Tuinomheining plaatsen

26-03-2019 17:39 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.

Nu het stilletjes aan weer gaat zomeren wil ik mijn tuintje in orde brengen. Ik zou graag een omheining willen plaatsen. Namelijk met van die bamboe of wilgentakken omheiningen die je op rol kan kopen bij de bouwmarkt. Maar momenteel staat er nog een lage omheining uit betonplaten. En omdat het nogal veel en lastig werk lijkt om die af te breken, vroeg ik me af of er iemand een idee heeft hoe ik die omheining best vastmaak. Is het te doen om te gaan boren in die betonplaten wand? En zou het dan voldoende zijn als ik de omheining gewoon vastmaak aan die lage wand op verscheidene punten? Iemand met goede ideeën mag ze altijd even plaatsen. Alvast bedankt.

Groetjes David
Alle reacties Link kopieren
Die omheiningen worden meestal op schuttingen vastgezetof door balkonhekjes heen gevlochten, ik denk dat ze niet sterk genoeg zijn om van zichzelf rechtop te blijven staan.
Dus je zult eerst een schutting moeten plaatsen. Of is je betonnen schutting hoog genoeg? Nee toch?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Misschien moet je ook even overleggen met je buren, ik kan me zo voorstellen dat die dit niet de mooiste oplossing vinden en misschien wel willen meedenken.

En volgens mij hoort je vraag in de pijler Thuis ;)
Alle reacties Link kopieren
Mag je überhaupt wel in die muurtjes boren / ze weghalen?
Heb je buren? Ga daar eerst eens me in gesprek
Alle reacties Link kopieren
Van wie is de lage omheining die er nu staat, van jou of mandelig?
Ga je op de scheiding iets neerzetten, of op jou kant?
Overleg in ieder geval met de buren, anders heb je al gauw discussie of ruzie.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee een laag hekje is niet genoeg steun om zoiets te doen blijven staan. Ja, voor een dag, als het niet waait.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt erg af van de plek waar je tuin ligt.
Ik heb een tuin in het midden van een huizenblok, waardoor het niet heel hard waait, en daar kan wat jij voorstelt waarschijnlijk wel.

Ik zou het, als ik jou was, een beetje anders doen. Paar van die houten tuinpalen vlak voor je betonmuurtje plaatsen en de wilgen/rietmatten daar tegenaan of achterlangs. Dan heb je gelijk ook wat vastmaakpunten op hoogte. Vooral dat riet gaat anders snel flapperen en bollen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties al. Even de situatie beter schetsen. De hoek waar de matten zouden komen is een stuk van 6m op een stuk van 3m. Het lage muurtje is van mij, dus mag ik in boren. En de buren hoef ik geen rekening mee te houden want die hebben al een schutting staan achter die lage muur van mij. Dus wind gaat al minder vat hebben op het bovenste gedeelte. Ook zijn de buren hun schutting niet hetzelfde dus is voor mijn zicht minder mooi. Vandaar dat ik er van die matten tegen wil plaatsen.

Die palen tegen de muur is misschien nog een goed idee. Stukje in de grond en tegen de muur aan schroeven dan eventueel. Een idee met wat en hoe ik die palen best vast kan maken (aan die lage muur)?

En excuses voor de verkeerde pijler. Kan ik die nog aanpassen?

Mvg David
Alle reacties Link kopieren
Die palen moet je niet maar een stukje de grond in doen en dan aan je muurtje bevestigen: je moet de palen 1/3 van hun lengte in de grond zetten en gewoon tegen je muurtje aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven