Historische romans. Tips ?

20-02-2015 17:03 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik lees graag historische romans zoals die van Jean Auel (heb de reeks nu uitgelezen), Linda lay Shuler en Barbara Wood en ben nu begonnen aan een nieuwe reeks van William Sarabande ( Kinderen van de dageraad).

Kennen jullie nog schrijvers van verhalen in deze stijl ? Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
De serie: Het jaar dat de paarden kwamen (dat is het eerste boek, de tweede is iets met Paarden aan de poort) van Mary Mackey.

En: Vader hemel en moeder aarde en Mijn zuster de maan van Sue Harrison.

En de boeken van Joan Wolf en Elizabeth Marshall Thomas.



Zo, en nu ligt heel mijn boekenkast op z'n kop .



Tip: histoforum.net daar staan de boeken per tijdsperiode.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Nevelen van Avalon van Marion Zimmer Bradley?



Er is ook een schrijfster die verhalen schrijft over hedendaagse vrouwen die een mysterieuze connectie hebben met vrouwen van lang geleden. Die boeken zijn een kruising tussen geschiedenis en mysterie. Ik ben haar naam even kwijt maar als je dat wat lijkt kijk ik het even na.
Alle reacties Link kopieren
oh danku voor de tips :-)
De Reiziger serie van Diana Gabaldon.
Alle reacties Link kopieren
De boeken van Ken Follett (Pilaren van de aarde en Brug naar de hemel) en van Ildefonso Falcones (Kathedraal van de zee, Hand van Fatima en Koningin op blote voeten) al gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Philippa Gregory ?
Alle reacties Link kopieren
Philippa Gregory vond ik interessant, maar wel behoorlijk langdradig.



Ken Follett is een absolute aanrader. Schrijft historische romans over meerdere tijdvakken. Een paar superspannende die spelen in de tweede wereldoorlog, de door an apple genoemde boeken spelen in de middeleeuwen en hij heeft een trilogie geschreven die begint in de WO1, dan verder gaat tijdens de WO2 en eindigt in de Koude Oorlog. Zijn boeken lezen als een trein.



Simone van der Vlugt schrijft niet alleen thrillers, maar ze heeft ook twee historische romans geschreven die de moeite waard zijn.



Een heel mooi boek vond ik Het Winterpaleis van John Boyne, niet te verwarren met In het Winterpaleis (die heb ik al een tijd in de kast staan, maar nog niet gelezen, geen idee dus of dat was is).
Alle reacties Link kopieren
quote:Steinbeck2 schreef op 20 februari 2015 @ 17:11:

Nevelen van Avalon van Marion Zimmer Bradley?



Er is ook een schrijfster die verhalen schrijft over hedendaagse vrouwen die een mysterieuze connectie hebben met vrouwen van lang geleden. Die boeken zijn een kruising tussen geschiedenis en mysterie. Ik ben haar naam even kwijt maar als je dat wat lijkt kijk ik het even na.Kate Mosse!! Erg goede boeken
T is nie waar.... Zeiden de eendjes kwak....
Kathedraal van de zee, ben de schrijver even kwijt en de boeken van Kenn Folett: pilaren van de aarde en brug naar de hemel,..
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Marissie schreef op 20 februari 2015 @ 17:37:

Philippa Gregory vond ik interessant, maar wel behoorlijk langdradig.



Ken Follett is een absolute aanrader. Schrijft historische romans over meerdere tijdvakken. Een paar superspannende die spelen in de tweede wereldoorlog, de door an apple genoemde boeken spelen in de middeleeuwen en hij heeft een trilogie geschreven die begint in de WO1, dan verder gaat tijdens de WO2 en eindigt in de Koude Oorlog. Zijn boeken lezen als een trein.



Simone van der Vlugt schrijft niet alleen thrillers, maar ze heeft ook twee historische romans geschreven die de moeite waard zijn.



Een heel mooi boek vond ik Het Winterpaleis van John Boyne, niet te verwarren met In het Winterpaleis (die heb ik al een tijd in de kast staan, maar nog niet gelezen, geen idee dus of dat was is).Jaar de Century trilogie is ook super, ben nu in het laatste boek bezig.
Alle reacties Link kopieren
quote:wandelschoen schreef op 20 februari 2015 @ 17:42:

Kathedraal van de zee, ben de schrijver even kwijt en de boeken van Kenn Folett: pilaren van de aarde en brug naar de hemel,..Haha dezelfde smaak ;)
De schrijfster die ik voorheen bedoelde heet Barbara Erskine.
Katherine Neville is ook goed beetje in de trant van Kate Mosse



De boeken van Philippa Gregory heb ik verslonden, zeker over de tijd van de rozenoorlog. Heerlijk!



En natuurlijk Diana Gabaldon.



Andere historische romans die ik op m'n e-reader heb staan zijn o.a. van Jude Deveraux, Eloisa James, Mary Jo Putney. Via de site van Chasingdreams.nl erg veel van dit soort schrijfsters te vinden. Wel meer richting de bouquet boekjes, al speelt het wel allemaal in het verleden af ( zeg vroege middeleeuwen tot de upperclass halverwege 19e eeuw)
Alle reacties Link kopieren
Kate Mosse vond ik een beetje dubbel. Twee boeken van gelezen die best goed en spannend waren, totdat het erg ongeloofwaardig werd doordat er dingen gebeuren die zo overduidelijk niet kunnen. Daardoor was voor mij de lol eraf.
Alle reacties Link kopieren
Koning voor eens en altijd van TH White.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
ja als er te veel fantasy bij komt kijken vind ik het ook niet meer zo leuk
Alle reacties Link kopieren
maar dankuwel nu weet ik weer wat te lezen als de reeks van Sarabande uitgelezen is :-)
Alle reacties Link kopieren
De Boudica-reeks van Manda Scott (4 boeken).
Alle reacties Link kopieren
Hee, van die Boudica reeks heb ik ook nog een exemplaar in de kast staan. Een keer ergens voor een prikkie gekocht, maar volgens mij is het deel twee, daarom nog nooit in begonnen. Toch eens kijken of ik de andere delen ook ergens kan vinden...
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nog achter deel 4 aan, nergens nieuw te krijgen. Moet dus wel een tweedehands exemplaar gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Het deel wat ik heb, heet (even naar de kast lopen) Droom van de Stier. Weet jij zo welk deel dat is? Is het de tweede?
Alle reacties Link kopieren
Dat is deel 2, ja. Deel 1 heet De Droom van de Arend, deel 3 is De Droom van de Hond.



De laatste heette dacht ik De Droom van de Slang.
Jennifer Donnelly (De Theeroos, Met de Noorderzon)

Floortje Zwigtman (Trilogie 'Een groene Bloem')

Simone van der Vlugt (zowel jeugd als volwassenen)

En, een klassieker, bij de jeugdafdeling: Thea Beckman



(soms is het leuk om jeugdboeken te lezen, vind ik)
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Marissie schreef op 20 februari 2015 @ 17:37:

Een heel mooi boek vond ik Het Winterpaleis van John Boyne, niet te verwarren met In het Winterpaleis (die heb ik al een tijd in de kast staan, maar nog niet gelezen, geen idee dus of dat was is).Jaa dit! Ben hierna nog maandenlang zeer geïnteresseerd geweest in de Romanovs en echt van alles erover gelezen haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven