Dagje weg

12-08-2019 20:21 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of jullie misschien leuke dagjes uit weten die geen geld kosten. Of niet belachelijk veel. Ik ben benieuwd naar jullie ideeën
Alle reacties Link kopieren
Wandelen( of fietsen) in bos of op hei kost niks.
Meestal zijn regionale kleine musea ook niet heel duur.
Alle reacties Link kopieren
Welke regio?
Alle reacties Link kopieren
Als het niet (te) veel mag kosten, is het misschien handig als je een regio erbij zet. En waar je interesses liggen. Ik kan wel hele leuke dagjes uit bedenken voor jou in Groningen, maar als je vanuit Zeeland moet komen, zal dat ook niet gratis zijn qua vervoer.

Wel een gratis tip: kijk in het lokale krantje wat voor activiteiten er allemaal in de buurt georganiseerd worden. Of in een dorp verderop.

Bij ons is er van de thuiszorgorganisatie elk kwartaal een heel programma aan activiteiten (waar leden en niet-leden aan mee mogen doen)
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Regio maakt niet uit.. maar net zoals pretparken enz heeft niet veel nut door gezondheid
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je?
Alle reacties Link kopieren
Stulpje schreef:
12-08-2019 20:25
Regio maakt niet uit.. maar net zoals pretparken enz heeft niet veel nut door gezondheid
Hoezo maakt de regio niet uit? Ik neem aan dat je niet voor niets vraagt naar goedkope uitjes?
Alle reacties Link kopieren
En mag wel wat kosten.. maar om elke keer super veel geld uit te geven terwijl er misschien nog genoeg leuke gratis uitjes zijn.
Alle reacties Link kopieren
Voordeur open doen, naar buiten gaan en genieten. Dit kan lopend, met de fiets of ov.

Er zijn genoeg leuke plekken in Nederland, dus ook bij jou in de buurt. Ga langs de supermarkt voor spullen voor een picknick.

Kijk eens in je locale krant voor gratis activiteiten bij jou in de buurt.

Ga naar de bibliotheek, daar kan je gratis kranten en tijdschriften lezen en goedkoop boeken lenen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Auto van de zaak😉
Alle reacties Link kopieren
Koop een museumkaart en je kunt gratis bij vrijwel ieder museum naar binnen.

Ga geocachen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dagje uit voor volwassenen? Of gaan er ook kinderen mee? En zo ja, welke leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Wel lastig om tips te geven met zo weinig info. Leuk marktje bezoeken, wandelen, fietsen, yogasessie in het park, open monumentendagen, naar een boerderij, speeltuin.
Alle reacties Link kopieren
Een blotevoetenpad bezoeken: https://www.dewandeldate.nl/tips/top-10 ... -en-belgie
Alle reacties Link kopieren
Naar het strand.
Naar de Veluwe.
Je fiets in of achterop de auto, je auto op een P+R zetten en door Amsterdam fietsen (of een andere stad).
Alle reacties Link kopieren
Wandelen in het bos of op het strand, naar de bieb en leuke film huren of meedoen met een activiteit, volleyballen in je buurt waar een gratis volleybal net is, naar de kinderboerderij, er zijn echt honderdduizend markten in Nederland.

Kijk eens op Facebook bij evenementen zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Picknicken in het park?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
12-08-2019 20:48
Een blotevoetenpad bezoeken: https://www.dewandeldate.nl/tips/top-10 ... -en-belgie

Wat een leuk idee dit! Heb het meteen opgeslagen :-D
Alle reacties Link kopieren
Waterfiesten!
Dit vond ik erg leuk en ontspannen om te doen!
Kan uiteraard ook op ander plekken, maar deze is erg mooi.

http://www.de-leemputten.nl/de-leemputten/waterfietsen

Overigens, zoek je iets voor jou alleen? Voor 2 personen? Met kinderen? Dat maakt het meedenken wat makkelijker. :)
Alle reacties Link kopieren
Met zijn tweeën zijn rond de 30.. maar misschien hadden mensen leuke ideeën waar ze ooit zijn geweest maar eigenlijk weinig bekend over is. Iets anders dan wandelen of fietsen
TO, je bent niet heel erg specifiek.

Dagje naar het strand in Wijk aan Zee.
Stadswandeling of puzzeltocht met behulp van een folder in Deventer.
De Dom beklimmen in Utrecht..
De stadspoort bezoeken in Zwolle.
Open monumentendag.
Zwemmen in het Zuidlaardermeer.
Bramen plukken op de Veluwe.
Bossche bol eten in Den Bosch.
Boodschappen doen in Duitsland.
Toeristen kijken in Amsterdam.
Je verkleden in Volendam.
De kaasmarkt bezoeken in Alkmaar.
Neeltje Jans in Zeeland, de deltawerken bewonderen.
enz, enz,...
Alle reacties Link kopieren
Een museumjaarkaart aanschaffen. Kost je een keer wat, maar daarna heb je eindeloos gratis uitstapjes. Museumjaarkaart is ook op onverwachte plekken geldig: afgelopen week bijvoorbeeld hebben we een rondleiding door de grotten in Valkenburg gedaan.

Gaan geocachen of pokemonnen.
Alle reacties Link kopieren
Doe een rondleiding over de wallen met een ex-dakloze via www.amsterdamunderground.nl
Eens per week/per zoveel tijd hebben ze instaptours en kun je je bij een groep aansluiten.

En als je dan nog met je museumkaart bijvoorbeeld Ons Lieve Heer op Solder vlak daarbij bezoekt en een stadswandeling (gratis te downloaden of bij de vvv voor weinig) maakt, dan heb je een goedkope dag uit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En let op groupon of social deal voor goedkope uitjes waar je zelf niet snel aan zou hebben gedacht.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Stulpje schreef:
12-08-2019 21:35
Met zijn tweeën zijn rond de 30.. maar misschien hadden mensen leuke ideeën waar ze ooit zijn geweest maar eigenlijk weinig bekend over is. Iets anders dan wandelen of fietsen

Nou, me dunkt dat er genoeg genoemd is he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven