport en hobby verenigingen hier op de studenten gericht zijn weet ik niet waar ik moet beginnen.



Misschien heeft iemand tips? Hoe werk je jezelf op de voorgrond als er zoveel is waar je niet in komt?
Alle reacties Link kopieren
Vind je de opleiding wel leuk?
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft nog maar een paar maanden en dan ben je klaar. Kan je ook naar hbo of uni, of gaan werken; nog volwassener.

Hoe komt het dat je je mbo nog niet af hebt?

Vrienden kan je ook online opdoen bv via Viva of vriendinnenonline.nl
Alle reacties Link kopieren
Ja ontzettend! Ik bedoel, ik weet dat ik ook op het hbo had kunnen zitten inmiddels maar alle dingen die ik heb meegemaakt hielpen me niet erg met het concentreren op school. Daarom doe ik nu mbo. En hoewel ik de opleiding fantastisch vind heb ik gewoon weinig aansluiting helaas.
Alle reacties Link kopieren
Komt het niet meer door wat je vriend doet? Dat je denkt dat jij dat ook moet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sweety2015 schreef op 29 maart 2016 @ 10:48:

Komt het niet meer door wat je vriend doet? Dat je denkt dat jij dat ook moet?



Zeker. Niet het denken dat het moet trouwens hoor, het is alleen wel dat ik zie wat er allemaal is.



Zelf ben ik niet zo van dat studentikoze gedoe maar gewoon een leuke hobby of sport oppakken of een manier vinden om meer sociale contacten op te doen vind ik al lastig. Helpt het ook niet mee dat ik al snel denk dat ik ergens toch niet bij pas en dat ik het voor anderen alleen maar vervelend maak door er wel te zijn.
Je kunt misschien wel op de sport- of cultuur vereniging van de usva daar wat gaan doen, en zo leuke jonge mensen ontmoeten waar je wel raakvlak mee hebt. En anders straks doorstuderen op het HBO.
Is er geen sport of dans wat je leuk vindt? Ik zit bijvoorbeeld sinds een half jaar bij een buikdansgroep. De leeftijden lopen erg uiteen, maar het is wek heel gezellig. Misschien ook een idee voor jou als dat in de buurt wordt gehouden?



Het voordeel van buikdansen is dat het een redelijk intieme dans is. Het is een dans waarbij je vrouwelijkheid wordt uitgebeeld, waar toch veel mensen zich wat ongemakkelijk bij voelen in het begin. Omdat je met zijn allen over die drempel heenstapt en jezelf laat zien aan elkaar, ontstaat er automatisch al een soort band. En het is ook nog eens goed voor je buikspieren en rug/benen/borstspieren! Erg leuk dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven