Boekenclub Amsterdam

02-09-2015 15:37 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Onze boekenclub bestaat alweer een paar jaar. Maar we zijn op zoek naar versterking. Wie houdt van lezen en vindt het leuk om eens in de 8 à 9 weken bij elkaar te komen? Ik ben benieuwd! Ik vertel je graag meer over onze boekenclub.



Op dit moment bestaat onze club uit vier vrouwen tussen de 28 en 57 jaar. We spreken altijd af op een vrijdag rond 18.00 op een vaste locatie dichtbij het centraal station van Amsterdam. Daar eten we wat samen en daarna begint onze bespreking. Elke keer komt iemand met vier opties om een boek te lezen. Die persoon heeft dus al enig idee van het boek en weet dat het de moeite waard is. We kiezen gezamenlijk één boek. Tijdens de bespreking bereidt degene die het boek heeft aangedragen ongeveer 5 vragen voor. Dingen waar we het sowieso over moeten hebben. Verwacht niet heel veel werk. Maar het zorgt ervoor dat de bespreking net iets verder gaat dan. "Wat vond jij ervan?" "Ik vond het wel leuk.."



We zouden het heel leuk vinden om wat versterking te krijgen! Lijkt het je wat? Mail dan naar boekenclubamsterdam@outlook.com.
Alle reacties Link kopieren
Kun je voorbeelden geven van boeken die bij jullie een succes waren? En komen jullie wekelijks samen, of begrijp ik dat verkeerd? (Een boek per week red ik niet.)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Er staat toch eens a 8 of 9 weken? En dan spreken ze altijd op een vrijdag af.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
O ja, die acht à 9 weken had ik gemist. De vrijdag niet.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



We komen inderdaad eens in de 8 à 9 weken samen. Eén boek per week red ik ook niet ;)



Een greep uit de boeken die we het afgelopen jaar lazen: Het puttertje van Donna Tartt, Dit zijn de namen van Tommy Wieringa, Het Rosie project van Eugene Simmons, Oorlog en Terpentijn (schrijver ben ik even vergeten), Vele hemels boven de zevende van Griet op den Beeck.



En welke een succes waren is lastig. De meningen zijn steeds nogal verschillend ;) Zelf was ik nogal fan van Het Rosie Project en Vele hemels boven de zevende.



Geeft dit je een impressie? Ik hoop het en ik hoor graag van je. Hartelijke groet!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik sluit me ook graag aan bij jullie boekenclub.

Zoeken jullie nog mensen voor erbij?
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik zou me ook graag aansluiten bij jullie boekenclub, zoeken jullie nog steeds versterking? Ik hoor het graag!

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mij ook graag aansluiten.



Graag hoor ik van jullie
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-05-2016 11:17
Reden: blogspam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven