Help mijn kat

16-04-2016 22:54 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help mijn kat heeft een ballon ingeslikt ik had een kleine ballon op geblazen en ik let daar niet op ik keek naar hem en ik zag dat die ballon in zijn mond zat ik wou het eruit halen maar die had het al ingeslikt en nu zeg mijn mama als die dood ga dan ga die dood en dan was ik al aan het wenen en ik weet niet wat ik moet doen dus moet ik naar de dierenarst ofzo ik ben echt in paniek en het is 22:55 help me pleas zal ik het doen of niet en hij is een britse korthaar en is ook bijna 1jaar maar hij doet normaal soms zien ik tranen pf zo oogsmeer iets maar dat is altijd zo dus jahelp me
Alle reacties Link kopieren
Met spoed naar de dierenarts!
Alle reacties Link kopieren
kan je het niet het beste op een dierenforum deze vraag stellen of bij een katten FB pagina ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Idd nu bellen, en advies vragen en waarschijnlijk dan meteen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je niet.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
huh? In 'Zien' ?



Bellen met de dierenarts.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Monatala schreef op 16 april 2016 @ 23:02:

Ik begrijp je niet.

ik denk dat deze vrije jonge TO een Kat heeft van 1 jaar oud, die perongeluk een ballon heeft ingeslikt, TO wou het eruit halen maar dat lukte niet



TO is in paniek, moeder zegt als die dood gaat gaat die dood



TO vraagt zich af wat ze moet doen, moet ze de dierenarts bellen ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Paniekpost zo te zien, naar de dierenarts die weekenddienst heeft. Je mama maakt een heel nare opmerking.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
[quote]MarianneDavids schreef op 16 april 2016 @ 23:04:

Paniekpost zo te zien, naar de dierenarts die weekenddienst heeft. Je mama maakt een heel nare ja ze wil haar biet echt bemoein
Alle reacties Link kopieren
google.



op jou woon plaats,



Dierenarts Weekend/avond Dienst !!
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
hoe oud ben je ?



wat zeggen anderen volwassenen in huis wat er gedaan kan worden ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Laat het uit de achter kant of de voor kant komen
Alle reacties Link kopieren




maar aan de andere kant het zou inderdaad zomaar kunnen dat die het alsnog uitspuugt of uitpoept !
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
http://www.mcvoordieren.nl/voorwerp-ingeslikt
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zeker weten naar de dierenarts met je kat en neem een goedgevulde portemonnee mee..
Alle reacties Link kopieren
Ach zoiets komt er meestal wel uit.



Als ze morgen niks eet weet je genoeg maar dieren kunnen heeeeel veel verteren
Alle reacties Link kopieren
quote:teletubbie1234 schreef op 16 april 2016 @ 23:49:

Ach zoiets komt er meestal wel uit.



Als ze morgen niks eet weet je genoeg maar dieren kunnen heeeeel veel verteren

Een ballon is wel vrij groot hoor. Elastiekjes ben ik wel bekend mee, maar ballonnen?

En ze verteren het dus niet hè.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Naar de dierenarts!
Alle reacties Link kopieren
Naar de dierenarts!
Alle reacties Link kopieren
Naar de dierenarts! Laat je wel even weten hoe het afloopt?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat To niet naar de dierenarts kan omdat ze nog thuis woont en mama de scepter zwaait. En die wil niet naar de dierenarts en dat gebeurt dat ook niet. Ik ken meer van dit soort verhalen helaas, kinderen mogen wel een huisdier maar o wee als ie naar de dierenarts moet, dan mag dat niet want dat kost geld. Tja, lekker onverantwoordelijke moeder dus. Maar goed.



Een ballon van dat formaat, ik denk dat ie hem uit gaan kotsen. Meestal doen carnivoren dat als ze iets onverteerbaars in de maag hebben. Maar het zou kunnen dat het wel net door de opening van maag naar darmen past en dat kan echt gevaarlijk zijn. Nu is een ballon van zacht plastic dus als ie hem niet uitkotst tussen nu en 24 uur later, dan zou ik heel erg duimen dat ie hem uitpoept.



Mocht ie nou niet meer willen eten, heel erg diarree krijgen, gaan miauwen of andere symptomen gaat vertonen, dan moet je je moeder op je knieen smeken om naar de dierenarts te gaan. Bedenk maar iets om haar te dwingen, niet zo aardig, ik weet het, maar een dier laten lijden, is dat ook niet. Je zou ook, in geval van nood, gewoon de dierenambulance kunnen bellen en die langs laten komen, laat mama het maar uitleggen dan. Als je kat echt ziek wordt, zorg dat je moeder verantwoordelijkheid neemt, want als ze dat niet doet, kan hij echt doodgaan.



De ballon kan zijn darmen afsluiten en voor een verstopping zorgen die alleen operatief verwijderd kan worden. Je kunt nu niks voor hem doen behalve afwachten. Wat je leest op internet over een dier laten overgeven, doe het niet. Geef ze geen lepel zout want dan gaat ie zeker dood. Als hij naar buiten gaat, hou hem binnen, zeker 2 dagen binnen houden, voor de zekerheid. En check zijn ontlasting, of je het plastic vindt. Mijn konijnen hebben wel vaker plastic gegeten en het overleefd dus paniekeer niet meteen, wacht het even af.



Ik zou wel naar de dierenarts gaan, eigenlijk moet dat ook, maar ja, als je moeder dat weigert en je hebt zelf geen geld, dan houdt het op natuurlijk. In het weekend is de dierenarts ook veel duurder, soms wel 3-4 keer zo duur dus ja, het is ook geen handig tijdstip maar geloof me, dat gebeurt met dieren heeeeel vaak. Ik heb 9 huisdieren en als ze ziek worden, is dat meestal in het weekend of s nachts, geen idee waarom maar dat hoor ik vaker.



Sluit anders een verzekering voor hem af, zoek er eentje die niet duur is. Ik hoor goeie dingen over die van de kruidvat en die is echt 20 euro per maand ofzo. Want met een verzekering, worden sommige kosten vergoed. En maak een spaarpotje, zodat je zelf naar de dierenarts kunt gaan als er wat is want je moeder zal het niet willen betalen. Succes en sterkte. En beterschap voor je kat!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
als die dood ga dan ga die dood

Ik kan daar echt zo woest om worden.



Ga alsjeblieft naar een dierenarts. Het kan aflopen met een sisser, maar het kan ook goed misgaan, en huisdieren verdienen het niet om te lijden omdat sommige volwassen geen verantwoordelijk nemen.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo'n jonge raskat opzettelijk dood zal laten gaan.



Even heel cru gezegd, als het een htk kat was geweest die ze gratis meegekregen hebben omdat kindlief hem als kitten zo schattig vond en er nu niet meer naar omkijkt kan ik me er iets bij voorstellen (en nee ik keur het zeker niet goed, zeker niet).

Maar een paar honderd euro uitgegeven aan een raskat (er vanuit gaande dat To de kat niet zelf gekocht heeft - ze kan immers ook niet zelfstandig naar de dierenarts) en deze na een jaar misschien wel dood laten gaan door zoiets simpels?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 17 april 2016 @ 00:43:

Ik denk dat To niet naar de dierenarts kan omdat ze nog thuis woont en mama de scepter zwaait. En die wil niet naar de dierenarts en dat gebeurt dat ook niet. Ik ken meer van dit soort verhalen helaas, kinderen mogen wel een huisdier maar o wee als ie naar de dierenarts moet, dan mag dat niet want dat kost geld. Tja, lekker onverantwoordelijke moeder dus. Maar goed.



Een ballon van dat formaat, ik denk dat ie hem uit gaan kotsen. Meestal doen carnivoren dat als ze iets onverteerbaars in de maag hebben. Maar het zou kunnen dat het wel net door de opening van maag naar darmen past en dat kan echt gevaarlijk zijn. Nu is een ballon van zacht plastic dus als ie hem niet uitkotst tussen nu en 24 uur later, dan zou ik heel erg duimen dat ie hem uitpoept.



Mocht ie nou niet meer willen eten, heel erg diarree krijgen, gaan miauwen of andere symptomen gaat vertonen, dan moet je je moeder op je knieen smeken om naar de dierenarts te gaan. Bedenk maar iets om haar te dwingen, niet zo aardig, ik weet het, maar een dier laten lijden, is dat ook niet. Je zou ook, in geval van nood, gewoon de dierenambulance kunnen bellen en die langs laten komen, laat mama het maar uitleggen dan. Als je kat echt ziek wordt, zorg dat je moeder verantwoordelijkheid neemt, want als ze dat niet doet, kan hij echt doodgaan.



De ballon kan zijn darmen afsluiten en voor een verstopping zorgen die alleen operatief verwijderd kan worden. Je kunt nu niks voor hem doen behalve afwachten. Wat je leest op internet over een dier laten overgeven, doe het niet. Geef ze geen lepel zout want dan gaat ie zeker dood. Als hij naar buiten gaat, hou hem binnen, zeker 2 dagen binnen houden, voor de zekerheid. En check zijn ontlasting, of je het plastic vindt. Mijn konijnen hebben wel vaker plastic gegeten en het overleefd dus paniekeer niet meteen, wacht het even af.



Ik zou wel naar de dierenarts gaan, eigenlijk moet dat ook, maar ja, als je moeder dat weigert en je hebt zelf geen geld, dan houdt het op natuurlijk. In het weekend is de dierenarts ook veel duurder, soms wel 3-4 keer zo duur dus ja, het is ook geen handig tijdstip maar geloof me, dat gebeurt met dieren heeeeel vaak. Ik heb 9 huisdieren en als ze ziek worden, is dat meestal in het weekend of s nachts, geen idee waarom maar dat hoor ik vaker.



Sluit anders een verzekering voor hem af, zoek er eentje die niet duur is. Ik hoor goeie dingen over die van de kruidvat en die is echt 20 euro per maand ofzo. Want met een verzekering, worden sommige kosten vergoed. En maak een spaarpotje, zodat je zelf naar de dierenarts kunt gaan als er wat is want je moeder zal het niet willen betalen. Succes en sterkte. En beterschap voor je kat!Waar moet ze die van betalen. Ik denk dat deze TO minderjarig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 17 april 2016 @ 00:43:

Ik denk dat To niet naar de dierenarts kan omdat ze nog thuis woont en mama de scepter zwaait. En die wil niet naar de dierenarts en dat gebeurt dat ook niet. Ik ken meer van dit soort verhalen helaas, kinderen mogen wel een huisdier maar o wee als ie naar de dierenarts moet, dan mag dat niet want dat kost geld. Tja, lekker onverantwoordelijke moeder dus. Maar goed.



Een ballon van dat formaat, ik denk dat ie hem uit gaan kotsen. Meestal doen carnivoren dat als ze iets onverteerbaars in de maag hebben. Maar het zou kunnen dat het wel net door de opening van maag naar darmen past en dat kan echt gevaarlijk zijn. Nu is een ballon van zacht plastic dus als ie hem niet uitkotst tussen nu en 24 uur later, dan zou ik heel erg duimen dat ie hem uitpoept.



Mocht ie nou niet meer willen eten, heel erg diarree krijgen, gaan miauwen of andere symptomen gaat vertonen, dan moet je je moeder op je knieen smeken om naar de dierenarts te gaan. Bedenk maar iets om haar te dwingen, niet zo aardig, ik weet het, maar een dier laten lijden, is dat ook niet. Je zou ook, in geval van nood, gewoon de dierenambulance kunnen bellen en die langs laten komen, laat mama het maar uitleggen dan. Als je kat echt ziek wordt, zorg dat je moeder verantwoordelijkheid neemt, want als ze dat niet doet, kan hij echt doodgaan.



De ballon kan zijn darmen afsluiten en voor een verstopping zorgen die alleen operatief verwijderd kan worden. Je kunt nu niks voor hem doen behalve afwachten. Wat je leest op internet over een dier laten overgeven, doe het niet. Geef ze geen lepel zout want dan gaat ie zeker dood. Als hij naar buiten gaat, hou hem binnen, zeker 2 dagen binnen houden, voor de zekerheid. En check zijn ontlasting, of je het plastic vindt. Mijn konijnen hebben wel vaker plastic gegeten en het overleefd dus paniekeer niet meteen, wacht het even af.



Ik zou wel naar de dierenarts gaan, eigenlijk moet dat ook, maar ja, als je moeder dat weigert en je hebt zelf geen geld, dan houdt het op natuurlijk. In het weekend is de dierenarts ook veel duurder, soms wel 3-4 keer zo duur dus ja, het is ook geen handig tijdstip maar geloof me, dat gebeurt met dieren heeeeel vaak. Ik heb 9 huisdieren en als ze ziek worden, is dat meestal in het weekend of s nachts, geen idee waarom maar dat hoor ik vaker.



Sluit anders een verzekering voor hem af, zoek er eentje die niet duur is. Ik hoor goeie dingen over die van de kruidvat en die is echt 20 euro per maand ofzo. Want met een verzekering, worden sommige kosten vergoed. En maak een spaarpotje, zodat je zelf naar de dierenarts kunt gaan als er wat is want je moeder zal het niet willen betalen. Succes en sterkte. En beterschap voor je kat!De vrijwilligers van de dierenambulance kunnen echt niets voor zo'n beestje doen behalve hem naar de dierenarts brengen. Ik gok zomaar dat ze niet eens komen als TO ze dit verhaal verteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven