HELP: Ik zoek een blognaam!

17-03-2018 15:51 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed waaronder ik dit topic moet posten..

Ik ben opzoek naar een leuke, pakkende en duidelijke blognaam voor mijn nieuwe blog. Ik wil namelijk een blog gaan beginnen, maar ik weet helaas nog geen leuke naam! Ik wil graag een naam dat men niet snel vergeet en dus zou een pakkende naam goed kunnen werken. Misschien een beetje met een woordgrapje er in of iets dergelijks?

Helaas heb ik al een tijdje zitten brainstormen, maar ik kom niet op een leuke naam voor mijn blog. Vandaar dat ik dacht: Laat ik eens hulp vragen op het topic van de Viva! Misschien zitten er hier leuke mensen die WEL een leuke naam kunnen bedenken? Of mij in ieder geval een stukje op weg kunnen helpen.

Even voor de duidelijkheid: Ik wil een blog gaan maken waarbij ik mij ga richten op actuele zaken. Denk daarbij aan dingen die in het nieuws zijn, zoals politieke dingen maar ook andere (leuke en soms minder leuke) nieuwtjes. Misschien dat ik zo nu en dan een top 10 lijstje zal publiceren of iets dergelijks. Het zal vooral een blog zijn waarbij ik mijn eigen mening ga uiten met de rest van Nederland en België.

Bij deze bedank ik iedereen alvast voor jullie hulp!

Liefs,
Famke :)
Als je dat serieus niet zelf kunt bedenken, is bloggen denk ik niets voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Een naam dat...??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Het Kladje.
Famkes mening
Dit vind ik ervan
Het laatste nieuws volgens Famke


Je wordt dus eigenlijk een soort ad.nl reageerder op Facebook, maar dan heel uitgebreid en op een eigen site? Wat bied jij mensen waardoor wij jouw mening zo graag willen lezen dat we naar jouw blog komen? In plaats van gewoon het nieuws op de site van ad bijv. te lezen zeg maar. Lijkt me ook wel even een belangrijke om vast te stellen :-)
Alle reacties Link kopieren
Attentie, Nederland en België!
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Welstijl.nl
Ikvindookmaarwat
F5
meisje met een mening
Bakfietsen&meningen
Famke merkt op
Pravda
Alle reacties Link kopieren
whatcomesaround schreef:
17-03-2018 16:14
Famkes mening
Dit vind ik ervan
Het laatste nieuws volgens Famke


Je wordt dus eigenlijk een soort ad.nl reageerder op Facebook, maar dan heel uitgebreid en op een eigen site? Wat bied jij mensen waardoor wij jouw mening zo graag willen lezen dat we naar jouw blog komen? In plaats van gewoon het nieuws op de site van ad bijv. te lezen zeg maar. Lijkt me ook wel even een belangrijke om vast te stellen :-)
Dankjewel! Ik heb je ideeën en opmerking genoteerd en ik zal verder gaan puzzelen qua naam.

Ik hoop dat mensen naar mijn blog gaan komen zodat zij ook eens de kant van een onafhankelijk persoon lezen of horen in plaats van via een column in een krant. En zoals ik al zei; ik ga ook andere dingen plaatsen op deze blog. Dus niet alles zal gerelateerd zijn aan het nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Op welk publiek richt je je? Wat maakt jouw mening interessant? Kortom, vertel eens wat meer over je concept?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Grote letters : Attentie, Nederland en België!
Kleine letters eronder: Femke presenteert u haar mening!

Of: Tadaa! Femke's mening!
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
17-03-2018 16:21
Welstijl.nl
Ikvindookmaarwat
F5
meisje met een mening
Bakfietsen&meningen
Famke merkt op
Pravda
Super leuk bedacht! Dankjewel! :)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
17-03-2018 16:23
Op welk publiek richt je je? Wat maakt jouw mening interessant? Kortom, vertel eens wat meer over je concept?
Ik wil mij vooral bezighouden met jongeren / jongvolwassenen. Vanuit dat oogpunt zal ik gaan schrijven en dus reageren op bepaalde standpunten vanuit de politiek of andere dingen die op dat moment in het nieuws zijn. Daarbij is het de bedoeling dat ik met mijn blog hen aan het denken ga zetten en niet overal zomaar klakkeloos mee instemmen.

Denk bijvoorbeeld aan de genderneutrale toiletten, de Sleepwet, zwarte piet en andere dingen die wat los maken bij de samenleving. In deze teksten ga ik de jongeren laten nadenken door zowel mijn mening te geven, als anderen te citeren en dergelijke. Hiermee wil ik er voor gaan zorgen dat jongeren leren nadenken over wat zij zelf van bepaalde onderwerpen vinden.

Verder wil ik zo nu en dan wat minder 'heftige' onderwerpen plaatsen om er voor te zorgen dat het niet saai wordt en dat het voor een redelijk breed publiek zal zijn. Denk daarbij aan muziekideeën, studeren, top 10 lijstjes, boeken etc.
anoniem_366485 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 16:38
0.04% gewijzigd
famkexo schreef:
17-03-2018 16:32
breedt publiek
:'( :'( :'(
Alle reacties Link kopieren
Spelvoudt , dat lijkt me een passende naam
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
17-03-2018 16:37
:'( :'( :'(
Dat was inderdaad een hele domme fout, oeps!
famkexo schreef:
17-03-2018 16:39
Dat was inderdaad een hele domme fout, oeps!
En als het nou nog de enige fout was :cry: :cry: :cry:
Alle reacties Link kopieren
" Famke zegt ook maar wat "

" Keik op niews "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Brainfart Breinpoepie
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zeg ( het ) maar Famke
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Een soort van sbs6 politieke/nieuwswaardige blogjes?
Alle reacties Link kopieren
Blogsnol?

Het moet wel kort, duidelijk en voor iedereen goed te spellen zijn. En makkelijk te onthouden

Je lijkt bijzonder ambitieus: jongeren gaan laten nadenken? Okay dan :)
En zulke vernieuwende onderwerpen ook: zwarte piet en genderneutrale toiletten. Daar hoor je anders nooit wat over.
Alle reacties Link kopieren
Famke roept maar wat

famkexo schreef:
17-03-2018 15:51
Ik wil graag een naam dat men niet snel vergeet en dus zou een pakkende naam goed kunnen werken.
Laat ik eens hulp vragen op het topic van de Viva!
Het zal vooral een blog zijn waarbij ik mijn eigen mening ga uiten met de rest van Nederland en België.

Een paar tips voor je blog: besteed (veel) meer aandacht aan je spelling, grammatica en zinsopbouw, dat is in dit topic in elk geval ver onder niveau. Daarnaast: je valt een paar keer in herhaling, als ik dat in een blog tegenkom dan ben je me gelijk kwijt en kom ik niet meer terug.
Ik zeg altijd op viva forum is niet de ideale plek om naar een (bedrijfs)naam te vragen.
Of je krijgt iets aan te merken op je spelling of dat je het niet zelf kan bedenken of hele gekke namen.
Uitzonderingen daargelaten.
Ik vermoed dat zoiets komt omdat veel viva forummers geen ondernemers zijn, dus geen idee hebben.
Ik zag laatst een leuke naam iets in die stijl. Stuur me maar een bericht.
Vanuit welke achtergrond begin je zo'n blog? Ik bedoel, heb je zelf journalistieke aspiraties, vind je het nieuws gewoon interessant of lijkt bloggen je leuk en zoek je daarom onderwerpen uit het nieuws.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven