Bezig houden

07-03-2019 00:29 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik vroeg mij af wat jullie zowel door het dagelijk leven doen waardoor je bezig blijft.
ikzelf werk 40u in de week maar zit naast dat alleen maar op mijn pc, ik kijk vooral heeel veel series en speel af en toe een spelletje.
ik ben 21 jaar en heb een vriendin, die zie ik vaak alleen in het weekend en wij wonen nog niet samen. (ben wel zoekende)
ik zie mijn vriendin bijna alleen in het weekend vanwege verschillende diensten, mijn vriendin altijd ochtend en ik meestal middag diensten.
ook heb ik geen hobby, ik vind niet veel leuk (geen zin alles op te noemen)
misschien ben ik erg saai maar ik hou ervan alles op orde te hebben en ook alles optijd af te hebben (bijv. opruimen etc)
ik ben zeer georganiseerd maar omdat ik dus altijd alles al gelijk doe heb ik ook gelijk de rest van de week niks meer te doen.

hebben jullie ideeen?

of wat doen jullie zo nu door het dagelijks leven?

gr.
Wat doe je in het weekend met je vriendin?
Zitten daar dingen bij die je leuk vindt en die je ook eens door de weeks zonder haar zou kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen hobby en vraag me dit ook wel eens af. Soms sport ik een tijd lang veel, ik ga regelmatig uit eten of naar een evenement na werktijd maar ook vaak genoeg naar huis en koken, TV, ik reis redelijk veel, in de weekenden dat ik thuis ben probeer ik met vrienden af te spreken, te wandelen, een evenement, maar soms heb ik ook niks te doen. Ik ga binnenkort starten met vrijwilligerswerk.
Hello, can you hear me?
Wat zijn je interesses? Loop je ergens warm voor?

Ik merk aan mijzelf in drukke periodes dat ik weinig anders doe dan computeren en een beetje tv kijken. En dan is de dag alweer om. Op het moment dat ik meer vrije tijd krijg moet ik echt bedenken van wat vond ik alweer leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik haak terwijl ik series kijk en lees in de trein naar huis/werk een boek. Lezen doe ik dan weer bijna niet als ik thuis ben (te weinig rust in mijn hoofd ofzo)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Lezen, computeren, koken, wandelen, in de zomer veel fietsen, sporten, series kijken, huishouden, tuinieren.
Verder ook geen activiteiten waar de term "hobby" op van toepassing is.
Alle reacties Link kopieren
Wil jezelf meer dingen gaan doen. Of denk je dat anderen je saai vinden?

Voor een ander moet je niet veranderen.

Het lijkt me voor je lijf (en geest) wel verstandig om iets aan beweging te gaan doen. Naar buiten om met de hond te wandelen, te fietsen of hard te lopen bijvoorbeeld. En iets aan kracht, balans, flexibiliteit en stabiliteit. Maar dit kan je ook thuis achter de pc doen, er zijn voldoende filmpjes te vinden op het internet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Op jouw leeftijd zag ik mijn vrienden veel, zat ik niet bij die, dan wel bij die. De meeste hadden geen vaste relaties, en dus zaten we in dezelfde situatie. Ik ben nu in jou ogen vast oud, want we hadden geen computer en telefoon zoals nu, dus zochten we elkaar op. Ik had stamcafé waar we elkaar troffen ook op zondagmiddag enzo. Niet dat het heel constructief was of zo, maar wel gezellig. Ook deed ik aan sport. En in de avond als ik alleen was keek ik wel wat tv, ook woonde ik in de stad, deed ook vaak een blokje om.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar hup de deur uit zou ik zeggen, dat brengt je zoveel meer dan thuis zitten achter de pc. Je kunt je ook bij een clubje aansluiten, leer je mensen kennen. Wat vind je leuk? Ipv wat vind je niet leuk. Je kunt gaan bootcampen hardlopen schaken dammen toneel cursus Spaans weet ik wat, maar lekker onder de mensen zou ik zeggen. Tenzij je daar echt geen type voor bent, dan forummen gamen al dan niet met anderen. Lezen studeren. Etc.
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 09:29
28.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
07-03-2019 07:54
Wil jezelf meer dingen gaan doen. Of denk je dat anderen je saai vinden?

Voor een ander moet je niet veranderen.

Het lijkt me voor je lijf (en geest) wel verstandig om iets aan beweging te gaan doen. Naar buiten om met de hond te wandelen, te fietsen of hard te lopen bijvoorbeeld. En iets aan kracht, balans, flexibiliteit en stabiliteit. Maar dit kan je ook thuis achter de pc doen, er zijn voldoende filmpjes te vinden op het internet.
Dit vind ik wel belangrijk. Intrinsieke motivatie is altijd beter. Verder ook mee eens, dat beweging (en bij voorkeur ook in de buitenlucht) gewoon nodig is voor je lijft. Als je meer wilt gaan doen, zul je meer moeten proberen. Veel mensen vinden dat teveel werk en blijven dan doen wat ze altijd al gedaan hebben.

In mijn vrije tijd vind ik het ook leuk om spelletjes te spelen, maar ik sport ook vrij vaak. Ik houd van lezen, schrijven, er opuit gaan, heb creatieve hobby's, ga naar musea. Ik vind het leuk om af en toe iets nieuws te proberen. Daar voel ik mij prettig bij, maar als jij niet zo bent, dan is het niet anders.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Tessa44- schreef:
07-03-2019 09:14
Op jouw leeftijd zag ik mijn vrienden veel, zat ik niet bij die, dan wel bij die. De meeste hadden geen vaste relaties, en dus zaten we in dezelfde situatie. Ik ben nu in jou ogen vast oud, want we hadden geen computer en telefoon zoals nu, dus zochten we elkaar op. Ik had stamcafé waar we elkaar troffen ook op zondagmiddag enzo. Niet dat het heel constructief was of zo, maar wel gezellig. Ook deed ik aan sport. En in de avond als ik alleen was keek ik wel wat tv, ook woonde ik in de stad, deed ook vaak een blokje om.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar hup de deur uit zou ik zeggen, dat brengt je zoveel meer dan thuis zitten achter de pc. Je kunt je ook bij een clubje aansluiten, leer je mensen kennen. Wat vind je leuk? Ipv wat vind je niet leuk. Je kunt gaan bootcampen hardlopen schaken dammen toneel cursus Spaans weet ik wat, maar lekker onder de mensen zou ik zeggen. Tenzij je daar echt geen type voor bent, dan forummen gamen al dan niet met anderen. Lezen studeren. Etc.
eerlijk vond ik de vroegere tijden ook leuker altijd als ik er waat van hoor.
en naja, ben 4 jaar samen met mijn vriendin en heb niet echt vrienden door situaties in het verleden, naja zo´n 6 jaar terug.. was echt een rot puber haha
Jpz schreef:
07-03-2019 10:02
eerlijk vond ik de vroegere tijden ook leuker altijd als ik er waat van hoor.
en naja, ben 4 jaar samen met mijn vriendin en heb niet echt vrienden door situaties in het verleden, naja zo´n 6 jaar terug.. was echt een rot puber haha
Dat was 6 jaar geleden, nu ben je toch geen rot puber meer...niet in blijven hangen, toen gemaakte ‘fouten’ hoef je toch niet over te doen. Fijn dat je het al zo lang gezellig hebt met je vriendin!

Ga naar buiten en probeer nieuwe mensen te ontmoeten, voor je eigen gezelligheid, dat kan op vele manieren, er is nog zoveel tijd over in de week zonder vriendin, genoeg tijd dus voor leuke andere dingen.

Wat vind je wel leuk? Waar liggen je interesses? Tv kijken kan je zelf vast wel bedenken om je tijd door te komen, maar je opent niet voor niets dit topic, blijkbaar wil je verandering, kom help ons even, want opschrijven wat ik leuk vind heeft denk ik niet zoveel zin...
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
07-03-2019 07:54
Wil jezelf meer dingen gaan doen. Of denk je dat anderen je saai vinden?

Voor een ander moet je niet veranderen.

Het lijkt me voor je lijf (en geest) wel verstandig om iets aan beweging te gaan doen. Naar buiten om met de hond te wandelen, te fietsen of hard te lopen bijvoorbeeld. En iets aan kracht, balans, flexibiliteit en stabiliteit. Maar dit kan je ook thuis achter de pc doen, er zijn voldoende filmpjes te vinden op het internet.

ik wil zelf meer gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
vooral is mijn probleem, ik moet en wil afvallen, jaar geleden was ik goed op weg, ongeveer 4 kilo per maand ging eraf.. alleen kreeg ik vakantie en byebye motivatie, thuis heb ik ook spullen maar gebruik het nooit want dan heb ik 'geen zin' en ik weet het is een rot excuus maar dat is 1 van mijn grootste problemen, voor mijn vriendin wil ik het ook heel graag maar het voelt zo moeilijk en ik vind het heel moeilijk maar ik weet dat het meevalt, alleen de 1e 2 maanden zijn heel moeilijk maar komt omdat je er aan moet wennen.
Alle reacties Link kopieren
Jpz schreef:
07-03-2019 12:22
vooral is mijn probleem, ik moet en wil afvallen, jaar geleden was ik goed op weg, ongeveer 4 kilo per maand ging eraf.. alleen kreeg ik vakantie en byebye motivatie, thuis heb ik ook spullen maar gebruik het nooit want dan heb ik 'geen zin' en ik weet het is een rot excuus maar dat is 1 van mijn grootste problemen, voor mijn vriendin wil ik het ook heel graag maar het voelt zo moeilijk en ik vind het heel moeilijk maar ik weet dat het meevalt, alleen de 1e 2 maanden zijn heel moeilijk maar komt omdat je er aan moet wennen.
Dan ga je naar een sportschool of een personal training voor een stok achter de deur.
Het euvel van veel met schermen bezig zijn, is dat je ongemerkt veel tijd kwijt raakt aan niet zulke interessante dingen. En het heel lastig is om weer ergens aan te beginnen.
Dus bij thuiskomen of beter gelijk vanuit je werk door naar de sportschool. Werkt beter.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Jpz schreef:
07-03-2019 10:45
ik wil zelf meer gaan doen.
Super, jij wilt meer doen, wat houdt je tegen? En nu niet aankomen met ‘geen zin’. Want dat geldt vast voor meer, als je eenmaal aan de gang gaat vervalt dat gevoel vast. Mijn ervaring is hoe minder je doet, hoe minder het wordt, kom hup schop onder kont.

Hoeveel moet je afvallen? Veel of valt het mee? Sluit je aan bij een groepje op bv de sportschool of misschien heeft een voedingsconsulente bij jou in de buurt een startend groepje. Fijn voor je motivatie. Ook zijn hier topics over afvallen, is bij één aansluiten een optie om de motivatie hoog te houden!?
Alle reacties Link kopieren
Je kan gaan koken. Zoek nieuwe en gezonde en gevarieerde gerechten uit. Ga deze koken en nodig mensen uit dit met je te komen eten.

Je kan je aansluiten bij een sportclub, leer je ook weer nieuwe mensen kennen en ben je bezig met je gewicht.

Je kan de natuur in om te fotograferen.

Je kan gaan geocaching (en).

Je kan je fiets pakken en mooie routes gaan fietsen in Nederland.

Straks wordt het weer mooier weer en dan is het sowieso lekker en makkelijker om naar buiten te gaan. De festivals komen er weer aan etc.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
07-03-2019 12:46
Je kan gaan koken. Zoek nieuwe en gezonde en gevarieerde gerechten uit. Ga deze koken en nodig mensen uit dit met je te komen eten.

Je kan je aansluiten bij een sportclub, leer je ook weer nieuwe mensen kennen en ben je bezig met je gewicht.

Je kan de natuur in om te fotograferen.

Je kan gaan geocaching (en).

Je kan je fiets pakken en mooie routes gaan fietsen in Nederland.

Straks wordt het weer mooier weer en dan is het sowieso lekker en makkelijker om naar buiten te gaan. De festivals komen er weer aan etc.
zeer mooie dingen, heb een camera liggen dus indd lekker fotograferen en ook lekker wandelen en fietsen.
sportclub denk ik over na ;)

dank voor de ideeen
Alle reacties Link kopieren
Tessa44- schreef:
07-03-2019 12:30
Super, jij wilt meer doen, wat houdt je tegen? En nu niet aankomen met ‘geen zin’. Want dat geldt vast voor meer, als je eenmaal aan de gang gaat vervalt dat gevoel vast. Mijn ervaring is hoe minder je doet, hoe minder het wordt, kom hup schop onder kont.

Hoeveel moet je afvallen? Veel of valt het mee? Sluit je aan bij een groepje op bv de sportschool of misschien heeft een voedingsconsulente bij jou in de buurt een startend groepje. Fijn voor je motivatie. Ook zijn hier topics over afvallen, is bij één aansluiten een optie om de motivatie hoog te houden!?
zeer goede tips\ideeén, ik zit zelf al op de sportschool maar dus inderdaad... geen zin, ik moet altijd alleen omdat er niemand mee wilt, ik zit op een duurdere sportschool maar is omdat die fijner is, qua sporters en personeel.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
07-03-2019 12:29
Dan ga je naar een sportschool of een personal training voor een stok achter de deur.
Het euvel van veel met schermen bezig zijn, is dat je ongemerkt veel tijd kwijt raakt aan niet zulke interessante dingen. En het heel lastig is om weer ergens aan te beginnen.
Dus bij thuiskomen of beter gelijk vanuit je werk door naar de sportschool. Werkt beter.
slim, maar de sportschool sluit voor ik thuis ben, ben beveiliger dus veel uren in de middag tot savonds laat, ik zit ook te overwegen te kijken voor een sportschool die 24/7 open is omdat ik juist snachts het meeste motivatie krijg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven