Boekenreeks voor op vakantie

21-06-2015 16:49 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal!

Over 3 weekjes is het zover; heerlijk 3 weken op vakantie naar de Italiaanse kust! Zonnen, zwemmen, heerlijk eten en drinken, relaxen en.... lezen! In vakanties verslind ik zo een serie/reeks boeken. Nu ben ik op zoek naar een goede serie/reeks die makkelijk weg te lezen is op vakantie (geen zware kost). Het liefst een romantische reeks, maar eigenlijk zijn alle tips welkom. Wie weet er een goede boekenreeks van minimaal 3 boeken, die ik mee kan nemen op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Niet heel erg romantisch, maar De Hongerspelen (drie boeken) leest erg lekker weg!
Alle reacties Link kopieren
Chantal van Gastel! zij heeft meerdere boeken geschreven maar er is toevallig een 3 delige serie:

-zwaar verliefd

-zwaar beproefd

-zwaar verguld.

Een 3delig romans en leest super makkelijk weg (ook heel herkenbaar niet overdreven romantisch)

een ander boek die ik ook gelezen heb is geknipt voor jou. Deze vind ik helemaal geweldig! ook lekker romantisch



Verder heb ik laatst nog voor jou van Jojo Moyes gelezen. Die is echt prachtig!!



Veel plezier bij het uitzoeken en geniet lekker van je vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Game of Thrones.

Narnia, alle 7 delen.

Het gouden kompas.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik had op vakantie leuke reeks mee over de bevolking van een Frans dorpje die in allemaal komische toestanden belanden en daar erg verontwaardigd over zijn. De schrijfster is Julia Stagg:

1. Met de Franse slag.

2. De dorpswinkel van Madame Josette.

3. Tour d'Amour.



Zat een paar keer in mijn campingstoeltje te grinniken. Echt boeken voor vakantiegevoel. Ongeacht het land waar je bent. Ik zat in Spanje.
Alle reacties Link kopieren
Lindsey Kelk en dan de serie Ik hou van New York, Parijs,Las Vegas en Londen.
De reiziger serie van Diana Gabaldon



Zijn volgens mij nu 8 (of 9 delen) uit. Sommige delen bestaan uit 2 boeken. Dus genoeg leesvoer.

Romantisch, maar fictie. Vrouw uit jaren de jaren '60 komt in jaren 1748 uit... Ik vind het een erg mooie verhaallijn
Alle reacties Link kopieren
Lisette jonkman:

- Glazuur

- Verkikkerd

- Verslingerd



Leuke reeks! Weet alleen de volgorde niet. Speelt zich af in het Enschedese studentenleven/universiteit en een echte Nederlandse chiklitserie!
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
The One, selectie serie. Van Kiera Cass. Serie van vijf boeken. Lekker romantisch én spannend.



http://www.bol.com/nl/p/de-selectie/9200000026586225
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Robin Hobb, de Zieners reeks enz. (14 boeken geloof ik)
quote:Fruity-Pebbles schreef op 21 juni 2015 @ 17:57:

De reiziger serie van Diana Gabaldon



Zijn volgens mij nu 8 (of 9 delen) uit. Sommige delen bestaan uit 2 boeken. Dus genoeg leesvoer.

Romantisch, maar fictie. Vrouw uit jaren de jaren '60 komt in jaren 1748 uit... Ik vind het een erg mooie verhaallijnIk vind het echt verschrikkelijk saai.
Mooie reeksen met beperkte romantiek vond ik Harry Potter (uiteraard), the Hungergames en Het bureau. Behoorlijk wat romantiek in de Aardkinderenserie. Daarvan vond ik de eerste drie geweldig, vervolgens werd het minder en door de laatste ben ik niet heen gekomen. Maar de eerste drie zijn prachtig.
Alle reacties Link kopieren
De boeken van Virginia Andrews, "bloemen op zolder" (vier boeken), "Audrina", er zijn nog veel meer series. De serie "Jalna"van Mazo de la Roche.

Allemaal echt boeken die je thuis niet snel leest (hooguit als het zulk mooi weer is dat je iedere avond in de tuin kunt zitten) maar voor een vakantie zijn ze echt ideaal.
verba volant, scripta manent.
Ik kreeg een heel stel van die reeksen van Virginia Andrews als E-book, maar die kunnen me niet meer echt boeien. Misschien wel geschikt als strandboek, maar niet als je echt gaat zitten met een boek. Op het strand heb ik dan liever een puzzelboekje (max 4 sterren), maar daar werd niet naar gevraagd
quote:Moiren_ schreef op 21 juni 2015 @ 18:18:

[...]



Ik vind het echt verschrikkelijk saai.

Kan, jammer.

Denk dat het wel een boek/serie is waar je van moet houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 21 juni 2015 @ 18:56:

Ik kreeg een heel stel van die reeksen van Virginia Andrews als E-book, maar die kunnen me niet meer echt boeien. Misschien wel geschikt als strandboek, maar niet als je echt gaat zitten met een boek. Op het strand heb ik dan liever een puzzelboekje (max 4 sterren), maar daar werd niet naar gevraagd



Ik heb ooit een paar van die reeksen voor een ramsjprijs gekocht op een boekenmarkt. De laatste jaren neem ik een e-book mee in de vakantie, dat scheelt een grote tas, er staan een slordige 3000 boeken op, geen flutromannetjes of chicklits. Verder kan ik me goed bezighouden met cryptogrammen. Lezen van een e-reader vind ik niet echt prettig, ik mis het geluid van het omslaan van de bladzijden, het maken van een ezelsoortje op de pagina waar ik ben gebleven (dat doe ik niet in een geleend boek, daar leg ik iets tussen) .



Wat ook lekker wegleest in de vakantie zijn de boeken van Cissy van Marxveld (Joop ter Heul, Zomerzotheid, De Louteringkuur, de dochter van Joop ter Heul), jeugdsentiment.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Twilight saga, is het eerste wat me te binnen schiet.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal boeken die ik nog niet ken, even een TVP!

Mijn tips, Hungergames en de Millenium serie
Alle reacties Link kopieren
De King&Maxwell serie van David Baldacci. Geloof 6 of 7 delen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik ga Joop ter Heul eens lezen. Vroeger nooit gelezen, maar houd wel van boeken waar je zo lekker nostalgisch van wordt
Alle reacties Link kopieren
Wat een reacties, super allemaal! Ik ga ze allemaal even bekijken en een keuze maken. Bedankt voor jullie hulp en het meedenken, tips blijven welkom!:)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ook bezig met de Reiziger serie van Diana Gabaldon. Mooie boeken!
quote:nimmie2007 schreef op 27 juni 2015 @ 07:58:

Ik ben nu ook bezig met de Reiziger serie van Diana Gabaldon. Mooie boeken!Die trekt mij ook wel aan. Is het meer een soort bouquetreeks of lijkt het een beetje op de boeken van Nancy E. Turner? Ik denk erover om eerst een ebook te bestellen, en niet gelijk de hele serie. Bij mijn bieb hebben ze alleen de Nederlandse versie, en ik heb liever de Engelse.
Ik vind het bouquetreeks .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven