Titel van boek gezocht

05-05-2017 12:41 12 berichten
Dag mede-forummers,



Wellicht dat dit topic beter op z'n plaats is bij 'Gevraagd', maar dit leek me ook wel een toepasselijke pijler.



Enkele jaren geleden heb ik een boek gelezen, een psychologische thriller, ik meende van een Engelse schrijver/schrijfster, daar het zich in mijn herinnering ook in Engeland afspeelde.



Een vrouw zit opgesloten in een lege slaapkamer van een nieuwbouwwoning (of een woning die verbouwd wordt), samen met haar hond (ik meende een herder, al wat op leeftijd en/of ziek. Volgens mij heette het beestje Smurf). Ze hoopte geloof ik op het wederkeren van haar man, maar dat weet ik niet meer zeker.



Nogal summiere informatie, ik weet het. Ik weet een hoop dingen niet meer zeker en heb ook geen flauw idee meer hoe het verhaal zich uiteindelijk heeft ontvouwen. Maar iets eraan is me altijd bijgebleven, namelijk dat ik het zo zielig vond dat die hond op een gegeven moment van pure ellende haar behoefte moest doen in een hoekje van de kamer.



Iemand enig idee over welk boek ik het heb? Ik zou het graag nog eens opnieuw willen lezen.



Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het te herkennen, maar weet de titel ook niet. Gaat dit niet over moorden en pedofiele toestanden? De vrouw is idd opgesloten in een kamer met haar hond en haar man en kind liggen in de woonkamer gekneveld. Het speelt zich af in Londen en een agent die de zaak behandelt heeft zijn broertje verloren, die in handen is gekomen van een pedofielen-netwerk. Als je dit boek bedoelt, heb je in ieder geval iets meer zoek-informatie.

Het is geschreven door een mannelijke auteur, weet ik ook nog.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Het zou heel goed kunnen, maar ik heb echt nul herinneringen aan het verdere verhaal. Het zou zomaar kunnen hoor, eens zien of ik daar een titel van kan vinden. Dankjewel voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Heb je de titels van Nicci French al doorgespit?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Behind closed doors van B.A. Paris

gaat over een opgesloten vrouw,

maar weet niet of er een hond in voorkomt.
Nicci French is het sowieso niet, want die lees ik niet. Behind closed doors klinkt heel interessant, maar is het helaas ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Trevina schreef op 05 mei 2017 @ 12:57:

Behind closed doors van B.A. Paris

gaat over een opgesloten vrouw,

maar weet niet of er een hond in voorkomt.

Die is het niet.



Nicci French ook niet.



Ik denk eerder iets van Michael Robotham of vergelijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Zou het Mo Hyder - De behandeling kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mira_ schreef op 05 mei 2017 @ 13:04:

Zou het Mo Hyder - De behandeling kunnen zijn?Volgens mij bedoelde ik deze!
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
quote:Mira_ schreef op 05 mei 2017 @ 13:04:

Zou het Mo Hyder - De behandeling kunnen zijn?



Ik wilde net komen typen dat ik denk dat het deze wel eens kan zijn! Ik kon toch zweren dat de hond in het boek Smurf heette, maar hij heet Bear. Misschien in de Nederlandse vertaling wel Smurf? Eens zien of de bibliotheek 'm heeft, dan kan ik het nakijken.



Heel erg bedankt allemaal :D
Ja, in de Nederlandse vertaling heet de labrador Smurf! Ik ga 'm gelijk weer lezen :D
Alle reacties Link kopieren
Haha! Veel leesplezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven