Boekenaanraders?

21-06-2017 23:39 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welk boek vind jij dat men zeker moet lezen? Wat is je favoriete boek?
Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment "Het smelt" van Lize Spit. Prachtig geschreven. Kan sws de Vlaamse schrijvers goed waarderen.

Goed idee dit topic, heb ook nieuwe inspiratie voor goed boek nodig.

TO, ga je je eigen favoriet ook nog doorgeven?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pelgrim van Terry Hayes
Alle reacties Link kopieren
Vrouw in het blauw van Tania Kambouri
Het werk van een politie agente en de problemen die de immigratie met zich mee brengt.

Het boek van Hendrik Groen een poging iets van het leven te maken.
Een boek met een glimlach van een bejaarde van 85 en zijn bekevenissen in het verzorgingshuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu trouwens beginnen met ' de Wezens' van Matt Haig
Dit boek is net uit, ben benieuwd.
Ik volg op instagram een paar bloggers/lezers en kom zo aan informatie over nieuwe boeken en ideeën om te gaan lezen...
M_o89 schreef:
21-06-2017 23:46
Op dit moment "Het smelt" van Lize Spit. Prachtig geschreven. Kan sws de Vlaamse schrijvers goed waarderen.

Goed idee dit topic, heb ook nieuwe inspiratie voor goed boek nodig.

TO, ga je je eigen favoriet ook nog doorgeven?
Kom hier dat ik u kus al gelezen?

Ik vind Muidhond van Inge Schilperoord ook een aanrader.
Ik lees nu 'Helemaal het einde' van Lisette Jonkman en ik heb zelden zo'n grappig boek gelezen. Heerlijk voor bij het zwembad! 'Het smelt' is inderdaad ook heeeel goed (op een totaal andere manier dan de Jonkman).
Alle reacties Link kopieren
Constantine ,discipel van de duivel. van Glenn Meade.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bezig met Het achtste leven (voor Brilka) van Nino Haratischwili. Het is wel een dikke pil van 1276 pagina's, maar het leest vlot.
Ten Oosten van Eden, John Steinbeck.
Alle reacties Link kopieren
M_o89 schreef:
21-06-2017 23:46
Op dit moment "Het smelt" van Lize Spit. Prachtig geschreven. Kan sws de Vlaamse schrijvers goed waarderen.

Goed idee dit topic, heb ook nieuwe inspiratie voor goed boek nodig.

TO, ga je je eigen favoriet ook nog doorgeven?
Bedankt voor je reactie! Het smelt heb ik nog niet gelezen, ik hoor hier veel gemengde reacties over. Sommigen vinden hem super anderen vinden hem langdradig, ik ga hem zeker eens lezen.
Mijn favoriet momenteel: pogingen om iets van het leven te maken van Hendrik Groen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal weg van Nina George: De boekenapotheek aan de Seine. Heel poetisch.
Lees paar blz per paar maanden ivm burn out, maar het is zo prachtig.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Alle reacties Link kopieren
Luna_ schreef:
22-06-2017 01:30
Kom hier dat ik u kus al gelezen?

Ik vind Muidhond van Inge Schilperoord ook een aanrader.
Is Muidhond ook in die categorie?

En ja allebei de boeken van Griet Opdebeeck vond ik prachtig!

Hendrik Groen was idd ook meesterlijk. Is deel twee net zo leuk?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Hendrik Groen en Griet opdebeeck allebei echt fantastisch!

Het Smelt vond ik daarentegen helemaal niets, volgens mij inderdaad een 'je houdt ervan of je haat het' boek. Vond de dorpse sfeer een beetje cliché, had de clue ruim voor de ontknoping al door en vond het daarna alleen maar ongeloofwaardig, langdradig en onnodig/doelloos wreed, kwam op mij meer over als hard/ruw voor de sensatie dan voor het verhaal, terwijl ik andere boeken met ruwe randjes of veel geweld (zoals Griet Opdebeeck of Een klein leven van Hanya Yanagihara, die ook wordt beschuldigd van sensatie/leed) echt fantastisch vond. Maar misschien toch wel een aanrader om te lezen, want wie weet hoor je wel bij de eerste categorie die het het beste boek van het jaar vond :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven