Ik zoek een boek

18-11-2015 21:41 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben op zoek naar een boek en arghhh...zo frustrerend dat ik niet meer kan terugvinden hoe het heet

Ik weet geen schrijver en geen titel.

Het is een kinder/jeugdboek, ik heb het zelf met een jaar of 12 gelezen denk ik.

Het komt waarschijnlijk uit eind jaren 80 of begin jaren 90.

Het is een griezelverhalen boek. 1 boek met daarin een stuk of 5 op zichzelf staande verhalen.

1tje gaat over een kind die een ander kind in een schilderij ziet. Helpt hem/haar en belandt vervolgens zelf in het schilderij. Op het schilderij stonden ook ganzen

Ander verhaal gaat over 2(?) kinderen die lopen op een papaya(?) plantage. 1 valt en wordt opgegeten door vleesetende mieren oid.

Een verhaal over iemand/kind die in een gierput valt.

En volgens mij ook een verhaal over een hond of persoon die 's avonds op een geluid afgaat. Iets engs ziet in de vijver en vervolgens witte/grijze haren krijgt van angst.



Vage omschrijvingen maar hopelijk iemand die het herkent.

Het was in de tijd van de kippenvel boeken. Die zijn het niet. Ook bij Paul van Loon kan ik niets terugvinden



Edit: ik zie nu dat dat verhaal over kind in schilderij een scene is uit the witches. Dus ik haal of dingen door de war of het stond ook in het boek
Alle reacties Link kopieren
Ken ze niet, maar IEKS!
Alle reacties Link kopieren
Geen Roald Dahl ook?
Alle reacties Link kopieren
Nee ook niet helaas. Die zijn ook wat liever zeg maar.

Dit was echt meer horror achtig. Maakt echt veel indruk op mij toen. Maar niet genoeg om de titel te onthouden haha
Alle reacties Link kopieren
Komt me vaag bekend voor ... (oh fijn, nu zit ik met dezelfde vraag).

Was het een meisje dat door de mieren werd opgegeten, waarvan ooit al een vinger was afgebeten door een varken? En dat ze het skelet daarom herkennen?



Shit, hoe heette dat boek nou? Iets met een gekleurde (geel, blauw, whatever) omnibus?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Geen film? Klinkt een beetje als de Japanse arthouse film "Dreams" uit 1990.
Nederlandse schrijver? Misschien een boek van t griezelgenootschap? Paul van Loon en consorten... Dat schilderij verhaal komt me vaag bekend voor.
als ik google op enge verhalen en gierput kom ik deze tegen:

http://www.tweedehands.nl ... e-verhalen-259026222.html

Brrr, wat klinkt het als enge verhalen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:z-u-s schreef op 18 november 2015 @ 22:02:[/. Dat schilderij verhaal komt me vaag bekend voor.Mij eerst ook, maar volgens mij is er een passage in De Heksen van Roald Dahl die er erg op lijkt.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Botanietje, ja! Dat zou heel goed kunnen



NYC, nee echt een boek. Wel 10 keer stiekem

met een nachtlampje gelezen



Zus, schrijver echt geen idee. Maar kom er net achter dat dat schilderij verhaal een scene uit the witches is. Dus die zit denk ik niet in het boek dan
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het boek niet helaas.

Maar ik zoek ook een boek. Niet om te kopen, maar om zomaar eens op te zoeken op internet. Ik vond het een leuk boek en heb het daarna nooit meer gezien.

Het boek heette "Lotte". Het was een meisje dat een eigen wc had waarop ze allerlei plannen bedacht om kattenkwaad uit te halen. Haar buurvrouw heette Meijer en haar vriendje Mark. Het was eind jaren '90 dat ik het las. De kaft van het boek was roze met een meisje met zwarte krullen erop.

Ik weet alleen de schrijver niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa dat is hem!!! Mierzoet!!

Brrrr echt vreselijk maar leuk boek
quote:botanietje schreef op 18 november 2015 @ 22:04:

[...]





Mij eerst ook, maar volgens mij is er een passage in De Heksen van Roald Dahl die er erg op lijkt.Goeie!
Alle reacties Link kopieren
quote:botanietje schreef op 18 november 2015 @ 22:04:

[...]





Mij eerst ook, maar volgens mij is er een passage in De Heksen van Roald Dahl die er erg op lijkt.



Ja die kwam ik dus ook net tegen haha.

Beetje enge dingen door elkaar gehaald.

Maar mierzoet heet het boek dus.

Echt dagen gegoogled pfff


Fijn dat je 'm hebt, maar ik zou het echt niet willen leze, haha! Ik zou er nog wekenlang over dromen denk ik. Lopen die verhalen ook echt zo naar af? Dat vind ik best wel heftig dan voor een kinderboek
quote:hondenmens schreef op 18 november 2015 @ 22:05:

Ik ken het boek niet helaas.

Maar ik zoek ook een boek. Niet om te kopen, maar om zomaar eens op te zoeken op internet. Ik vond het een leuk boek en heb het daarna nooit meer gezien.

Het boek heette "Lotte". Het was een meisje dat een eigen wc had waarop ze allerlei plannen bedacht om kattenkwaad uit te halen. Haar buurvrouw heette Meijer en haar vriendje Mark. Het was eind jaren '90 dat ik het las. De kaft van het boek was roze met een meisje met zwarte krullen erop.

Ik weet alleen de schrijver niet meer.Als we dan toch bezig zijn: http://www.deboekensalon.nl/dbs/book/75083
Alle reacties Link kopieren
quote:aaaanne schreef op 18 november 2015 @ 22:13:



Fijn dat je 'm hebt, maar ik zou het echt niet willen leze, haha! Ik zou er nog wekenlang over dromen denk ik. Lopen die verhalen ook echt zo naar ;-)af? Dat vind ik best wel heftig dan voor een kinderboek Bedankt, ik was ook razend nieuwsgierig geworden! Nu je het zegt, het klinkt best heftig maar ik geloof dat dat op mij als kind minder indruk maakte dan nu.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
quote:aaaanne schreef op 18 november 2015 @ 22:15:

[...]



Als we dan toch bezig zijn: http://www.deboekensalon.nl/dbs/book/75083Ja die zocht ik. Bedankt hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:aaaanne schreef op 18 november 2015 @ 22:13:



Fijn dat je 'm hebt, maar ik zou het echt niet willen leze, haha! Ik zou er nog wekenlang over dromen denk ik. Lopen die verhalen ook echt zo naar af? Dat vind ik best wel heftig dan voor een kinderboek Ja het loopt echt naar af. Achteraf wel gek voor een boek vanaf 12 jaar. Maar gelukkig geen nachtmerries van gehad ofzo
Alle reacties Link kopieren
quote:KruidigNootje schreef op 18 november 2015 @ 21:52:

Nee ook niet helaas. Die zijn ook wat liever zeg maar.

Dit was echt meer horror achtig. Maakt echt veel indruk op mij toen. Maar niet genoeg om de titel te onthouden haha



Nou, geloof dat maar niet dat Roald Dahl liever is. Die heeft ook een aantal héél nare verhalen geschreven. Dat Edgar Allen Poe er een puntje aan kan zuigen.

Maar fijn dat je je boek gevonden hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven