Leukste kerstmarkt over de grens

10-11-2018 23:07 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of hier die-hard kerstmarktgangers zijn die me kunnen vertellen waar ik het beste heen kan gaan voor een gezellige middag/avond kerstmarkt. Liefst met een beetje aparte spulletjes (geen bazaar idee zeg maar). Dacht zelf aan Keulen. Iemand nog andere tips?
Alle reacties Link kopieren
Aken heeft een hele mooie kerstmarkt. Spullen vind ik echt Duits. Is dat apart genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Aken erg leuk en gezellig. Van horen zeggen dat Bielefeld ook erg leuk schijnt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dusseldorf en Dortmund zijn leuk. Essen is helemaal geweldig maar dat is wat verder vd grens af
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen maar kopen wat je voor !00% mooi vindt staan in je huis.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Met apart bedoelde ik 'wat anders dan de standaard braderie meuk'. Of is dat nog te vaag?

Aken staat genoteerd! :-)
Alle reacties Link kopieren
Oberhausen bij Centro
Alle reacties Link kopieren
boontje80 schreef:
10-11-2018 23:33
Met apart bedoelde ik 'wat anders dan de standaard braderie meuk'. Of is dat nog te vaag?

Aken staat genoteerd! :-)
Op De kerstmarkt in aken worden echt andere spullen dan de Nederlandse braderie meuk verkocht. Veel gezellige eetkramojes. Veel kado kraampjes. Maar de meeste kados vind ik echt lelijk. Maar wel leuk om te bekijken :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op kerstmarkten maar dan om het lekkere eten, de gluhwein en gezelligheid. Qua spullen is het, naar mijn mening, veel meuk.

Dusseldorf, Keulen, Munster, Dortmund en Antwerpen vind ik het leukst net over de grens. Duisburg en Oberhausen vond ik qua sfeer tegenvallen.
Als je echt voor spullen gaat vind ik Antwerpen denk ik nog het meest geslaagd maar ik weet niet of je perse naar Duitsland wilt?

Avonds met alle lampjes is het erg gezellig, kan het je zeker aanraden een hotel te boeken voor een nachtje al is het nu wel zoeken naar een betaalbare plek zo last-minute.
Alle reacties Link kopieren
Wil inderdaad meer voor de gezelligheid dan voor de spulletjes gaan, maar vind het wel leuker om dan dingen te bekijken die geen meuk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
10-11-2018 23:39
Oberhausen bij Centro
Dit vond ik juist geen leuke markt. Als je die buiten om het centro bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
boontje80 schreef:
11-11-2018 00:10
Wil inderdaad meer voor de gezelligheid dan voor de spulletjes gaan, maar vind het wel leuker om dan dingen te bekijken die geen meuk zijn.
Het ligt er natuurlijk aan wat je meuk vindt maar denk aan zelfgemaakte houtsnijwerken, kaarsen, allerlei soorten kerstballen, handschoenen en mutsen, vilten knutsels, aparte likeurtjes in glazen potjes, chocoladeharten ed. Het zijn geen dingen waar ik blij van wordt maar ik vind het altijd wel leuk om even te snuffelen.

Zelf heb ik niet het idee dat het aanbod in spullen echt verschilt tussen bovengenoemde kerstmarkten.
Alle reacties Link kopieren
Ook daar komt het leeuwendeel van de spullen uit China.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven