Mijn lievelingsboek/auteurs

07-07-2016 16:19 47 berichten
Het wordt weer tijd om wat nieuwe boeken te kopen voor op vakantie, dus ik kan nog wel tips gebruiken!



Wat zijn de mooiste boeken die jullie gelezen hebben, of lievelingsauteurs?



Ik vind, bijvoorbeeld (ik werp even een blik op mijn boekenkast), alles van Dave Eggers steengoed (The Circle, Zeitoun, What is the What)

Aravind Adiga (vooral White Tiger)

Jeffrey Eugenides is ook altijd prachtig (The marriage plot, Middlesex)

Qua Nederlandstalig werk alles van Griet op de Beeck (Kom hier dat ik u kus). Tom Lanoye (Kartonnen dozen) en Oek de Jong (Opwaaiende zomerjurken) waren vroeger mijn helden.

Laurent Binet-HhhH is ook fantastisch.



En jullie?
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete boek is zonder twijfel De dag na morgen van Allan Folsom.

Tot de laatste pagina spannend!
Jo Nesbø ! Al zijn titels.



Vreselijk spannende thrillers/detectives.





(En natuurlijk J.K. Rowling)
De stad der blinden van José Saramago: bloedstollend en het zet je enorm aan het denken wat jij zou doen in een dergelijke situatie.



Alles van A. F. Th. van der Heijden, met stipt op nummer 1 Het Schervengericht. De dialogen in zijn boeken zijn zó ontzettend goed.



En Catch-22: droevig en ontzettend grappig tegelijkertijd. Één van de weinig boeken waar ik echt heel vaak hardop om heb moeten lacheb.
Alle reacties Link kopieren
All the light we cannot see - Anthony Doerr - zooooo mooi
Alle reacties Link kopieren
Mijn favorieten:

Harry potter van JK Rowling

De vliegeraar van Khaled Hosseini

Hongerspelen van Suzan Collins

Labyrinthrenner van James Dashner

De wetten van de magie van Terry Goodkind



Ik lees mee, misschien ontdek ik nog een leuk boek!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
wow, goede tips al! nu wordt het zaak de nieuwe boeken NIET voor de vakantie al uit te lezen... Eigenlijk beter iets later kopen maar daar heb ik geen zin in
quote:*bloem schreef op 07 juli 2016 @ 16:35:

wow, goede tips al! nu wordt het zaak de nieuwe boeken NIET voor de vakantie al uit te lezen... Eigenlijk beter iets later kopen maar daar heb ik geen zin in Ik herken het. Heb net een heerlijke serie ontzettende pulpboeken gekocht (iets met vampiers en dramatische liefde enzo ) en ik heb de eerste in één dag uitgelezen, dus nu moet ik me echt inhouden om de rest niet ook te lezen. Die moeten me namelijk nog gezelschap houden in de nachttreinen in Vietnam...
Alle reacties Link kopieren
Een gouden ouwe: Heer der Vliegen van William Golding. Ik heb hem in een adem uitgelezen. Ontzettend spannend en oh zo tragisch



Als je een beetje van sf houdt is Alarmfase rood van Tess Gerritsen een steengoede! Het spannendste boek dat ik ooit heb gelezen.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook fan van Eugenides. The Virgin Suicides heb ik 10+ keer gelezen. Verder lees ik deze boeken ook geregeld nog een keer:



Jonathan Franzen - Freedom

George Orwell - Animal Farm

William Golding - Lord of the Flies

Jeroen Brouwers - Het Hout

Khaleid Hosseini - A Thousand Splendid Suns

Harry Potter vanaf boek 3 (1 en 2 skip ik vaak)
Alle reacties Link kopieren
Life after life (leven na leven) van Kate Atkinson. Even de omschrijving van bol.com:quote:In een koude nacht in 1910 komt bankiersdochtertje Ursula Todd ter wereld in Londen - dood. In diezelfde koude nacht komt Ursula Todd ter wereld, schreeuwt lang en hard, en begint aan een leven dat heel ongewoon zal blijken. Want terwijl ze groeit, gaat ze ook dood, herhaaldelijk, op verschillende manieren. Tegelijkertijd nadert de tweede grote oorlog van de eeuw. Kan Ursula, gezegend met een schijnbaar oneindige hoeveelheid levens, de wereld redden van de onvermijdelijke neergang? En als ze dat kan - zal ze het ook doen?
Donna Tartt - The little Friend

John Steinbeck - East of Eden

D.B.C. Pierre - Vernon God Little

Dostojevski - De gebroeders Karamazov

Saul Bellow - Herzog

Herman Hesse - Steppenwolf

Jane Austen - Pride and Prejudice

Emily Bronte - Wuthering Heights



Ik hou ook van detectives:

Elizabeth George

Patricia Cornwell - de eerste 6 boeken, daarna wordt het bagger

Kathy Reichs

Henning Mankell

Karin Slaughter
Hmmm interesting....

Goed te weten dat Het Hout van Jeroen Brouwers een aanrader is, ik las er idd eens een interessante recensie over. Maar ik ben de laatste tijd nogal van de buitenlandse boeken, ik weet ook niet waarom dat zo gelopen is. Of wel: dat Hollandse oude-mannen-gezever in dat grauwe landschap, bleh, denk ik dan, maar waarschijnlijk niet helemaal terecht
Alle reacties Link kopieren
De boeken van Phillipa Gregory of Conn Iggulden vind ik prachtig maar dan moet je ook wel een beetje geinteresseerd zijn in de geschiedenis van de Engelse koningshuizen.



Verder lees ik veel fantasy / geschiedenis gerelateerde boeken waar meerdere delen van zijn.



Jojo Moyes : voor jou / een leven na jou zijn ook echt mooie boeken!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 07 juli 2016 @ 17:30:

Donna Tartt - The little Friend





Jij bent serieus de allereerste die ik 'spreek' die dit boek aanraadt. Echt, wat een teleurstelling was 'De Kleine Vriend' na 'De Verborgen Geschiedenis!'



Het gekke is, iedereen (tot nu toe) die het noemt, vond het ook een vreselijk boek. Niemand raadt het aan, terwijl bijna iedereen geïntrigeerd was door haar eerste boek.



Ik kreeg het ook niet verkocht. Zelfs op de weggeefhoek wilde niemand het hebben.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:the-dowager schreef op 07 juli 2016 @ 16:26:

De stad der blinden van José Saramago: bloedstollend en het zet je enorm aan het denken wat jij zou doen in een dergelijke situatie.



Alles van A. F. Th. van der Heijden, met stipt op nummer 1 Het Schervengericht. De dialogen in zijn boeken zijn zó ontzettend goed.



En Catch-22: droevig en ontzettend grappig tegelijkertijd. Één van de weinig boeken waar ik echt heel vaak hardop om heb moeten lacheb.Ja! Helemaal mee eens
Verder Carlos Ruiz Zafon en Boudewijn Büch.
Zafon

Hobb

Hayder

Carey

Irving

Dorrestein
Voor de vakantie heb ik liggen:



Roofstaat - Ewald Vanvugt

De meester en Margarita - Michail Boelgakov

De oude man en de zee - Ernest Hemingway

De nieuwe Tsaar - Steven Lee Myers



Recent De Terugkeerling van Patrick Pouw gelezen, ook een aanrader.
quote:Star schreef op 07 juli 2016 @ 18:44:

Verder Carlos Ruiz Safon en Boudewijn Büch.Haha, we hebben dezelfde smaak: ik had Carlos Ruiz Zafón er eerst ook tussen staan, heerlijke boeken (ook zijn Young Adult-collectie, zelfs voor volwassenen)! Had het maar verwijderd omdat TO vroeg naar de mooiste boeken die ik gelezen had en dat zijn ze niet. Maar ik herlees de Schaduw van de Wind-serie minstens 1x per jaar.
quote:the-dowager schreef op 07 juli 2016 @ 18:50:

[...]





Haha, we hebben dezelfde smaak: ik had Carlos Ruiz Zafón er eerst ook tussen staan, heerlijke boeken (ook zijn Young Adult-collectie, zelfs voor volwassenen)! Had het maar verwijderd omdat TO vroeg naar de mooiste boeken die ik gelezen had en dat zijn ze niet. Maar ik herlees de Schaduw van de Wind-serie minstens 1x per jaar. Heeft hij young adult boeken? Daar ga ik naar op zoek! Voor mezelf en het kind.
quote:Phaedra_ schreef op 07 juli 2016 @ 18:52:

[...]



Heeft hij young adult boeken? Daar ga ik naar op zoek! Voor mezelf en het kind.



+1



Hij schrijft zo onwijs bijzonder.
quote:Star schreef op 07 juli 2016 @ 18:54:

[...]





+1



Hij schrijft zo onwijs bijzonder.

Hij schrijft magisch, zwart en tragisch. Daar hou ik van

Alleen al die bibliotheek is iets om over weg te dromen.
De Reiziger serie van Diana Gabaldon



De delen die er zijn (8 delen, waarvan het laatste deel uit 2 boeken bestaat) al zo'n 4 keer gelezen.

Wacht met smart op deel 9!!!
quote:Phaedra_ schreef op 07 juli 2016 @ 18:56:

[...]



Hij schrijft magisch, zwart en tragisch. Daar hou ik van

Alleen al die bibliotheek is iets om over weg te dromen.En de boekenwinkel. Dan wil ik altijd een boekenwinkel als ik dat lees

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven