2017..meer lezen; tips

02-01-2017 11:17 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer n nieuw jaar en buiten de standaard voornemens (sporten, gezonder eten, enz) , wil ik ook echt weer meer gaan lezen. Waar ik vroeger boek na boek kon verslinden zijn mijn avonden nu vooral gevuld met series kijken en internetten. Op naar de boeken dus weer. ..

Karin Slaughter, Nikki French, Patricia Cornwell heb ik allemaal gelezen. Boeken van Griet op de Beeck heb ik pas gelezen. Heel gaaf.



Hebben jullie goede tips?
Alle reacties Link kopieren
Oh ik lees mee! Mis een beetje inspiratie, en de auteurs die jij noemt lees ik ook graag.



Ken je de boeken van Loes den Hollander? Mo Hayder vind ik ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
'Het meisje in the trein' sowieso lezen voor je de film kijkt, het boek is zo spannend, ik las em in een adem uit!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bezig in De bekeerlinge van Stefan Hertmans. Erg mooi geschreven, vrij bloemrijke taal. Moest er even inkomen, maar nu kan ik bijna niet stoppen met lezen.



De levens van Jan Six (Geert Mak) en Selma (Carolijn Visser) zijn ook aanraders.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
quote:Friction-90 schreef op 02 januari 2017 @ 11:23:

'Het meisje in the trein' sowieso lezen voor je de film kijkt, het boek is zo spannend, ik las em in een adem uit!Ja die is goed inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de serie over Rizzoli & Isles van Tess Gerritsen erg leuk. Het is dan wel het leukste om ze op volgorde te lezen.



Ik heb vorig jaar een account aangemaakt op www.hebban.nl hier kan je bijhouden wat je leest en zijn heel veel tips te vinden voor boeken die je leuk zou kunnen vinden in elk gewenste genre.



Ik merk zelf dat ik hierdoor weer meer lees, omdat ik zo veel leuke boeken tegen kom.
Alle reacties Link kopieren
Haha, Dolorous, ik wilde hebban.nl ook al aanraden. Daar komen zoveel tips langs!



Verder heb ik gisteren met veel plezier 'Toen het donker werd' van Simone van der Vlugt uitgelezen. Vind ik wel een aanrader.

Daarnaast 'Ik reis alleen' en 'Doodsvogel' van Bjork.
Later is nu
Marion Pauw

Pieter Aspe

Jill Mansell



O, en er is hier ook een topic: 'wat heb je gelezen in 2017?'. Daar aansluiten zou ook nog een stimulans kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 02 januari 2017 @ 11:35:

Haha, Dolorous, ik wilde hebban.nl ook al aanraden. Daar komen zoveel tips langs!



Verder heb ik gisteren met veel plezier 'Toen het donker werd' van Simone van der Vlugt uitgelezen. Vind ik wel een aanrader.

Daarnaast 'Ik reis alleen' en 'Doodsvogel' van Bjork.Op hebban kun je ook een readingchallenge beginnen. Gewoon, je eigen uitdaging, niet gerelateerd aan wat anderen lezen. Voor mij was dat wel een stok achter de deur.. heb 'm vorig jaar rustig ingezet met 30 boeken en ging daar makkelijk overheen. Dit jaar wil ik een boek per week lezen. Dat vind ik nog wel spannend
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Goodreads voor lijstjes, voornemens, suggesties, recenties en praatjes over boeken. Werkt prima, er is nog maar één jaar voorbijgegaan dat ik mijn doel van 50 niet heb bereikt.



Het is dan wel weer heel sterk gericht op de Engelse markt. Ga zelf Hebban eens bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik inderdaad ook Goodreads. Zo kan ik bijhouden wat ik wel en niet gelezen heb. Zelf vind ik de boeken van Jussi Adler Olsen goed en van M.J. Arlidge.
Als je op twitter zoekt op #52boeken dan zie je allemaal tweets van mensen die de challenge in 2016 aan zijn gegaan om 52 boeken per jaar te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind luisterboeken leuk om onderweg te "lezen". Misschien ook iets voor jou? Om zo meer te lezen. Ik lees mee voor tips.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
quote:Finjie schreef op 02 januari 2017 @ 12:14:

Ik vind luisterboeken leuk om onderweg te "lezen". Misschien ook iets voor jou? Om zo meer te lezen. Ik lees mee voor tips.

O, en tijdens het koken, afwassen, opruimen, huishouden doen...



Heb je storytel en luisterbieb al? App's met luisterboeken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Friction-90 schreef op 02 januari 2017 @ 11:23:

'Het meisje in the trein' sowieso lezen voor je de film kijkt, het boek is zo spannend, ik las em in een adem uit!Heb ik gelezen. .supergoed boek! Ben benieuwd naar de film. ..
Alle reacties Link kopieren
Wat n leuke tips voor de verschillende sites! Ik ga ze bekijken. ..
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 02 januari 2017 @ 11:54:

[...]





Op hebban kun je ook een readingchallenge beginnen. Gewoon, je eigen uitdaging, niet gerelateerd aan wat anderen lezen. Voor mij was dat wel een stok achter de deur.. heb 'm vorig jaar rustig ingezet met 30 boeken en ging daar makkelijk overheen. Dit jaar wil ik een boek per week lezen. Dat vind ik nog wel spannend Ik heb mijn reading challenge dit jaar op 50 gezet. Maar dat is wel inclusief luisterboeken. En dan verwacht ik het wel te halen. Afgelopen jaar heb ik er 27 echt gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ingeschreven op Hebban. Challenge op 52 gezet. .hoog beginnen. ..haha
Alle reacties Link kopieren
Hebban vind ik ook wel fijne site om bij te houden hoeveel ik lees.



Vind zelf de boeken van Harlan Coben ook altijd wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Hadden we je ook moeten waarschuwen dat Hebban verslavend kan werken?

Ik heb er buzzboeken en leesclubboeken gewonnen. Erg leuk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lee Child - de Jack Reacher serie

Glenn Meade - de tweede Messias en Sneeuwwolf
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 02 januari 2017 @ 13:20:

Hadden we je ook moeten waarschuwen dat Hebban verslavend kan werken?

Ik heb er buzzboeken en leesclubboeken gewonnen. Erg leuk.



Dan weet ik dat nu. .haha

Hoe werken die leesclubs?
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig worden er boeken aangeboden voor leesclubs. Je kunt je dan inschrijven en zo'n boek winnen. Je moet wel meedoen aan de leesclub en aan het eind een recensie plaatsen. Als je het boek al hebt, mag je meedoen met je eigen exemplaar, maar je hoeft geen recensie te plaatsen (denk ik)



Recensie en wat buzzen/op social media vertellen dat je het boek leest en hoe je het vindt, is een beetje de 'prijs' van een gewonnen boek. Bij een leesclubboek is meedoen aan leesclub ook verplicht. Dat is heel leuk en gezellig, meestal, maar het kost je wel leestijd voor andere boeken
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Als je houdt van psychologische thrillers, moet je zeker de boeken lezen van Sebastian Fitzek.
Whatever you decide to do, make sure it makes you happy <3!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde me door dit topic inschrijven op Hebban, maar dat wil iedereen geloof ik, krijg continu foutmeldingen. Later een nieuwe poging doen, bedankt voor de tip!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven