Geocaching

14-04-2020 13:13 27 berichten
Hoi allemaal,

Ik heb dit topic gemaakt om te kletsen over "geocaching". Zijn er hier meerdere forummers die aan geocaching doen? Vertel er eens wat over, ben zeer benieuwd!

Ik ga vrijdag voor het eerst samen met mijn vriendin op pad, ik heb de geocaching app gekocht. Alle tips en dergelijke zijn welkom!

(natuurlijk gaan wij voorzichtig te werk i.v.m. het coronavirus en blijven we uit de buurt van drukbezochte plekken) Ik woon zelf op de Veluwe dus we gaan lekker het bos in.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik doe dit nu al zo'n 3 jaar ongeveer.
Het leuke hieraan vind ik dat je op plekken komt waar je anders nooit zou komen.
Zeker op reis is dat interessant want je komt zo ook op de minder toeristische plekken en je hebt altijd een doel om heen te gaan.
Ik heb ook de betalende versie omdat je dan ook de muti's en de mystery's kan zien
Hou er ook rekening mee dat de coördinaten niet altijd 100% kloppen. Ik zet mijn kaart altijd op sateliet en dan vind ik het makkelijker om de cache locatie te vinden, door bijvoorbeeld de lijn van een muur te zien ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen wat geocaching is? :-$
La vie est belle ♡
Alle reacties Link kopieren
Chelss994xx schreef:
14-04-2020 13:47
Mag ik vragen wat geocaching is? :-$
Tuurlijk mag je dat vragen :-)
Hier vind je alle informatie
https://geocachen.be/geocaching/
Hier nog een cacher, al 11 jaar weer inmiddels :) hebben zelf ook diverse caches liggen en gaan vooral in de lente/zomer regelmatig op pad.
Op vakantie is het ook leuk, je komt op de leukste plekken uit.
Ik vind zelf een goede gps wel fijner werken dan via je telefoon. Weet niet of je al een gps hebt?
Ja, ik geocache al sinds het begin van geocaching. Eerst thuis met m'n vader en nu ik zelf een kind heb samen met kind en man. Heerlijke hobby; educatief, je komt nog eens ergens en een doel om naar buiten te gaan.

Ik heb een betaald (premium) account en gebruik een handheld gps (vind mobiel cachen niet zo prettig).
Alle reacties Link kopieren
Wij geocachen ook. Nu even niet, maar als we straks weer meer op pad kunnen gaan we weer. Erg leuk om te doen. Ik ben met onze jongste wel de meest fanatieke hier in huis, haha.
De caches in de stad laat ik overigens voor wat ze zijn. Wij zijn echt van de natuur. Al zoveel mooie plekken gezien waar we anders niet zouden komen.
Alle reacties Link kopieren
Hier trouwens ook met een gps ipv een telefoon. Soms als we ergens zijn en tijd over hebben wel een keer met de telefoon, omdat we het van tevoren niet bedacht hadden. Maar gps vind ik veel fijner.
Alle reacties Link kopieren
Yep. Hier ook. Ik doe het al jaren. Heb premium account en een Garmin e trex gps

Vooral op vakantie is het erg leuk :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind geocaching ook erg leuk. We hebben ook een vriendengroep waarmee we samen op pad gaan. Maar nu geocachen we allemaal niet omdat we het niet bij de huidige richtlijnen vinden passen.
Ik heb het nog nooit gedaan, vandaar eerst via telefoon. Wel heb ik premium gekocht omdat je dan inderdaad veel meer kan vinden!

Leuk dat zoveel mensen het doen, wist tot kort geleden hier nog niks vanaf!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook echt dat we van de zomer gewoon naar Frankrijk op vakantie kunnen. Daar zag ik zoveel mooie rondjes in de buurt van de camping, haha.
En anders gaan we Nederland verder onveilig maken. Daar hebben we ze ook nog lang niet allemaal 😉
Wij doen zowel natuur als in de stad. In diverse steden al op zoveel leuke, onbekende plekjes gekomen! En vooral multi’s met info over de stad en de plekken waar je langs komt zijn leuk :)
Alle reacties Link kopieren
Wij cachen ook. Man is nu ook fanatiek aan het worden en ik zit te denken over het aanschaffen van een gps. De telefoon is namelijk niet altijd even accuraat. Is dat met een gps-apparaat beter?
Maar welke apparaat? Iemand tips? Zag al de Garmin e trax voorbijkomen.
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Alle reacties Link kopieren
Wij doen ook de natuur en stad, hebben ook een premium account en een garmin dakota 20.
Wij geocachen al jaren, periodes veel en periodes nauwelijks. We hebben ook een travelbug, die onderweg is naar huis, maar wel heel veel omwegen maakt.
Alle reacties Link kopieren
BlurryFace1997 schreef:
14-04-2020 13:13
Hoi allemaal,

Ik heb dit topic gemaakt om te kletsen over "geocaching". Zijn er hier meerdere forummers die aan geocaching doen? Vertel er eens wat over, ben zeer benieuwd!

Ik ga vrijdag voor het eerst samen met mijn vriendin op pad, ik heb de geocaching app gekocht. Alle tips en dergelijke zijn welkom!

(natuurlijk gaan wij voorzichtig te werk i.v.m. het coronavirus en blijven we uit de buurt van drukbezochte plekken) Ik woon zelf op de Veluwe dus we gaan lekker het bos in.
Ik keek net even op de Veluwe omdat ik er daar ooit een heel aantal gevonden heb toen ik daar op vakantie was 2.5 jaar geleden (ik woon in België). Er zijn er alweer veel verdwenen maar ook heel bij gekomen in Garderen zie ik. Als je daarheen (kan) gaan ben je denk ik wel een hele dag zoet.

Altijd goed de beschrijvingen lezen op voorhand. Soms raden ze je aan een pincet of een magneet mee te nemen. Ooit moets ik zelfs een fles water van 1.5l meenemen. Dat werd toen ter plekke duidelijk :-).
Veel cacheplezier, en moest je vragen hebben mag je mij altijd wat sturen.
Mandarijntje1 schreef:
14-04-2020 15:49
Ik keek net even op de Veluwe omdat ik er daar ooit een heel aantal gevonden heb toen ik daar op vakantie was 2.5 jaar geleden (ik woon in België). Er zijn er alweer veel verdwenen maar ook heel bij gekomen in Garderen zie ik. Als je daarheen (kan) gaan ben je denk ik wel een hele dag zoet.

Altijd goed de beschrijvingen lezen op voorhand. Soms raden ze je aan een pincet of een magneet mee te nemen. Ooit moets ik zelfs een fles water van 1.5l meenemen. Dat werd toen ter plekke duidelijk :-).
Veel cacheplezier, en moest je vragen hebben mag je mij altijd wat sturen.
Mijn man is laatst met een vriend met een ladder van 5 meter op pad gegaan :rofl: en klimtuigen, roeibootjes enz ben ik ook al tegen gekomen hoor :)
Hier zit standaard een pincet, magneet op een stokje, spiegeltje op een stokje en woordenboek in de tas. Naast de gewone pennen, meuk voor in de cache, gps enz.
Ik heb het nu al een tijdje niet gedaan. Maar erg leuk. Vooral in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
14-04-2020 16:04
Mijn man is laatst met een vriend met een ladder van 5 meter op pad gegaan :rofl:
Whahahah hilarisch! Ik zie de mensen al denken als ze je random met een ladder ziet rondlopen :rofl:

Als je in Luxemburg bent, regio Berdorf - Echternach, dat is echt de moeite waard! Tussen de rotsen enzo, daar moet je vaak echt klimmen maar is zo leuk! Dan komt het kind in mij naar boven.
erinhanson schreef:
14-04-2020 15:26
Wij cachen ook. Man is nu ook fanatiek aan het worden en ik zit te denken over het aanschaffen van een gps. De telefoon is namelijk niet altijd even accuraat. Is dat met een gps-apparaat beter?
Maar welke apparaat? Iemand tips? Zag al de Garmin e trax voorbijkomen.
Het verschilt natuurlijk erg wat je precies wilt. Ik heb jaren een Garmin eTrex 30 gebruikt. Wat ik daar storend aan vond was dat deze best traag was en nog wel eens de neiging had te bevriezen. Nu gebruik ik alweer een tijdje een Garmin Oregon 700. Touchscreen en veel sneller. Ben er erg blij mee. Maar mijn advies zou zijn om wat informatie op het forum van geocaching.com te vragen. Daar zitten zo veel mensen die je echt kunnen informeren gebaseerd op je wensen en prijsklasse.

De nauwkeurigheid van een gps vind ik wel een stuk preciezer dan die van een telefoon. Wellicht omdat je bij een gps ook dingen zoals GLONASS kan gebruiken.
Whomi schreef:
14-04-2020 16:04
Mijn man is laatst met een vriend met een ladder van 5 meter op pad gegaan :rofl: en klimtuigen, roeibootjes enz ben ik ook al tegen gekomen hoor :)
Hier zit standaard een pincet, magneet op een stokje, spiegeltje op een stokje en woordenboek in de tas. Naast de gewone pennen, meuk voor in de cache, gps enz.
Mijn man kwam gisteren met dat hij wel even met de heggenschaar op zo'n stok kon gaan hengelen naar die ene cache waarvan we nog niet hadden bedacht hoe we erbij moesten komen (een hengelcache die we wel hebben gespot, maar nog niet te pakken hebben kunnen krijgen). Ik zie 'm al gaan met zo'n vel oranje stok over straat, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. :rofl:

Hier zit standaard in het pakket:

Notitieboekje
Pennen, fineliner, potlood
Een inspectiesetje van de Action (telescopische grijper, uitschuifbare magneet en uitschuifbare spiegel)
Zakmes/multitool
Mandarijntje1 schreef:
14-04-2020 17:04
Whahahah hilarisch! Ik zie de mensen al denken als ze je random met een ladder ziet rondlopen :rofl:

Als je in Luxemburg bent, regio Berdorf - Echternach, dat is echt de moeite waard! Tussen de rotsen enzo, daar moet je vaak echt klimmen maar is zo leuk! Dan komt het kind in mij naar boven.
Ga ik onthouden! Is niet ver bij mijn ouders vandaan :)
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook een standaard tasje mee? En wat zit daar dan in?

Wij hebben standaard een pen, een notitieboekje en momenteel handgel mee. Nu waren afgelopen week bij een cache waarbij we een magneet nodig hadden en ik bedacht me dat we toch maar eens een tooltasje moesten gaan samenstellen. :)

Dus voor inspiratie: wat zit er in jullie toolbox?
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Pennen, reservebatterijen voor de gps, zaklamp, pincet, magneet op een stokje, spiegeltje op een stokje, spulletjes om in de cache te stoppen, en in het buitenland een woordenboek. Die kwam ooit goed van pas toen we buchstaben moesten tellen in Duitsland :@@: in de bossen geen telefoonbereik, dus dan is een woordenboek heel handig! :)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een cacher. Gedurende de jaren periodes meer en minder actief geweest. Juist in de corona-periode via caches wel mooie rustige wandelrondjes ontdekt.

Ik merk alleen aan mezelf dat ik er soms juist onrustig van wordt als ik op de kaart kijk. Het liefst zou ik alle caches binnen x km cirkel willen afvinken als een soort to do lijst. Maar daar zitten behoorlijk veel "creatieve" caches bij waar je inderdaad kaplaarzen, een bootje of een hengel voor nodig hebt. Of klimtuig en kennis hoe te gebruiken.
Ja das leuk, maar dan erger ik me dus aan een cache op mn kaart die nooit een smiley zal kunnen worden.. stom hè?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven