Kinderboek van vroeger

07-11-2014 21:58 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een kinderboek dat ik zo'n 15 a 20 jaar geleden bij mijn opa en oma altijd las. Vorig jaar heb ik het boek op een rommelmarkt gezien maar het niet gekocht en daar heb ik nu spijt van.

Helaas weet ik nog maar weinig van het boek, dus dat maakt het zoeken op google niet gemakkelijker.



Wat ik nog weet/denk te weten:

- Er stonden meerdere verhalen in het boek

- Op de voorkant stond een (wat oudere) vrouw getekend. Ik denk een lief oud omaatje, maar misschien zit ik er naast.

- Er stond een verhaal in over een kind dat naar het strand ging en daar een poppetje maakte van stokjes, een lichaam van een schelp en haar van zeewier. Het poppetje kwam tot leven en ze hebben samen de hele dag gespeeld.



Heeft iemand enig idee over welk boek ik het heb?
Alle reacties Link kopieren
Jaha, ik weet welk boek je bedoelt. Maar hoe heet het? Er stond ook een verhaal in over baboeshka's.
Vrouwtje-Vertelmaar ?



Alle reacties Link kopieren
Moet het haast wel zijn!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het Nouschi.
Alle reacties Link kopieren
Als dit 'm is, dan zou hij 1x via b*l.com te krijgen zijn, gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Het plaatje ken ik niet, maar het boek heette volgens mij wel iets met vrouwtje inderdaad!

Ik ga hier weer eens mee verder googlen.

Dankjulliewel!
Boek ligt als het goed is bij mijn ouders, kan wel eens vragen of dat verhaal erin staat?
Alle reacties Link kopieren
Heel graag, NYC.

Als het hetzelfde boek is als ik vroeger had dan wil ik het namelijk graag gaan kopen.
In het boek "voor jou van vrouwtje appelwang" staat wel een verhaal over een jongetje dat een paar keer over een poppetje maakt, waarvan de laatste tot leven komt, en een ander verhaal over een strand. Klopt niet helemaal met jou verhaal, maar soms wijkt een herinnering wat af, dus noem hem toch maar.
Hallo TO,

Mijn moeder heeft het even voor je nagekeken in het boek van Vrouwtje-Vertelmaar, maar helaas daarin geen verhaaltje dat aan je omschrijving voldoet. :( Succes met zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Het boek wat ik bedoelde heet inderdaad vrouwtje appelwang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven