Welk boek over King Arthur (roman en Engelstalig)

25-10-2019 15:21 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn puber (13) wil graag een boek over King Arthur en het liefst Engelstalig.
Het liefst een boek waarbij de ‘echte’ verhalen aardig goed worden gevolgd, zodat er door het lezen ook meer kennis komt over King Arthur (interesse). Het moet wel leuk en leesbaar zijn voor een puber (dus niet te oud Engels ;) )
Wie heeft er tips?
Alle reacties Link kopieren
Tja, de klassieker is toch wel 'Le Morte d'Arthur' van Thomas Mallory, maar da's niet echt geschikt wellicht, want best ingewikkeld soms... Misschien is er een 'introduction to ...' te vinden? Of een 'Cambridge Companion to ...'?
Alle reacties Link kopieren
The mists of Avalon (wijkt wel iets af van de legendes maar wel heel leuk vanuit het vrouwelijk perspectief, en Morgana is the good girl en Guinnevere is een zeikerd.)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
The Once and Future King (T.H White) - Het eerste deel is wat kinderlijk (en vormt de basis voor de Disney flim the sword in the stone) maar de volgende delen (waarin Arthur volwassen is) zijn juist vrij volwassen en donker. De delen zitten overigens in 1 boek.

Zelf vond ik de Warlord Chronicles van Bernard Cornwell l echt fantastisch maar die zijn wat minder traditioneel (trilogie). Wel heel goed geschreven en vol van actie.

Voor kinderen leuk maar misschien voor je zoon al iets te kinderlijk: de Arthur boeken van Kevin Crossly- Holland. Mijn kinderen waren 10 toen ze die lazen en ik heb ze ook met veel plezier gelezen. Hangt er van af of je zoon meer een echt volwassen boek wil of jeugdboeken.

Mists of Avalon van Marion Bradley vertelt de Arthur legendes vanuit de vrouwelijke personages. Goed boek maar voor een 13 jarige jongen waarschijnlijk wat minder geslaagd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond als jeugdige lezer het Robin Hood verhaal van Rosemary Sutcliff altijd mooi om te lezen. Ze heeft ook een Arthur-trilogie die ik niet gelezen heb, maar ze schrijft wel speciaal voor de leeftijdscategorie van je zoon (in tegenstelling tot Nevelen van Avalon dat meer is gericht op volwassen lezers en in mijn herinnering ook de nodige Bouquetreeksachtige scenes bevat).

https://www.penguin.co.uk/books/109/109 ... 82571.html
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
25-10-2019 15:43
The mists of Avalon (wijkt wel iets af van de legendes maar wel heel leuk vanuit het vrouwelijk perspectief, en Morgana is the good girl en Guinnevere is een zeikerd.)
Eens, deze had ik binnen no time uit, super fijn geschreven
We're a close family, always within punching distance
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips tot nu toe. Ik ga ze even googelen, de boekhandel waar ik net was had ze niet liggen helaas, dus ik kon ze niet inkijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven