Gezocht: nieuwe hobby! Wie heeft suggesties?

11-09-2016 22:10 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



De laatste tijd zit ik niet zo lekker in m'n vel. Dit komt omdat ik een lichamelijke aandoening genaamd Ehlers Danlos Syndroom heb. Hierdoor gaan m'n gewrichten vaak uit de komen. Naar school gaan en werken gaat niet meer, en wat doe je dan? Juist ja, nadenken. Nadenken, nadenken, en nog eens nadenken. Daarom ben ik opzoek naar nieuwe hobbies die niet te belastend zijn en niet al te duur zijn.



Mijn hobbies zijn op dit moment;

Denksport boekjes invullen

Lezen

Schrijven

Internetten

Tv kijken

Tekenen

Schilderen

Knutselen





Wie heeft er tips? Alle suggesties zijn welkom
"Verlangen om iemand anders te zijn is een verspilling van de persoon die je bent." - Kurt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Schilderen/knutselen/ ... doe je dat thuis?

Anders zou ik overwegen je bij een les aan te sluiten, dan heb je contact met anderen en ben je thuis eens weg.

Helpt het voor je aandoening ook om bepaalde oefeningen/trainingen te doen voor je spieren? Zodat je gewrichten minder snel uit de kom gaan? Anders is dit misschien ook leuk en handig!



Wreck this journal misschien iets voor jou?



Taal leren?



Koken?
Alle reacties Link kopieren
Grappig ik heb ook EDS maar tekenen ging dus op een gegeven moment niet meer maar werken heb ik nog gewoon lang gedaan. Af en toe met snijden splints om en knie brace die ik makkelijk om kon doen als de knie wat wobbelig was.

Waarom kun je niet naar school of werken? Welk type heb je?

Ik zit overal tussen in. Geen hele elastische huid wel zacht en bv nu bijna 50 haast geen rimpels.

Wel problemen met een ribbeltje in het laken in bed bv.

Littekens is óf heel mooi weg (de dermatoloog doet haar best) of het blijft juist heel pafferig en lelijk, geen pijl op te trekken. Tanden zitten nog goed maar wat lossiger dan normaal en snel blauwe plekken.

Behalve dat vroeger met snijden (was kok) mijn vinger ineens de verkeerde kant op stond verder met werk nooit last gehad.

Zit jij ook op het forum ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Flappie55 schreef op 11 september 2016 @ 22:12:

Haken! Ik ben zelf hypermobiel en dat is voor mij goed te doen. Al ehlers danlos wel veel extremer. Wel met ergonomische haaknaaldenHaken en breien vinden mijn vingers niet zo fijn. Ben benieuwd wat TO haar vingers vinden. Breien is best leuk!
Alle reacties Link kopieren
Graphic design / illustreren (veel tutorials online te vinden)

Een boek schrijven

Nieuwe taal leren (duolingo)

Een programmeertaal leren

Zangles

Wikipedia entries schrijven

Een blog beginnen

Kokkerellen
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 11 september 2016 @ 23:15:

Grappig ik heb ook EDS maar tekenen ging dus op een gegeven moment niet meer maar werken heb ik nog gewoon lang gedaan. Af en toe met snijden splints om en knie brace die ik makkelijk om kon doen als de knie wat wobbelig was.

Waarom kun je niet naar school of werken? Welk type heb je?

Ik zit overal tussen in. Geen hele elastische huid wel zacht en bv nu bijna 50 haast geen rimpels.

Wel problemen met een ribbeltje in het laken in bed bv.

Littekens is óf heel mooi weg (de dermatoloog doet haar best) of het blijft juist heel pafferig en lelijk, geen pijl op te trekken. Tanden zitten nog goed maar wat lossiger dan normaal en snel blauwe plekken.

Behalve dat vroeger met snijden (was kok) mijn vinger ineens de verkeerde kant op stond verder met werk nooit last gehad.

Zit jij ook op het forum ?



Ik heb type 3, zo erg dat ik zo goed als niet meer kan lopen en ik voornamelijk in een elektrische rolstoel zit. Alles gaat constant uit de kom wat dan weer gepaard gaat met veel pijn en vermoeidheid. Vandaar ook de problemen met naar school gaan en werken. Ben volledig afgekeurd.



Ik zit niet op het forum maar wel op de FB groep
"Verlangen om iemand anders te zijn is een verspilling van de persoon die je bent." - Kurt Cobain
Alle reacties Link kopieren
je stamboom uitzoeken, en is die er al van je vaderskant, doe je gewoon je moederskant en dan zoek je dus de lijn van de vrouwen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Legpuzzels?
Alle reacties Link kopieren
quote:zebratjuh schreef op 11 september 2016 @ 23:40:

[...]





Ik heb type 3, zo erg dat ik zo goed als niet meer kan lopen en ik voornamelijk in een elektrische rolstoel zit. Alles gaat constant uit de kom wat dan weer gepaard gaat met veel pijn en vermoeidheid. Vandaar ook de problemen met naar school gaan en werken. Ben volledig afgekeurd.



Ik zit niet op het forum maar wel op de FB groep

He bah, lukt het nog om wat de deur uit te komen?. Ik voel me altijd zo gelukkig als het me weer lukt om een hele dag op een festival oid te zijn. Heb wel een rollator waar ik zo op kan zitten dat ik gereden kan worden mocht de nood aan de man zijn. .

Hoe is het met je vingers? Want breien en haken kun je wel erg leuke dingen mee maken. En als je er een beetje goed in bent ook op aanvraag dingen doen. Wie weet verdien je er dan nog wat mee. Met kralen kun je ook leuke dingen maken



[img]







Alle reacties Link kopieren
Btw die kralen is makkelijker dan je denkt en je kunt goedkoop beginnen met een houten plankje met spijkertjes.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook fysiotherapie of werkt dat niet?

Ik ga makkelijker uit de kom, moet daarom spieren oefenen.



Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om wel te bewegen als het makkelijk ontspoort, en ook dat het juist daarom belangrijk is.



Met de rolstoel toch juist wel vrijwilligerswerk doen. Niet omdat iedereen aan het werk moet. Maar omdat het je een goed gevoel geeft als het lukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat je in je OP vooral dingen noemt die gericht zijn op thuis blijven. Mijn advies is om ook iets zoeken waarvoor je de deur uit moet, vrijwilligerswerk dus.



De meeste basisscholen kunnen wel wat hulp gebruiken voor dingen als lezen met kinderen die daar moeite mee hebben. Of ga een potje mens-erger-je-niet in de bejaardensoos begeleiden. Lees voor bij iemand die niet meer zo goed kan zien.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavanf schreef op 11 september 2016 @ 22:19:

Check de site van postcrossing eens... kan je op zelfgeknutselde/tekende kaarten schrijven met mensen over de hele wereld!



Zelfgeknutselde kaarten worden over het algemeen niet echt gewaardeerd (tenzij ze echt ontzettend mooi zijn of de ontvanger er om vraagt)...dus dat vind ik niet echt de beste tip voor een potentiële startende Postcrosser.



Diamond painting. Een nieuwe Chinese hobby, is ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Zingen! Heb je niks voor nodig en kan je gewoon overal uitvoeren. Zelf heb ik zangles en haal hier zoveel positieve energie uit
Alle reacties Link kopieren
Taalmaatje Ga een vluchteling Nederlands leren of voorlezen in een verpleeghuis Zoiets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven