Lenzen/ nachtlenzen

03-02-2018 19:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb al jaren een bril. Ik zet ‘m elke ochtend op en elke avond af, wat van zelfsprekend is. Ik zit al een paar jaar te twijfelen voor lenzen. Dit omdat er nadelen zijn aan een bril, zeker omdat ik veel uitga, werk en naar school ga. Ik werk tussen de koeien ( bedrijf van mijn vader neem ik begin mei over!) er zijn dus veel risico’s om een bril te dragen tussen de koeien en stieren. Daarom twijfel ik om over te stappen op lenzen. Ik heb al een paar keer informatie weesten vragen bij mijn opticien voor nachtlenzen. Ik doe ze voor het slapen in en doe ze ‘s ochtends uit. Maar wat zijn de nadelen ervan? En voordelen? Of toch beter zachte lenzen? Heeft iemand ervaring over nachtlenzen/ zachte lenzen of over algemeen lenzen?
Groetjes!

Heb jij lenzen?

Totaal aantal stemmen: 7

Ja (86%)
Nee (14%)
Alle reacties Link kopieren
Kom je er wel voor in aanmerking? Ik namelijk niet, ivm de sterkte die ik heb.
Ik ga wss mijn ogen laten laseren!
Een investering van €1500,- per oog, nooit meer gedoe met lenzen en/of een bril. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel schreef:
03-02-2018 19:24
Kom je er wel voor in aanmerking? Ik namelijk niet, ivm de sterkte die ik heb.
Ik ga wss mijn ogen laten laseren!
Een investering van €1500,- per oog, nooit meer gedoe met lenzen en/of een bril. Heerlijk!

Ja ik kom ervoor in aanmerking! En wat gaaf dat je durft te laten laseren! Super knap! Ik durf t niet, haha xx
Hou er rekening mee dat als je voor dag-lenzen gaat, je daarnaast best ook een bril houdt.

Die ondingen te lang inhouden is niet gezond.
En je kan altijd een oogontsteking of iets krijgen waardoor je een dag of een week of ... geen lenzen kan dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 27 jaar lenzen in,. En nog nooit ellende mee gehad. In de ochtend zet ik ze in, in de avond als ik naar bed ga weer uit. Goed je handen wassen en op tijd je lenzen vervangen, dan kan er niet veel mis gaan. Ik vind het ideaal. Ik draag zachte zuurstof doorlatende lenzen.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
ik heb nachtlenzen,toen ik er mee begon zag ik binnen 4 dagen weer 100%
het nadeel is wel dat als je lens scheef zit door bv te wrijven,je de dag erna iets minder scherp ziet,of lettertjes niet goed kunt lezen.
verder heb ik geen nadelen er aan over gehouden,alleen maar voordelen.
Alle reacties Link kopieren
larissanijkamp schreef:
03-02-2018 19:39
ik heb nachtlenzen,toen ik er mee begon zag ik binnen 4 dagen weer 100%
het nadeel is wel dat als je lens scheef zit door bv te wrijven,je de dag erna iets minder scherp ziet,of lettertjes niet goed kunt lezen.
verder heb ik geen nadelen er aan over gehouden,alleen maar voordelen.

Er zijn verschillende merken, voor een half jaar of voor een jaar. Wat heb jij?
chocoladerijstwafel schreef:
03-02-2018 19:24
Kom je er wel voor in aanmerking? Ik namelijk niet, ivm de sterkte die ik heb.
Ik ga wss mijn ogen laten laseren!
Een investering van €1500,- per oog, nooit meer gedoe met lenzen en/of een bril. Heerlijk!
Ik zou niet nooit zeggen. Kennis heeft 5 jaar later alweer een bril. Wel lagere sterkte.
Alle reacties Link kopieren
ik heb nachtlenzen voor een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het voordeel van lenzen tov bril vooral dat ze niet beslaan als ik bv thee drink maar verder ook dat ik ze niet voel zitten en een bril wel
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
03-02-2018 19:26
Hou er rekening mee dat als je voor dag-lenzen gaat, je daarnaast best ook een bril houdt.

Die ondingen te lang inhouden is niet gezond.
En je kan altijd een oogontsteking of iets krijgen waardoor je een dag of een week of ... geen lenzen kan dragen.
nou dat valt ook best mee hoor. ik doe ze in als ik opsta en uit als ik ga slapen. ik heb al zeker 20 jaar lenzen en wissel af met een bril. en die keer dat ik een oogonsteking had was de periode dat ik juist mijn bril een tijdje droeg en mijn lenzen dus niet.
Het onderhoud stelt ook niks voor met alles in een vloeistof.
En het allergrootste voordeel van daglenzen; uien snijden zonder tranen :-D
daenerys79 wijzigde dit bericht op 03-02-2018 21:49
Reden: toevoeging
5.58% gewijzigd
Don't cry, buy a bag and move on.
Kan iemand mij het voordeel van nachtlenzen uitleggen t.o.v. daglenzen? Dat snap ik nooit zo.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
04-02-2018 06:33
Kan iemand mij het voordeel van nachtlenzen uitleggen t.o.v. daglenzen? Dat snap ik nooit zo.
Nachtlenzen doe je in als je gaat slapen en haalt ze er uit als je weer wakker wordt. En daglenzen doe je overdag in en doe je ze weer uit als je gaat slapen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de opticien je niet aangeboden om ze eens uit te proberen?
De meeste bieden wel een proefperiode aan voor bijv. 1 a 2 weken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven