Wijnproeverij bij mij thuis

14-12-2016 09:03 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ben ik jarig en wil ik met vrienden een wijnproeverij bij mij thuis houden.

Vind ik leuk en ik vroeg me af of jullie ervaring hebben en wie ik daarvoor kan laten komen?
Ik dacht even dat dit een uitnodiging was...



Geen tips verder, ik heb alleen op locatie ooit een wijnproeverij gehad. Leuk idee, veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar ik zou een vinoloog laten komen, of misschien iemand van een goede wijnhandel, die veel over de wijnen kan vertellen.

Er is een serie van James May en Oz Clarke. Erg leuk (vind ik dan). Je zou de DVD's als leidraad kunnen nemen. https://www.bol.com/nl/p/ ... ankrijk/1002004005964119/ Ze hebben een ook een serie over wijnproeven in de USA.
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha, ja misschien heb ik het iets te uitnodigend neergezet... wellicht ook een heel leuk idee! Een Viva forum proeverij :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het bij Groupon of Social deal wel eens langskomen, misschien even daar kijken.



Verder doen de meeste wijnhandelaren dit voor hele lage prijzen. Ze 'verwachten' dan wel dat ze flessen zullen verkopen.
Ik ken een hele goede vinologe die dit heel leuk vindt om te doen en er ook goed in is. Wil je haar gegevens?
Alle reacties Link kopieren
quote:Oakes schreef op 14 december 2016 @ 09:12:

Geen ervaring, maar ik zou een vinoloog laten komen, of misschien iemand van een goede wijnhandel, die veel over de wijnen kan vertellen.

Er is een serie van James May en Oz Clarke. Erg leuk (vind ik dan). Je zou de DVD's als leidraad kunnen nemen. https://www.bol.com/nl/p/ ... ankrijk/1002004005964119/ Ze hebben een ook een serie over wijnproeven in de USA.



O, die serie is geweldig!

(Maar niet kijken op een moment dat je geen flesje open kan trekken )
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dat ook ooit gedaan. Inderdaad bij een goede wijnhandel in de buurt geïnformeerd. Gekeken of ze een kenner hadden die uitleg kon geven, prijs afgesproken, afgespoken dat zij de glazen meenemen en klaar. Zelf voor hapjes gezorgd (al vind een echte wijnkenner natuurlijk dat je het zonder andere smaken erbij moet proeven). Oja, die man had een 'geurdoos': een grote doos met allemaal hele kleine flesjes erin, met geuren. Bijv. Gras, chocolade, kers, vanille etc. Dan kun je ook een leuk raad spelletje doen. Ik vond het erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens een wijnproeverij gedaan, maar dat was zonder expert, of nou ja, allemaal amateur experts bij elkaar die allemaal een fles inlegden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 14 december 2016 @ 09:56:

Ik heb weleens een wijnproeverij gedaan, maar dat was zonder expert, of nou ja, allemaal amateur experts bij elkaar die allemaal een fles inlegden.Met hoeveel mensen was je toen? En heb je 'zoals het heurt' de wijn elke keer uitgespuugd, of gewoon zitten borrelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Oakes schreef op 14 december 2016 @ 10:13:

[...]





Met hoeveel mensen was je toen? En heb je 'zoals het heurt' de wijn elke keer uitgespuugd, of gewoon zitten borrelen?



Met een stuk of 7?



En gewoon zitten borrelen;) Maar van 7 wijnen, het waren portjes trouwens, 1 of 2 slokjes of wat nipjes is niet echt heftig borrelen natuurlijk. Na de proeverij werd het wel wat losser..
Alle reacties Link kopieren
quote:Oakes schreef op 14 december 2016 @ 09:12:

Geen ervaring, maar ik zou een vinoloog laten komen, of misschien iemand van een goede wijnhandel, die veel over de wijnen kan vertellen.

Er is een serie van James May en Oz Clarke. Erg leuk (vind ik dan). Je zou de DVD's als leidraad kunnen nemen. https://www.bol.com/nl/p/ ... ankrijk/1002004005964119/ Ze hebben een ook een serie over wijnproeven in de USA.Wat een leuk idee! Ga gelijk even kijken, dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Konijntje999 schreef op 14 december 2016 @ 09:14:

Ik ken een hele goede vinologe die dit heel leuk vindt om te doen en er ook goed in is. Wil je haar gegevens?Ja, graag!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 14 december 2016 @ 10:18:

[...]





Met een stuk of 7?



En gewoon zitten borrelen;) Maar van 7 wijnen, het waren portjes trouwens, 1 of 2 slokjes of wat nipjes is niet echt heftig borrelen natuurlijk. Na de proeverij werd het wel wat losser..Leuk zeg. Ik houd 'm in gedachten.
Alle reacties Link kopieren
Goeie tips, dank jullie wel, ben benieuwd... Wil er gewoon genoeg voor betalen zodat er geen flessen hoeven te worden gekocht door mijn gasten :-)
Alle reacties Link kopieren
Wellicht zijn er nu met kerst aanbiedingen van wijnpakketten? De webwinkel van het NRC (ja, de krant) heeft er wel eens.

In ieder geval heel veel plezier!
Briljant idee!
Elske, pb gestuurd! Bij deze dame hoef je niets af te nemen, maar ze kan waarschijnlijk wel met korting voor je inkopen!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel konijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven