Inspiratie?

03-05-2019 17:31 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren lang allerlei verhalen geschreven. Gewoon voor de lol, met de stiekeme droom dat ik ooit een boek zo publiceren. maar een paar jaar geleden vonden een paar nare gebeurtenissen plaats waardoor ik steeds minder ging schrijven en uiteindelijk stopte. nu begint het steeds vaker weer te kriebelen maar er is een probleem. ik heb geen inspiratie. echt totaal 0. dus nu is het plan om een aantal korte verhaaltjes te schrijven om er weer even in terug te komen maar zelfs daar heb ik geen idee van waar ik het over moet doen. dus heeft iemand hier misschien een aantal leuke ideeën om over te schrijven of tips? alles is welkom!
Sex natuurlijk
Dit is het Viva forum
Alle reacties Link kopieren
Misschien een idee om een topic van dit forum te kiezen en daar dan een verhaal omheen te fabriceren?
Alle reacties Link kopieren
Als Kiki het kan...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op verhalen over soulmates.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Schrijf een verhaal over een vrouw die een vriend heeft die haar voorliegt en appt en afspreekt met andere vrouwen. En als die vrouw daar dan wat van zegt scheldt hij haar uit. Maar ze blijft toch bij hem, want hij is haar grote liefde.
Waarom schrijf je niet over je nare ervaringen. En maak je er een mooi groots meeslepend drama van of je verwerkt het in een spannende thriller.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
En dat allemaal op je 17e... tiswat.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn tig boekjes te koop met "writing prompts", schrijfideeën dus. Ik denk dat je er op internet ook een heleboel kunt vinden. Je kunt ook twee personages bedenken met heel uiteenlopende levens en die personages brieven of mails aan elkaar laten schrijven. Of je laat je inspireren door een topic hier en schrijft daar een verhaal over.

Zeker als je het puur voor de lol of als vingeroefening doet, hoef je je er niet heel druk om te maken of het origineel of realistisch is. Doe gewoon wat je leuk vindt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Begin met een storyboard dan kom je vast een stuk verder.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
verhalen over sterke vrouwen die geen man nodig hebben of een verhaal dat eens niet eindigt met een huwelijk..liefdesverhalen zijn zo cliche en overrated en altijd over dat de vrouw gered moet worden.
Ikzelf zou mijn dromen en nachtmerries samenvoegen tot een super enge spannende thriller met horror elememten en een aantal interessante ontmoetingen er in.
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg, Kiki! Dat zijn me toch altijd spannende verhalen; hoe ze in gedachte over de gebeurtenis met de collega op kantoor de kat aait, het enige wezen dat haar wél begrijpt. Hoe haar vriend naar de borsten tuurde van het fotomodel waarmee ze hem zomaar alleen liet...echt op hoog niveau hoor.

Maar ze is tenslotte het zusje van die beroemde zangeres..eh..hoe heet ze ook alweer? Anouk of ehh..jeetje.
Alles heeft een verhaal.
Begin er eentje over de gedachtegang van je toetsenbord.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf weleens voor textbroker. Het verdient bijna niets maar je kunt wel oefenen met schrijven over verschillende onderwerpen. Misschien helpt het om eerst niet voor jezelf te schrijven en levert dat inspiratie en opening voor ideeën op termijn. Momenteel heb ik via deze weg de opdracht voor reisblog waardoor ik weer veel aan mijn reizen denk en waarbij ik oude foto's opzoek. Ik heb wel heel veel onzinnige stukjes geschreven voordat ik aan deze opdracht kwam.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de levensverhalen van mensen altijd zo interessant, dat kan heel inspirerend zijn. Oude zeebonken, prostituees, asielzoekers, rijkelui (selfmade of niet), mensen die naar het buitenland geemigreerd zijn, ouders van psychische patiënten, .... wat het maar is wat je zelf interessant vindt.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
03-05-2019 17:49
Misschien een idee om een topic van dit forum te kiezen en daar dan een verhaal omheen te fabriceren?
Jaa, pak die van mij in het breitopic!

Zonder gekheid, het is wel een goed idee! Genoegvinspiratie hier op het forumn

*aaah kak! Die fouten he Ik heb teveel gedronken :couple:
Alle reacties Link kopieren
'Inspiratie' is een misleidende term. Je hoeft namelijk geen dingen te verzinnen om aan een verhaalidee te komen. Kijk gewoon om je heen, via het nieuws en de roddelrubriek dienen zich vaak al vanzelf mogelijke verhalen aan. Hier op het forum trouwens ook, genoeg drama te vinden. (Kijk bijvoorbeeld eens bij de pijler Relaties.) Let ook eens op wat vrienden je vertellen, of mensen die in de trein met elkaar kletsen.

De kunst is vooral om het potentieel te zien van zo'n stukje drama, en hoe je dat verder uit zou kunnen bouwen tot een verhaal. Een goed begin is altijd de vraag: 'Wat als...' Of, de vraag die ik mezelf altijd stel als ik weer eens een bizar nieuwtje te horen krijg: 'Hoe heeft het zover kunnen komen?' Dat brengt de radertjes wel aan het lopen.

Nog een tip: schrijf je ideeën, hoe klein of onbenullig ook, altijd in een schrift. Dan heb je altijd een voorraadje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven