Restaurant tips Utrecht

31-07-2017 09:54 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :)

Ik ga binnenkort een nachtje naar Utrecht met m'n zusje en ik ben nu op zoek naar tips voor restaurants, ik ben niet op zoek naar 'fancy' maar juist naar leuke sfeer / aparte plekken! (Aangezien we geen auto o.i.d. hebben zou een plek in het centrum erg fijn zijn!)
Dus een beetje 'huiskamer' gevoel of iets totaal anders, dat je bijvoorbeeld in een heel oud gebouw zit ofzo. Zo hebben wij hier in mijn woonplaats een oude 'disco' die is omgebouwd tot restaurant incl. een compleet glazen serre, dat soort dingen vind ik heel erg leuk.

We houden niet zo van dat 'nette/fancy' dat alles heel strak, wit en clean is. Budget om te eten is 'normaal' zusje is student, dus wil het niet te duur maken. Heel cheap hoeft ook niet! :)

Weet jij iets leuks? Let me know! Als het een restaurant is waarvan foto's / het menu online staat zou dat helemaal super zijn!
Bedankt voor het meedenken :)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik moet meteen aan Humphreys denken. Zit midden in het centrum aan de gracht in een werfkelder. Ook niet te duur!
Alle reacties Link kopieren
Zaphod schreef:
31-07-2017 10:01
Ik moet meteen aan Humphreys denken. Zit midden in het centrum aan de gracht in een werfkelder. Ook niet te duur!
Ja! Dit soort dingen is precies wat we leuk vinden! Bedankt voor je tip :D
Internagelaktisch
La Fontana! Hele gezellige Italiaan, altijd lekker, vriendelijk en consistent. Je loopt er wel heel snel voorbij. Het zit midden in de stad aan de kant van de Bijenkorf en volgens mij naast de Macdonalds in dat rijtje. Hele zachte prijsjes en ook plek op het terras. Zou wel reserveren vantevoren.
Ik vind Goesting altijd gezellig en lekker eten.
Alle reacties Link kopieren
Moonshine1984 schreef:
31-07-2017 10:04
La Fontana! Hele gezellige Italiaan, altijd lekker, vriendelijk en consistent. Je loopt er wel heel snel voorbij. Het zit midden in de stad aan de kant van de Bijenkorf en volgens mij naast de Macdonalds in dat rijtje. Hele zachte prijsjes en ook plek op het terras. Zou wel reserveren vantevoren.
Bedankt voor de tip, ziet er ook leuk uit inderdaad :D
Ik vraag het inderdaad nu al zodat ik kan reserveren :) We gaan binnenkort al en dat leek me wel handig.
Internagelaktisch
Maaique schreef:
31-07-2017 10:06
Bedankt voor de tip, ziet er ook leuk uit inderdaad :D
Ik vraag het inderdaad nu al zodat ik kan reserveren :) We gaan binnenkort al en dat leek me wel handig.
Ja echt een aanrader! Je moet trouwens met de trap naar beneden. Het is een soort 'kelder' haha. Maar heel schoon/ netjes verder.
Alle reacties Link kopieren
De Zwarte Vosch is een leuke pinchosbar aan de gracht.
De Markt is een leuk Italiaans (niet pizza) restaurant.
Olivier is een biercafe met lekker Belgisch eten in een oude kerk.

Humphrey's vind ik eerlijk gezegd niet zo leuk, omdat het een beetje een uitgemolken keten is. Maar als je er nog nooit geweest bent is het prima.
Alle reacties Link kopieren
La Fontana, daar heb ik zo vaak gegeten met vrienden tijdens mijn middelbare school :proud:
Echt sentiment (en lekker en goedkoop).
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
31-07-2017 10:16
De Zwarte Vosch is een leuke pinchosbar aan de gracht.
De Markt is een leuk Italiaans (niet pizza) restaurant.
Olivier is een biercafe met lekker Belgisch eten in een oude kerk.

Humphrey's vind ik eerlijk gezegd niet zo leuk, omdat het een beetje een uitgemolken keten is. Maar als je er nog nooit geweest bent is het prima.
De zwarte vosch en de Markt zijn niet helemaal wat ik zoek, Olivier ziet er wel leuk uit! Die gaat op het lijstje. Dank je! :)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
31-07-2017 10:17
La Fontana, daar heb ik zo vaak gegeten met vrienden tijdens mijn middelbare school :proud:
Echt sentiment (en lekker en goedkoop).
Haha nou dan gaat ie sowieso op het lijstje van opties!
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
sinnombre schreef:
31-07-2017 10:05
Ik vind Goesting altijd gezellig en lekker eten.
Bedankt voor de tip, ziet er super leuk uit maar het menu is niet helemaal wat ik zoek :)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Als je trouwens nog ergens goedkoop wil lunchen en het geen terrasweer is, dan is 't gras van de buren' een aanrader.
Lekker studentikoos met hele goede prijzen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
31-07-2017 10:26
Als je trouwens nog ergens goedkoop wil lunchen en het geen terrasweer is, dan is 't gras van de buren' een aanrader.
Lekker studentikoos met hele goede prijzen.
Oh ja dat ziet er ook leuk uit! Ik schrijf hem gewoon op voor het geval we nog iets zoeken voor Lunch inderdaad :)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Goedkoop, studentikoos, huiskamerachtig, maar wel lekker, dan Florin op de Nobelstraat. Leuk gebouw ook.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
31-07-2017 11:07
Goedkoop, studentikoos, huiskamerachtig, maar wel lekker, dan Florin op de Nobelstraat. Leuk gebouw ook.
Dat ziet er meer uit als een bruin cafe, ook leuk natuurlijk maar niet wat ik voor mij en mn zusje zoek nu :) Bedankt voor het meedenken!
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Den Draeck is nog zo'n leuk tentje! Ook in de werfkelder. Daar zit overigens ook nog een pannenkoekenrestaurant, waar je bij mooi weer heerlijk op het terras aan het water kunt zitten.
Alle reacties Link kopieren
-Nienke- schreef:
31-07-2017 11:28
Den Draeck is nog zo'n leuk tentje! Ook in de werfkelder. Daar zit overigens ook nog een pannenkoekenrestaurant, waar je bij mooi weer heerlijk op het terras aan het water kunt zitten.
Die gaat op de lijst! Leuk :D
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Iets verder uit het centrum, maar een mooie route om te lopen is LE:EN. In een oud industrieel pand. Er naast zit de watertoren, wat super koel is, maar daar moet je weken van te voren reserveren.
Op de terug weg naar het centrum kun je mooi drankjes doen bij alle kroegen die je onderweg tegen komt. Gelijk een mooie manier om de stad te leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
LE:EN zat ik ook aan te denken, maar dacht dat dat niet was TO zoekt.
Maar als je het er wel gaaf uit vindt zien TO, dan is dat zeker ook een aanrader van mij!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga thuis even kijken naar le:en, en even kijken hoe ver het weg is. We hebben waarschijnlijk al de hele dag gelopen dan en weet niet hoeveel zin we dan nog hebben om een stuk naar restaurant te lopen haha
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven