Musicals

29-11-2012 02:29 20 berichten
Zo iedere twee/drie maanden ga ik met een vriendin naar een musical. Lekker eten van te voren en dan een avond genieten. Vanavond de musical YabYum gezien en echt het overtrof alles. Wat een geweldige cast en wat een fantastisch verhaal. Ben je in de gelegenheid dan moet je hem echt gaan kijken.



Vertel hier je eigen musical ervaringen en do's en don'ts.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Soldaat van Oranje super. De Lion King ook maar die draait niet meer. Queen, the musical in Londen is echt fantastisch, zo ook War Horse.

De meest geweldige musical vond ik Chicago, die zag ik in NY in echt zo'n oud theater en de sfeer was precies zoals je ook in films ziet.

Mama Mia, Hairspray, Legally Blond etc vond ik allemaal leuk om te zien, maar hebben niet zo'n indruk achtergelaten als de andere musicals die ik hierboven genoemd heb.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Yab Yum de grootste aanfluiting in tijden. Slecht verhaal, slecht geacteerd door bijv Bas Muis , absurd die acts er tussen door die er speciaal ingeschreven waren om de btw verhoging te ontlopen.



Soldaat van Oranje vind ik dan weer geweldig!!! Op alle fronten. Wat mij betreft de beste musical die ooit in Nederland is gemaakt.
Voor mij staat aida echt op nummer 1 van mooiste musicals. Ook miss Saigon en Elisabeth vond ik geweldig. Ik heb al veel gezien, maar deze 3 springen er wat mij betreft wel bovenuit.
Alle reacties Link kopieren
Deze op de plek en in de versie die je daar ziet.

Fan van Josefina.
Leven en beleven
Alle reacties Link kopieren
Voorkeuren:

1. West Side Story

2. Les MIserables

3. Cats

4. Follies



Ook mooi:

- 42nd Street

- Chess

- Fiddler on the Roof

- Jesus Christ superstar

- Joseph and the amazing technicolor dreamcoat

- Song and dance

- Sunset Boulevard

- The sound of music
Leven en beleven
Alle reacties Link kopieren
Mijn lievelingsmusical blijft toch wicked. De geweldige muziek, het sprookjesachtige verhaal. Het heeft gewoon wat.

Verder zijn aanraders

-Aida

-The little Mermaid

-Marry Poppins



verder wil ik heel graag nog een keer the phantom of the opera zien
Phantom met stip op nummer één.

Soldaat van Oranje ook

De cd van Joseph heb ik grijs gedraaid maar vond hem in het echt een beetje tegenvallen (Nederlandse versie)

Les Mis leuk de eerste twee uur, daarna gaat het maar door en door..

Hairspray leuk!

Mama mia leuk.

Jerry Springer...avoid!
Alle reacties Link kopieren
Elisabeth op een (was ook mijn eerste musical ooit, dus daarom extra speciaal)

Wicked op 2

Les miserables op 3

Aida op 4

The lion king op 5



Heel veel andere musicals waren leuk, maar minder indrukwekkend. Heb vorig jaar Saturday night fever gezien en dat was echt de slechtste versie allertijden! Maar dat was ook toen alle 'sterren' eruit waren en de musical bijna moest stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft verhaal staat bij mij Miss Saigon op 1!

Ik vond het decor van soldaat absoluut fantastisch, maar de manier van vertellen minder (maanden overslaan enz.)

Wicked en the little mermaid erg kinderlijk. Vooral van the little mermaid viel mij dat tegen omdat ik dat bij Disney's Belle en het beest en tartan niet had.

Ik zag hierboven sunset boulevard staan, dat vond ik de saaiste denk ik...

Kruimeltje was echt veel leuker dan verwacht, even als my fair lady.

En ook ik ben niet bijzonder onder de indruk van verhalen als grease of hairspray, maar vind ze wel leuk :-).



Mijn eerste musical was a choures line van wilbert gieske, wat heel cool was toen ik niks gewend was, en daarna was de 3 musketiers helemaal geweldig!



Wat staat er bij jullie nog op de planning?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Jesus Christ Superstar gezien met de Amerikaanse cast (supermooi) en de Nederlandse cast (ook erg goed, maar iets minder).



En Mamma Mia in New York, ook erg goed!!!



Fame (met Jim Bakkum) heb ik gezien, maar in de pauze ben ik weggegaan. Niks aan.



Miss Saigon zou ik graag willen zien en natuurlijk Les Miserables.
Ik ga van de week weer eens kijken wat ik wil gaan zien. Leuk om te lezen welke jullie favoriet is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit erover te denken om met mijn dochter naar de musical The little mermaid te gaan. Wie is al geweest? Is het een aanrader?
Alle reacties Link kopieren
Miekepieke: voor kinderen is the little mermaid (afhankelijk van de leeftijd natuurlijk) zeker leuk.



Ik vond hem zelf wel aardig maar ik ben 30 dus meer vanuit jeugdsentiment 😉
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het reageren. Het lijkt mij ook erg leuk. Zijn de liedjes hetzelfde als in de tekenfilm?
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de late reactie.....de liedjes zijn niet helemaal hetzelfde. De muziek wel maar de tekst niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga graag naar musicals, maar eigenlijk alleen in Engeland....



Mijn favoriete musicals:

1. Bloodbrothers

2. Jekyll & Hyde

3. The Witches Of Eastwick

4. De Drie musketeers



Soldaat van Oranje zou ik ook graag met mijn oudste naar toe willen, maar die is nog geen 12 jaar....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar Aapects of love geweest vorige week. Super RAAR verhaal, dikke incest, en alles wordt gezongen.



Ik had er een mooier verhaal bij verwacht...



De volgende op de lijst is Sister act :-) .
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand de musical 'Hij gelooft in mij' bezocht?
Wat ik dus echt een aanrader vind is Billy Elliott. Heb m in Londen gezien met zo'n geweldige cast. Echt een aanrader. Wordt gespeeld met echte mensen ipv van al die modelachtige acteurs met dik/oud/jong maak pakken aan.



GEWELDIG!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven