Doelgericht positief denken.

17-05-2008 01:34 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het boekje dat ik geschreven heb, over doelgericht positief denken, verschijnt aanstaande maandag.



De laatste tijd heb ik erg veel tijd gestoken in het redigeren, aanpassen en herschrijven. Bovendien heb ik tussendoor ook nog "even" een website in elkaar gezet over het boekje. Ik had daar nog helemaal geen ervaring mee, maar met het resultaat ben ik toch best tevreden. Nu ben ik dus ook een amateur-webdesigner...



Misschien vinden jullie het leuk om mijn zelfgeknutselde site te bekijken: www.gelukwaaromniet.nl
Alle reacties Link kopieren
Euhm... Is dit niet ook gewoon reclame? (vroeg hij zich af)
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht het wel, maar dacht: laat iemand anders maar even inkoppen.
Alle reacties Link kopieren
goh de heren bemoeien zich er mee, dat gebeurt niet vaak



maar jullie hebben wel gelijk



optimistje, leuk voor je dat je boekje af is, maar volgens de regels van het vivaforum mag dit dus niet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
(en als je een boek geschreven hebt, noem het dan alsjeblieft niet 'mijn boekje', behalve natuurlijk als het echt maar om 12 pagina's gaat, waar je zelf een nietje door gejast hebt. Het is gewoon een boek.)
Alle reacties Link kopieren
op de site gaat het ook een paar keer over het boekje. Ik vind dat niet erg sterk overkomen.



Maareh, succes ermee joh!
Alle reacties Link kopieren
Mwah, ik vind het nou ook wel weer leuk om te zien wat Vivalezeressen doen in het dagelijks leven. Formeel zou je dit reclame kunnen noemen, maar ik vind ook wel dat Optimistje een podium mag hebben voor haar ervaringen met positief denken. Echter: vertel daar dan ook over op deze plek.

Een ding: ik vind die foto een beetje bespottelijk. Het heeft iets tussen prins Bernhard die zijn pilotenbril afzet en het mannetje van sexshop Blue en White, die zijn leesbril afzet om al die geiligheid eens extra goed te bekijken, in. Heb je geen leuker foto van jezelf?
Alle reacties Link kopieren
het doet me denken aan "the secret".
Alle reacties Link kopieren
Antonio schreef op 17 mei 2008 @ 08:45:



Een ding: ik vind die foto een beetje bespottelijk. Het heeft iets tussen prins Bernhard die zijn pilotenbril afzet en het mannetje van sexshop Blue en White, die zijn leesbril afzet om al die geiligheid eens extra goed te bekijken, in. Heb je geen leuker foto van jezelf?
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
MissMara schreef op 17 mei 2008 @ 04:16:

(en als je een boek geschreven hebt, noem het dan alsjeblieft niet 'mijn boekje', behalve natuurlijk als het echt maar om 12 pagina's gaat, waar je zelf een nietje door gejast hebt. Het is gewoon een boek.)
Dat doet ze juist expres, zodat het zich onderscheidt van meer wetenschappelijke boeken (maak ik op uit het stukje tekst uit het boekje wat op de site van de uitgever staat): "Meestal zijn ze ’n flink stuk dikker, de boeken die inmiddels al geschreven zijn over positief denken. De reden dat dit boekje een vrij bescheiden formaat heeft is even simpel als doeltreffend: Er staan geen overbodige woorden in! In dit boekje word je niet lastig gevallen met lange wetenschappelijke -of pseudowetenschappelijke- beschrijvingen."

Het is 52 pagina's zie ik nu.
Alle reacties Link kopieren
als ik zo de inleiding lees en waar het over gaat denk ik ook:ja hoor, weer zo'n The secret boekje. hoeveel zijn er al niet geschreven over positief denken en daardoor krijgen wat je wilt? maar goed, hoop voor jou dat het een suc6 wordt hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het goed dat je concreter ingaat op de materie, zonder zweverige verhalen eromheen.

Maar ik ben het met mijn voorgangers eens, de site is mutsig en de foto is ook niks, sorry!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad heb ik het over boekje om aan te geven dat het geen "dikke pil" is en het om een makkelijk leesbaar geheel gaat.

Ik het had het eigenlijk voornamelijk over mijn website in het eerste berichtje. Dat ik die zelf gemaakt heb vind ik namelijk wel heel erg leuk.







Ach, wat heeft het voor zin om zo'n "dertien-in-één-dozijn" foto te gebruiken. Die zijn leuk voor het familiealbum en om te laten rondgaan op verjaardagen.

Maar het staat natuurlijk iedereen vrij om een mening te hebben over mijn foto. Als je niet zielloos glimlachend op de foto wilt staan en tegelijk ook niet (meer) jong en sexy bent... staat het je vrij om wat anders dan anders te doen, toch?

Het is niet verplicht om op de achterflap 'n soort "eenheidsfoto" te laten zetten.



Maar als dit onderwerp ergernis teweeg brengt, dan zal ik wel vragen of het verwijderd kan worden. Mocht er eventueel belangstelling ontstaan, dan kan ik er wat meer over vertellen.

Dat gaat overigens vandaag niet meer lukken, ik moet overdag werken en vanavond vieren we de verjaardag van mijn jongste (20 jr) zoon.



"Grappig" is dat toch, als er iemand begint met negeatief commentaar (niet speciaal of alleen bij dit topic) dan sluiten de meeste anderen zich daarbij aan. Andersom werkt dat hetzelfde. Sluit helemaal aan bij het onderwerp van mijn boek... èh, JE.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Optimistje schreef op 17 mei 2008 @ 09:27:





[...]





Ach, wat heeft het voor zin om zo'n "dertien-in-één-dozijn" foto te gebruiken. Die zijn leuk voor het familiealbum en om te laten rondgaan op verjaardagen.

Maar het staat natuurlijk iedereen vrij om een mening te hebben over mijn foto. Als je niet zielloos glimlachend op de foto wilt staan en tegelijk ook niet (meer) jong en sexy bent... staat het je vrij om wat anders dan anders te doen, toch?

Het is niet verplicht om op de achterflap 'n soort "eenheidsfoto" te laten zetten.

]




Even voor de duidelijkheid: ik moest lachen om de omschrijving van Antonio, niet om jouw foto of uiterlijk. Dat dat helder is enzo ;-)

Zomaar reclame maken valt hier, zoals je hebt gemerkt, niet altijd in goede aarde. Maar veel succes met je boekje hoor!
Alle reacties Link kopieren
ziet er leuk uit, maar ik denk wel dat er al veel van dit soort boekjes zijn.



In elk geval hartstikke leuk voor je!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het is heus niet zo negatief hoor. Ik ben wel benieuwd hoe jij als positief denker vooruit bent gekomen in het leven. Wat heeft jou geholpen? Wat was een omslag?
Alle reacties Link kopieren
Ik hou juist wel van lange en degelijke wetenschappelijke onderbouwingen. Of, bij gebrek daaraan, van de conclusie uit empirische bevindingen. Zoals dat om bij je gevoel te blijven, en geluk is tenslotte juist iets waarbij het om gevoel draait, dat je dan beter geen 'waarom' vragen kan stellen, omdat die juist je ratio activeren. En dat het woord 'niet' gevoelsmatig 'wegvalt', waardoor je dus beter zinnen met het woord 'niet' anders kan formuleren. Bevestigingen zijn zoveel krachtiger dan ontkenningen. En positiever ook.



In plaats van "Geluk, waarom niet?" is het bij een dergelijk boekje beter te kiezen voor het positieve, krachtige, bevestigende:



"Geluk, daarom!"



En dat had je kunnen weten als je je een beetje in de onderliggende concepten had verdiept.



Maar goed, verder dan de titel ben ik dus nog niet gekomen :)
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Alle reacties Link kopieren
Erg sterk geformuleerd, ik proef haast vakjargon. Heb je psychologie gestudeerd, Int? Of leen jij je toetsenbord uit aan Edmund Burke?
Alle reacties Link kopieren
Nijntje schreef op 17 mei 2008 @ 04:40:

op de site gaat het ook een paar keer over het boekje. Ik vind dat niet erg sterk overkomen.



Maareh, succes ermee joh!




Het heeft 52 bladzijden, dan is het naar mijn idee ook een boekje.



Volgens mij denk ik al aardig positief, dus ik kan wel zonder.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis een motivatie in de website -of de website van de uitgever- om specifiek dit boek te gaan kopen. Er zijn zovéél boeken over geluk..
Alle reacties Link kopieren
Antonio schreef op 17 mei 2008 @ 11:42:

Erg sterk geformuleerd, ik proef haast vakjargon. Heb je psychologie gestudeerd, Int? Of leen jij je toetsenbord uit aan Edmund Burke?


Haha, het is mijn stellige overtuiging dat EB zijn kennis niet uit een studie maar via google verwierf.



Ik ben een econoom, maar met interesse in veel onderwerpen en zodoende lees ik zo'n beetje alles wat los en vast zit.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Alle reacties Link kopieren
Optimistje schreef op 17 mei 2008 @ 09:27:

Maar als dit onderwerp ergernis teweeg brengt, dan zal ik wel vragen of het verwijderd kan worden. Mocht er eventueel belangstelling ontstaan, dan kan ik er wat meer over vertellen.

Dat gaat overigens vandaag niet meer lukken, ik moet overdag werken en vanavond vieren we de verjaardag van mijn jongste (20 jr) zoon.
Wat opvalend dat je dit zegt. Ik hoop dat je bedoelt dat als er meer belangstelling kom voor een discussie aangaande positief denken, het uitgeven van een eigen boek(je), het opgezet hebben van een eigen website o.i.d. in plaats van belangstelling meer te weten te komen ten einde het boekje te kopen?

Want dat laatste is reclame en ook al ben je een forummer die ik vaker voorbij heb zien komen, toch roept het dan ergernis bij me op. Reclame is reclame. Belangstelling om wat meer te vertellen over de niet reclame-gerichte dingen is er al, onder andere aangegeven door Int en Antonio. Ben benieuwd wat je van hun reacties vindt? Dat dit dan sluipreclame is neem ik maar even voor lief.

Verder: gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Als dat waar zou zijn int, dan heeft hij mij enorm bij de neus genomen. Ik acht dat bijna onwaarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even reageren op enkele vragen en/of opmerkingen. Het boekje heb ik vooral geschreven omdat ik van veel mensen hoor dat ze moeite hebben om door de "lastige stukken" heen te worstelen van boeken over positief denken. Dergelijke stukken gaan dan over wetenschappelijke of pseudo-wetenschappelijke uiteenzettingen in verband positief denken. Ook de gewéldige succesverhalen, die vaak in deze boeken staan, ervaart men meestal als overbodige afleiding.



De titel 'Geluk... waarom NIET?!' heb ik gekozen omdat mensen vaak dénken bezig te zijn met positief denken... terwijl hun gedachten onbewust een (emotionele) negatieve lading hebben. Zij focussen zich, zonder dat zij zich er bewust van zijn, juist precies op datgene wat ze NIET willen!

Bovendien hebben veel mensen moeite met visualiseren, iets dat in meeste boeken over positief denken als onmisbaar wordt gezien. Bij de door mij beschreven strategie is het eigen gevoel de meest belangrijke factor.



Ik ben zelf opgegroeid met de uitdrukking: "Verheug je maar nergens op, dan kan het ook niet tegenvallen". Wát een ontdekking was het om het effect te ervaren van het verheugen op "datgene wat nog moet gaan gebeuren"!

- Dat je met véél minder stress "toekunt".

- Dat je in moeilijke situaties nog altijd oog kunt hebben voor oplossingen en kansen die zich (toch nog) voordoen.

- Dat je véél liever voor jezelf kunt zijn dan je ooit geweest bent.



Mijn vader was iemand die altijd erg zwaar op de hand was. Toch heeft juist hij mij voor het eerst laten kennismaken met doelbewust positief denken. Deze (voor mij memorabele) gebeurtenis heb ik ook in het boekje beschreven.



Ik praat hier tamelijk regelmatig met anderen over, maar ik kan op die manier toch maar een beperkt aantal mensen bereiken. Door het schrijven van een boekje heb ik natuurlijk de kans om (veel) meer mensen te bereiken. Vandaar mijn besluit om het verhaal over doelgericht positief denken in een -makkelijk leesbaar- boekje samen te vatten.



In de berichtjes hierboven komt de kreet "reclame" enkele keren voor. Veronderstel (...!) dat er naar aanleiding van dit topic eventueel een paar boekjes verkocht worden.

Ik "verdien" 10% per boekje... en dat dan ook nog eens ná aftrek van de BTW. Geloof mij, ik word door dit topic écht niet rijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven