lees/boekenclub Amsterdam

19-02-2015 14:05 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds kort woon ik in Amsterdam. Omdat ik hier nog niet zoveel mensen ken leek hij mij leuk om

mee te doen of het opzetten van een boeken/leesclubje.

Ik lees vooornamelijk nederlandse boeken van allerlei verschillende genres. Op dit moment ben ik "Het rosie project" aan het lezen.

Zijn er nog meer geintresseerde voor een boeken/leesclub in amsterdam? Lijkt me leuk!!



Groetjes,

Nina
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me helaas niet committeren aan een clubje, maar ik kan je wel een leuke boekenwinkel op de Bos en Lommerweg aanraden; De Nieuwe Boekhandel. Er worden geregeld lezingen en boekpresentaties gehouden (toevallig nu eentje om 17.00 uur door de schrijfster van De Zes Levens van Sophie)
Alle reacties Link kopieren
Laat ik nou net op de site lezen dat ze ook een boekenclub hebben. Misschien een idee?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wat een goed idee! Ik als bookaholic ben helemaal voor. Ik zag wel de leesclub van De Nieuwe Boekhandel, maar dat is niet iets wat ik zoek.

Ik woon nu bijna 5 jaar in Amsterdam en ken ook niet zoveel mensen.



Mochten er meer mensen zijn die er ook zo over denken, alleen maar leuk!



Groetjes, Hanneke
Alle reacties Link kopieren
hoi! mij lijkt het ook leuk. ik ben wel een man (you might have guessed) en irked het niet om een boek in de week te lezen altijd i.v.m. werk. vast niet je ideale lid van je boekenclubje, maar laat maar weten als je interesse hebt.

groetjes,

martijn
Alle reacties Link kopieren
quote:hannekep schreef op 16 mei 2015 @ 22:32:

Hoi,



Wat een goed idee! Ik als bookaholic ben helemaal voor. Ik zag wel de leesclub van De Nieuwe Boekhandel, maar dat is niet iets wat ik zoek.

Ik woon nu bijna 5 jaar in Amsterdam en ken ook niet zoveel mensen.



Mochten er meer mensen zijn die er ook zo over denken, alleen maar leuk!



Groetjes, HannekeLeuk!! Een beetje een late reactie maar heb je ondertussen al wat gevonden of ook nog zoekende?
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers,

Een beetje n late reactie. Mogelijk zijn jullie al gestart met een boekengroepje.

Zelf heb ik ook net Het Rosie Project gelezen.

Ik ben 61 jaar, lees graag allerlei soorten boeken en vind het leuk om boeken te bespreken.

Misschien zijn jullie allemaal jong en pas ik er niet bij. Graag hoor ik van jullie.

Veel groeten, Anna
Alle reacties Link kopieren
quote:nnniennn00 schreef op 02 juni 2015 @ 20:19:

[...]





Leuk!! Een beetje een late reactie maar heb je ondertussen al wat gevonden of ook nog zoekende?



Hey! Ook van mij een late reactie, maar hebben jullie inmiddels al een boekenclubje opgestart? Ik ben ook enthousiast lezer, woon nu anderhalf jaar in Amsterdam (west) en zou het leuk vinden om aan te sluiten! Laat maar weten .

Groetjes Margot (27)
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Hier nog een late reactie! ;)

Ik woon nu een half jaar in Amsterdam (West) en dit lijkt me een leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen. Ik lees de laatste tijd weer erg veel en vind het heerlijk. Ik ben benieuwd of je al een clubje hebt en of ik aan kan sluiten?

Groetjes, Martine (30)
hoi hier ook een late recatie, woon ook in A'dam en ook een enthousiaste lezer en was ook al opzoek naar een leesclubje woon wel in centrum
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook op zoek naar een leesclubje in A'dam en kwam bij het viva forum uit. Is er inmiddels al een club en zoeken jullie nog leden? Ik ben zelf 25 jaar en vind het leuk om weer meer te gaan lezen en tegelijkertijd nieuwe mensen te leren kennen.

Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik sluit me ook nog graag aan bij de boekenclub!

Zoeken jullie nog mensen voor erbij?
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik zou me ook heel graag aansluiten bij een boekenclub, is er nog plek?

Ik hoor het graag, groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben 30 jaar, woon in Amsterdam en zou mij ook graag aansluiten bij een boekenclub.

Ik hoor graag van je.



Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik zit er sinds kort ook over na te denken om een boekenclub op te richten (in Amsterdam/omgeving).

Zelf ben ik begin twintig en doe ik een literatuurstudie.

Het lijkt me leuk om met een clubje studenten/jongeren regelmatig bij elkaar te komen.



Is er al een groep waar ik me bij aan kan sluiten, of voelt iemand zich geroepen om samen met mij een groepje op te richten?



Stuur me een berichtje als je interesse/ideeën hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Ik ben ook pas in Amsterdam komen wonen en mij aansluiten bij een leesgroepje lijkt me leuk!

Ik ben 29 en lees van alles:) Haruki Murakami, Rosie Project, Paaz zijn enkele favorieten.



Hoor graag!
Alle reacties Link kopieren
Hai! Het lijkt me leuk deelnemer te zijn van een boekenclub in Amsterdam. Google brengt me hier. Ik zie veel zoekenden maar lees geen reacties.. Is de club er ooit gekomen?



Ik ben zelf 38 jaar, heb een dochter van een half jaar en ben nu tijdelijk weg uit Amsterdam. (naar Utrecht) Mis het enorm en we zijn hard op zoek naar een huis in Ams of Ouderkerk. Ik leer graag nieuwe mensen kennen en zoek ook inspiratie op boekenvlak. Ik lees van alles. Laatste boek "Nietzes tranen" van Yalom en op dit moment "Jij zegt het" van Connie Palmen. Lijkt me leuk om met een gemêleerd groepje, eens in de 6 - 8 weken, bij elkaar te komen in een lunchtent, park of thuis in Amsterdam. Om en om een boek aan te dragen en met elkaar te bespreken. Doel: plezier, mensen leren kennen, boekeninspiratie, frisse blik. Vooral niet: gedoe, leesdruk of perse zware literatuur. Naast lezen heb ik interesse in mensen, reizen, voeding, mindfullness, spiritualiteit en sport ik graag.



Ik hoor graag van jullie.



Groet, Cindy

c.j.p.pouw@gmail.com
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Zijn jullie de leesclub gestart? Is er misschien nog een plekje?

Ben 31 en woon in Amsterdam en lijkt me leuk om maandelijks een boek te bespreken.

Op dit moment lees ik 'Een klein leven', maar ik lees van alles.



Zou leuk zijn jullie te ontmoeten,



Groepjes
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Er lijkt genoeg animo voor een boekenclub omg. A'dam, maar er lijkt nog maar weinig van de grond te komen. Of zitten jullie stiekem allemaal al gezellig bij elkaar?



Aan iedereen die hier gepost heeft zou ik daarom willen vragen of ze al iets zijn begonnen of hebben gevonden.



Groetjes, Louw
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit weekend ook een oproep geplaatst voor het starten van een boekenclub in Amsterdam. Al wat reacties ontvangen, maar nog niet genoeg voor een club Misschien zijn er hier nog lezers met interesse?
Alle reacties Link kopieren
Ja nou ik dus sws



louwvisscher@msn.com
Alle reacties Link kopieren
hi! Ik heb ook veel interesse! Ben 26 jaar en woonachtig in amsterdam!
Alle reacties Link kopieren
Is het een idee als 1 iemand alle e-mailadressen verzamelt? Ik ben ook nog zoekende, maar clubjes schijnen lastig van de grond te komen. E-mail naar mij sturen in prive-bericht mag ook!
Alle reacties Link kopieren
Ohja, ik ben zelf 30 en woon sinds kort in Amstelveen. Ook graag lezend en zelf schrijvend. Als er al wel een clubje is, dan hoor ik het ook graag!
Alle reacties Link kopieren
Hi Noelle en anderen!



Via dit forum zijn we met drie 30ers uit Adam Oost/West en Utrecht een boekenclubje begonnen.

Het lijkt ons leuk als je aansluit!

We spreken ongeveer om de 6 weken af. We praten over het boek (afgelopen keren hebben we vragen van internet geplukt voor wat verdieping) en kletsen over van alles (liefde, leven, werk, reizen, interesses ect.).

We hebben tot nu toe gelezen: Oorlog en Terpentijn en Kom hier dat ik U kus.

Vrijdag 31 maart hebben we onze volgende afspraak gepland en gaan het boek De Amerikaanse Prinses lezen.



Stuur een PB als je het leuk vindt om aan te sluiten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven