Lezen we nog wel?

11-06-2008 22:35 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers!



Het is hier zo rustig dat ik me afvraag of er nog wel gelezen wordt (naast het forum dan natuurlijk :-d ).

Ik wil iedereen oproepen zijn laatst gelezen boeken met ons te delen.

Zelf heb ik recent gelezen:

- Haruki Murakami, Norwegian Wood

- Marcus Zusak, De Boekendief

- Andermans huis (ben de schrijver even vergeten)

Drie boeken die ik echt iedereen aan kan raden!



Groetjes, Giggles
Hoi Giggles, ik zelf ben bezig in heksenmeester, deel drie van een trilogie. heel spannend, maar je moet even door de eerste 100 blz heen.
Er wordt zat gelezen, kijk maar op Entertainment. De vraag is, of het je smaak is...
Alle reacties Link kopieren
West van Walter van den Berg! Dun, maar fantastisch geschreven. En ik heb pas voor het eerst Catcher in the Rye ontdekt :)
Sinds ik alle tijd van de wereld heb, wordt er weer gelezen hier! Ik heb laatst ook Norwegian Wood gelezen, mooi boek, en ik ben mijn voorraad Engelse romans maar eens aan het ordenen(de Waterstones-3-for-2's van mijn bezoekjes aan de overkant).



Reeds gelezen van de oogst van dit jaar:

-The End of Mister Y - een aanrader

-The Historian - ook erg leuk

-The Observations - idem

-Wicked - mwah

-The Court of the Air - verschrikkelijk



Nog te lezen:

-Quicksilver

-The Religion

-The Shadow of the Wind (ik kom er maar niet doorheen)

-een stapel boeken van David Lodge

-De nieuwe Paul Auster, maar die staat nog niet in mijn kast ;-)



Overigens ben ik nu aan het dralen met Sophie Kinsella en Stephen King :$ , maar dat mag, ik ben vrij! En ik hou van lezen, dus ik hou dit topic in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
Lezen.....heerlijk!



Vooral spannende of waargebeurde verhalen.



Lees nu de boeken van Karin Slaughter.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



hier nog een lees-fan.

Ben nu de kronieken van Narnia aan het lezen.

Heb een hele boekenkast vol, met vanalles en nog wat.
Ja, Narnia is ook leuk! Heb ze een paar jaar geleden weer eens herlezen, en ze blijven leuk. Edoch ietwat Christelijk moralistisch, maar goed, das niet zo erg.



Ik lees nu science fiction, ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ben nu bezig in Shakespeare (af en toe een sonnet) en het huis van de moskee van Kader Abdolah. Prachtig geschreven, geeft een mooie inkijk in een wereld die voor mij onbekend is.



Shakespeare vind ik mooi, maar leest niet echt makkelijk weg. Daar moet je echt even voor gaan zitten.



leuk dat mensen narnia lezen. Heb ze vroeger als kind gelezen (net als boeken van Enid Blyton), maar dacht dat dat hier vrij onbekend was.

The lion, the witch and the wardrobe vond ik fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees stapels boeken. Op zich niet zo erg, ware het niet dat ik weiger boeken uit de bibliotheek te halen. Het is dus een flinke aanslag op mn bankrekening. Maarja, ieder moet een hobby hebben, nietwaar?

Wat ik lees? Eigenlijk van alles. Sinds kort ben ik zelfs aan de chick lit begonnen, hoewel ik daar altijd nogal principieel tegen was. Verder veel literatuur, thrillers, fantasy, noem maar op...
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ben ook erg dol op spannende thrillers, maar dan wel als je er in bezig bent het boek, bijna, niet weg kan leggen/

Kennen jullie de boeken van Peter Robinson.??
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk om te lezen. Ik heb overigens hetzelfde 'probleem' als Sammekes, ik wil geen bibliotheekboeken. Ik wil ze allemaal in de kast kunnen zetten en later nog een keer lezen. En als ik dan eenmaal een goede schrijver heb gevonden, dan wil ik ook alle boeken van die schrijver hebben. Mijn kast is momenteel gevuld met de complete serie van Elizabeth George, Nicci French en Katy Gardner. Ik lees dus vooral de literaire thrillers, maar af en toe een chick lit ertussen vind ik ook niet erg.



Ben momenteel in 2 boeken tegelijk bezig, Moordkunst van Jonathan Santlofer (goede schrijver, schrijft erg beeldend) en Affaires van Olivia Goldsmith. Verder nog 2 boeken liggen van Simone van der Vlugt die ik nog moet lezen.



Witte Oleander vond ik een erg goed boek, wellicht een tip voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een lezer! Zo'n enorme boekenkast die een hele wand kan vullen is ook echt mijn ultieme droom. Of liever nog, een kamer vol met zulke kasten en dan enkel een grote heerlijke stoel met een leeslamp erbij, zodat je je heerlijk af kun sluiten en in je boek meegesleept kan worden.



Ik houd erg van waargebeurde verhalen. Heb zojuist "ik ben niet slecht" van Richard Pelzer uitgelezen. Net als rainz wil ik de rest van de 'serie', nu ook hebben...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook dol op lezen! Maar heb er natuurlijk altijd te weinig tijd voor. Er worden al aardig wat leuke boeken genoemd hier op het forum. Zelf heb ik net het Hong Kong Dagboek van Maaike Hartjes en Mark Hendriks gelezen (en gekeken, want het is een stripboek), haar stripjes in Viva vind ik super en dit boek is ook een absolute aanrader! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig in Eten Bidden Beminnen



ze hadden t boek in Oprah besproken en ik wilde t ook maar proberen



Maar ik wil er 1 in de Zomer

iemand tips
Alle reacties Link kopieren
giggles schreef op 11 juni 2008 @ 22:35:

Hallo forummers!



Het is hier zo rustig dat ik me afvraag of er nog wel gelezen wordt (naast het forum dan natuurlijk :-d ).

Ik wil iedereen oproepen zijn laatst gelezen boeken met ons te delen.

Zelf heb ik recent gelezen:

- Haruki Murakami, Norwegian Wood

- Marcus Zusak, De Boekendief

- Andermans huis (ben de schrijver even vergeten)

Drie boeken die ik echt iedereen aan kan raden!



Groetjes, Giggles
Ik lees op dit moment Eten, bidden en beminnen van Elizabeth Gilbert.
Alle reacties Link kopieren
Josephine20 schreef op 21 juli 2008 @ 19:29:

Ik ben bezig in Eten Bidden Beminnen



ze hadden t boek in Oprah besproken en ik wilde t ook maar proberen



Maar ik wil er 1 in de Zomer

iemand tips
Ik zou het proberen als ik jou was, het kost maar ¤ 12,50 bij Bol.com.
Alle reacties Link kopieren
elev schreef op 18 juni 2008 @ 17:43:

En ik heb pas voor het eerst Catcher in the Rye ontdekt :)
Ik ben daar ook net in begonnen. Ik verwachtte om de een of andere vage reden een wat stoffig boek waar moeilijk doorheen te komen zou zijn maar waar je wel van denkt: fijn dat ik het heb gelezen. Maar het begin vind ik uitermate goed weglezen en erg komisch! Zit stiekem hardop te lezen, omdat ik het dan nog grappiger vind. :-d
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een boekenwurm, en ook hier: liever geen bibliotheekboeken. Het resultaat is dus een enorme wand met boeken en de angst dat ik vandaag of morgen met boekenkasten en al door de vloer heen zak.... :-d Er is hier op het viva-forum al wel een ander boekentopic, maar de meeste mensen die daarop schrijven lezen vooral thrillers, en dat is nou net een genre waar ik niet zo van hou.



Maar goed, hier een lijstje met boeken die ik het afgelopen jaar gelezen heb en die ik super vond:



Pillars of the earth- Ken Follett

The book thief - Markus Zusak

Het lied van de loopgraven - Sebastian Faulks

Schaduw van de wind - Carlos Ruiz Zafon

Middlesex - Jeffrey Eugenides

Alles van Jasper Fforde

To kill a mockingbird - Harper Lee

Atonement (boetekleed) - Ian McEwan

De vrouw van de tijdreiziger - Audrey Niffenegger

De jongen in de gestreepte pyjama- John Boyne

The historian - Elisabeth Kostova

Nacht - Elie Wiesel
Alle reacties Link kopieren
@ Onder de zon: Ik werk op ongeveer 50 meter van Waterstones en ook hier dus veel ''3 for 2" boeken! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook graag... koop ook graag boeken en kan wel uren doorbrengen in een boekwinkel.



Ben momenteel bezig in: The Rats van James Herbert

Had voor de vakantie The Fog van hem gekocht (2e hands) en nu weer twee nieuwe van hem gekocht (Nobody True volgt hierna).



Boeken waar ik in begonnen ben maar nog niet uitgelezen:

Robinson Crusoe van Jonathan Swift

The Satanic Verses van Salman Rushdie (bij schoonouders laten liggen)

The Lexus and the Olive Tree (van Thomas Freeman?)

De Profeet van Gibran



Ik lees allerlei soorten genres. Bij voorkeur pakkende verhalen (horror/thriller/mystery/fantasy/chick-lit/historisch/...)



Heb ook een paar schrijvers waarvan ik de hele serie heb/wil hebben:

James Beauseigneur (Christ Clone Trilogy) - compleet

Terry Goodkind (Sword of Thruth serie) - compleet

Sophie Kinsella - niet compleet maar wel veel van gelezen

Tim Lahaye (Left Behind serie en Babylon Rising serie) - in begonnen maar nog lang niet compleet.



En ook verzot op 3 for 2 aanbiedingen!
Alle reacties Link kopieren
soepie schreef op 30 juni 2008 @ 17:12:

Lezen.....heerlijk!



Vooral spannende of waargebeurde verhalen.



Lees nu de boeken van Karin Slaughter.




heb net het laatste deel gelezen van Karin slaughter van de serie sara Linton, was gisteren in de bieb en daar zei de mevr van de bieb dat ze het nieuwe boek van K slaughter ook hebben, maar ja mag je maar een week lenen voor 1 euro, dat ga ik nooit redden tenzij ik vrij neem. maar als ie in de gewone uitleen gaat is ie voor mij. Maar vind de boeken van K slaughter echt geweldig, kan de boeken ook bijna niet wegleggen zijn zo goed geschreven en lezen zo makkelijk weg.



ben nu aan eenboek begonnen van Patricia Cornwell, opzich ook een leuk boek maar leest lang zo makkelijk niet als die van K slaughter, iemand nog tips van boeken die soortgelijk zijn als die van K slaughter
Alle reacties Link kopieren
Ann Liv schreef op 29 juli 2008 @ 15:01:

[...]





Ik ben daar ook net in begonnen. Ik verwachtte om de een of andere vage reden een wat stoffig boek waar moeilijk doorheen te komen zou zijn maar waar je wel van denkt: fijn dat ik het heb gelezen. Maar het begin vind ik uitermate goed weglezen en erg komisch! Zit stiekem hardop te lezen, omdat ik het dan nog grappiger vind. :-d
Ha, Salinger staat absoluut in mijn top drie van favoriete schrijvers. Wisten jullie dat dit boek zoveel mensen ontroert dat er een site is waar mensen nadat ze het net uithebben, hun reactie aan Salinger vertellen? Iedereen weet dat hij ze waarschijnlijk toch nooit zal lezen (leeft nu ver van de bewoonde wereld), maar het is erg leuk om al die reacties van lezers te lezen: http://members.aol.com/jdsletters/

Ik was ook erg van het boek onder de indruk en ben dat nog steeds.
For what do we live, but to serve as sport for our neighbours, and laugh at them in our turn?
Alle reacties Link kopieren
Verder een klein lijstje van boeken die een grote indruk op me hebben gemaakt:



Breakfast at Tiffany's, - Truman Capote (leuker dan de film..!)

An unofficial Rose - Iris Murdoch

White Teeth - Zadie Smith

The heart of the Matter - Graham Greene



Maar voor het wat simplistischer werk:



Curtain - Agatha Christie

Uncle Oswald - Roald Dahl

Een zomerzotheid - Cissy van Marxveldt (dit is een heel truttig meisjesboek uit de twintiger jaren, maar erg leuk geschreven en heel grappig.)

How to be good - Nick Hornby (Boek gaat over een vrouw met een lul van een vent, die omdat hij haar als crap behandelt, zonder schuldgevoel vreemdgaat. Maar dan ziet hij het licht, besluit hij zijn leven te beteren door de armen te gaan helpen en alles goed te doen. Vrouw baalt omdat ze zich voornamelijk nu schuldig gaat voelen over eigen gedrag. Erg grappig. Over wat het precies betekent om een 'goed mens' te zijn. Nick Hornby is ook van High Fidelity en About a Boy, die zijn beiden verfilmd.

Deadly Famous - Ben Elton (Dit boek is geschreven door een van de schrijvers van de britse komedie Blackadder en is een meesterlijke parodie op het programma Big Brother.)



Allemaal aanraders, wat mijn bescheiden mening betreft. :D
For what do we live, but to serve as sport for our neighbours, and laugh at them in our turn?
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, op de ligstoel, met een kopje thee of glaasje wijn en een boek natuurlijk. Ik ben nu het nieuwste boek van Paulo Coelho aan het lezen: "Brida". Erg mooi. Heb het bijna uit, erg gaaf. Heb nu nog en stapel liggen:

- Het boek Dina - H. Wassmo

- Didar & Faroek - s. valiulina

- Terug in Rome - R. Steenbeek

- Nachttrein naar Lissabon - P. Mercier



En nog wel meer. Schaduw van de wind is prachtig. Even inkomen, maar daarna... Geweldig. Ik herkende zoveel van de mooie stad Barcelona!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven