Gooi niet alles weg

23-02-2009 22:11 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gooi kleding niet gauw weg



Kapotte broeken maak je korter

Wijde rokken neem je in

Krappe topjes knip je open en vermaak je tot hippe vesten

Koltruitje met te korte mouwen? Knip de mouwen eraf en kol., stik een leuk band op de hals en armsgaten en klaar!

Jasjes die te lang zijn kan je korter maken door van binnen de nieuwe zoom te stikken (je hebt die wel eerst aangegeven door het van buiten door te slaan)

Bij de kringloop kan je ook vaak goed scoren
Alle reacties Link kopieren
Je hebt helemaal gelijk, we zijn een wegwerpmaatschappij geworden.



Helaas ben ik ook zo'n 'wegwerper'. Geen zin, geen tijd en niet de skills van kapotte kleding nog iets te maken..



Maar nogmaal, eigenlijk heb je gelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen dat ik is een keer iets weg zou gooien.

Heb eigenlijk TE veel!



Maar goed, liever te veel dan te weinig!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit leren knutselen met kleren, dus wanneer ik ook zoiets doe- het mislukt! Het enige wat me wel goed lukt is knopen en kleine gaatjes fixen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog wel 4 dozen kleding staan waar je je mee uit kunt leven hoor! Maar dat geknutsel..... niks voor mij.......
Alle reacties Link kopieren
Wat moet ik doen met een broek waar door slijtage een scheur in zit net onder m'n kont? Korter maken lijkt me niet echt een optie...
Alle reacties Link kopieren
Hotpants zijn weer helemaal in hoor!
Alle reacties Link kopieren
Dat een opengeknipt topje een vest wordt ....... OK..... maar dat het een híp vest wordt ..... nou nee .

Ik snap niet hoe je aan een koltruitje met te korte mouwen komt , of aan een te lang jasje , tenzij je een talent hebt voor iets kopen in de verkeerde maat .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Goed topic, sluit ook wel aan bij de kredietcrisis. Misschien kunnen we elkaar tips geven.
Alle reacties Link kopieren
ik bel de kringloopwinkel of ze het op komen halen....
Alle reacties Link kopieren
Ik breng alles wat ik vermaakt en hersteld wil hebben bij een coupeuse. Laatst 2 grote tassen met van alles en nog wat (denk aan losse knopen, uitgescheurde knoopsgaten, veel te wijde winterjas, kinderbroeken met kniegaten-> op een hippe manier inkorten, of gewoon iets wat ik zo gekocht heb en andere plannen mee heb -ze heeft laatst van een refotruttenrok die ik van 85,- voor 15,- had een keigave heksenrok gemaakt!, zelfs slopen die niet netjes gestikt waren en waarvoor ik van Ikea een waardebon van 10 euro had gekregen).. hele boel voor 25,- weer goed!



Dat vind ik echt kadootjes! Zeker als er lievelingsdingen bijzitten
Alle reacties Link kopieren
Leuk, die reacties, meer dan op mijn oproepen van Psyche, weet iemand hoe ik berichten weer weg kan halen?

Nog even wat tips: Als je een spijkerbroek hebt die kapot is bij je bil ofzoiets dan werk je als volgt: vlisofix (spul koop je bij de fourniturenzaak) strijk je op een lapje katoen/spijkerstof, daarna strijk je het aan de verkeerde kant van de broek (binnenkant dus). Keer het om en ga eroverheen met de zigzag aan de buitenkant. En je hebt weer een spijkerbroek minder weggegooid, dus minder afvalberg. Met vlisofix kan je ook hele leuke applicaties maken (bijvoorbeeld met bloemen uit je shirt kan je een ander shirt weer opleuken, bijvoorbeeld net op het gaatje appliceren). Ik ga een cursus kleding vermaken en repareren geven bij een centrum bij ons in de woonplaats,

Nou ja, ik blijf zo wel bezig, alleen word ik niet echt een bedrijf, zou ik best wel willen, maar ja.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven