(Literaire) romans, aanraders?

19-03-2017 01:44 23 berichten
Goedenavond. Eind mei ga ik op vakantie, en ik ben van plan heel erg veel te gaan lezen.



Welke boeken raden jullie mij aan?



Literatuur kan ik steeds meer waarderen, maar het liefst lees ik wel iets wat redelijk vlot weg leest (ik lees nu bijvoorbeeld Mystiek lichaam, voor een cursus, en dat leest qua schrijfstijl nog wel prettig, maar langdradiger dan dat hoeft van mij niet zo). Avontuurlijk, romantisch, spannend, historisch, grappig, drama of juist een thriller, ik vind veel leuk, zolang er maar wat gebeurd en het mijn verbeelding/fantasie een beetje prikkelt.



Ik heb Alleen maar nette mensen, Hoe duur was de suiker en Sonny Boy besteld. The Help heb ik nog liggen, net als de Tweeling. En ergens ook nog De zwarte met het witte hart. Wie heeft leuke aanvullingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit onder de noemer literatuur valt allemaal, maar sluit wel aan met wat jij zoekt in grote lijnen.



Turks fruit,

De kleine blonde dood,

1000 schitterende zonnen

Haar naam was Sarah,

De gelukkige huisvrouw,

Het leven is vurrukkulluk,

Monddood,



Allemaal redelijk snel door heen te komen, (redelijk) goede boeken (vind ik).



Maar als je gewoon lekker lezen wilt:



Harry Potter,

Baantjer boeken,

Stieg Larssons Millenium trilogie.

De boeken van Dan Brown,

Zweedse thrillerschrijvers, ik lees ze allemaal geloof ik,

De boeken van Tess Gerritsen, Karen Slaughter en John Grisham.
Ik vond Wolkenatlas van David Mitchell echt prachtig.
Sophie Kinsella !
En Saskia Noort heeft ook geweldige, lekkerleesweg boeken geschreven, zeker een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
In de lijn van The Help enzo zou ik je I know why the caged Bird Sings van Maya Angelou willen aanraden.



Of als je De Zwarte met het witte hart goed geschreven vond het andere boek van Arthur Japin over Casanova ( weet even niet meer hoe het heet, was vlg mij een boekenweekgeschenk).
Alle reacties Link kopieren
WF Hermans schreef ook best goede lekker doorlezers. Au pair is heel toegankelijk. Onder Professoren ook.
Alle reacties Link kopieren
Jonathan Safran Foer.
quote:florel schreef op 19 maart 2017 @ 02:01:

Sophie Kinsella !

Dat zou ik nou niet echt literair willen noemen.



Een van mijn favorieten: Een schitterend gebrek van Arthur Japin.
Boeken van Lars Kepler. Erg spannend!

Ook niet echt literair, maar dat staat tussen haakjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubje schreef op 19 maart 2017 @ 08:38:

[...]



Dat zou ik nou niet echt literair willen noemen.



Een van mijn favorieten: Een schitterend gebrek van Arthur Japin.Díe bedoelde ik. Dank je;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind van die literaire thrillers leuk

Saskia Noort

Simone vd vlugt

Suzanne Vermeer

wordt niet door iedereen gewaardeerrd maar het leest makkelijk weg
En een van mijn favorieten is dan weer De Overgave van Arthur Japin. Ik denk dat je meer Japin mee moet nemen, Lotus! Haha.



Verhalenbundels zijn ook geschikt denk ik. Lezen vaak redelijk vlot en je kan ze ook makkelijk tegelijk met andere boeken lezen, als afwisseling. Roald Dahl heeft geniale verhalen voor volwassenen geschreven. En een recente titel die ik een aanrader vindt is Gij Nu van Griet Op de Beeck.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kinase3000 schreef op 19 maart 2017 @ 02:01:

Ik vond Wolkenatlas van David Mitchell echt prachtig.En ik The Bone Clocks van deze schrijver.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Bedankt voor de inspiratie!



Straks ga ik even alle titels/schrijvers/schrijfsters Googlen en een lijstje maken.



Ik moet denk ik wat extra kilo's bagage gaan bijboeken want ik kan nooit zo goed kiezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotus90 schreef op 19 maart 2017 @ 09:55:

Bedankt voor de inspiratie!



Straks ga ik even alle titels/schrijvers/schrijfsters Googlen en een lijstje maken.



Ik moet denk ik wat extra kilo's bagage gaan bijboeken want ik kan nooit zo goed kiezen. Of een ereader kopen. Dat scheelt veel gesjouw.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond 'Het smelt' van Lize Spit prettig lezen, heel beeldend maar wel indringend.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
quote:botanietje schreef op 19 maart 2017 @ 10:24:

Ik vond 'Het smelt' van Lize Spit prettig lezen, heel beeldend maar wel indringend.





Dat vond ik een erg goed boek!



Thriller mocht ook toch? Mr Mercedes van Stephen King. Of anders 22-11-1963.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Tale schreef op 19 maart 2017 @ 10:03:

[...]



Of een ereader kopen. Dat scheelt veel gesjouw.Goed punt! Moet ie alleen wel bestand zijn tegen hitte en zand.
Alle reacties Link kopieren
Die ereader kan best tegen warmte. Laat hem alleen niet vol in de zon als je niet leest. Gewoon onder je stoel. Koop wel een hoesje ter bescherming. Mijn ereader kan zelfs tegen water. Die kan je op je luchtbedje in het water lezen en als je hem per ongelukk in het water laat vallen is er niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwager had zijn ereader ooit op de bloedhete stenen neergelegd, dat was niet zo'n goed plan...
quote:veensteker schreef op 19 maart 2017 @ 11:48:

Die ereader kan best tegen warmte. Laat hem alleen niet vol in de zon als je niet leest. Gewoon onder je stoel. Koop wel een hoesje ter bescherming. Mijn ereader kan zelfs tegen water. Die kan je op je luchtbedje in het water lezen en als je hem per ongelukk in het water laat vallen is er niets aan de hand.Cool! Super goed idee. Staat bovenaan mijn lijstje. Ps: welke E-reader heb je?
Alle reacties Link kopieren
De Kobe Aura H20. Je kan er een hoesje bijkopen met een soort magneet. Als je het hoesje openslaat gaat de ereader uit. Zodra je hem dicht doet gaat hij automatisch weer aan. Ik heb geen "officieel" hoesje gekocht maar een stuk goedkopere, werkt prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven