Leesclubje digitaal (of omgeving Haarlem)

19-04-2020 18:38 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik houd mijn hele leven al ontzettend van lezen. Heb thuis ook een complete bibliotheek die nog gelezen moet worden. Wat ik altijd al merk is, dat sommige boeken me zo raken of bezig houden dat ik eigenlijk de behoefte voel om er daarna met iemand over te kletsen. Daarom neem ik nu de stap om een eigen boekenclubje te starten of iig een leesmaatje te zoeken! Het lijkt me superleuk om met iemand of met een groepje 1 boek in de maand te lezen en die dan gezellig te bespreken. Door de Corona is fysiek bij elkaar komen nu niet mogelijk, dus misschien kan het op een andere manier. Via What's app of wie weet heeft iemand een ander idee. Ik woon zelf in omgeving Haarlem, dus mochten we in de toekomst wel willen afspreken dan is het handig als we een beetje bij elkaar in de buurt wonen. En dacht aan een beetje een leeftijd van tussen de 30 en 50? Maar wat er onder of boven is natuurlijk totaal geen probleem! En dan is het misschien een idee om bijvoorbeeld altijd de eerste maandag van de maand in de avond te appen oid. Maar dat kunnen we dan met elkaar afstemmen. Ik houd van heel veel verschillende soorten boeken. Waargebeurde verhalen, thrillers, romans etc. En ik merk dat mijn interesses eigenlijk steeds breder worden. Zo was ik bijvoorbeeld erg onder de indruk van 'een keukenmeiden roman' boeken met waargebeurde Afrikaanse verhalen van bijvoorbeeld Waris Dirie en Corinne Hofmann, '40 moeders' etc. Ook 'de vliegeraar' en ' duizend schitterende zonnen' vond ik indrukwekkend. Maar ik houd bijvoorbeeld ook weer heel erg van de boeken van Sophie Kinsella, Jane Green en dat soort boeken. En Linda van Rijn, Suzanne Vermeer, Loes den Hollander dat soort schrijvers. Ook boeken van bekende mensen of oorlogsverhalen kan ik vaak waarderen. Nou eigelijk heel breed dus. Ik lees eigenlijk nooit fantasy of SF. Het lijkt me heerlijk om ervaringen te delen, samen boeken te bespreken en wie weet veel van elkaar te leren! Mocht je daar ook zin in hebben dan hoor ik het heel graag 😊😊
Tip.
Mijn favoriete vegan blogger, Merel van De Groene Meisjes, heeft vorige week een virtuele leesclub gedaan.
http://www.degroenemeisjes.nl/welkom-bi ... more-35071
Misschien organiseert ze nogmaals avonden.
Lijkt me leuk, ik doe graag mee. Hoe kan ik me aanmelden?
Alle reacties Link kopieren
Roosbloem86 schreef:
19-04-2020 19:39
Lijkt me leuk, ik doe graag mee. Hoe kan ik me aanmelden?
Hoi Roosbloem! Superleuk. Misschien kan je me je tel in een priveberichtje sturen. Dan maak ik even een WA groep aan en kijken we even wie zich nog meer aanmelden 😀😊
Hoi Leen32,

Het lijkt mij ook erg leuk om mee te doen, maar ik woon in z'n geheel niet in de buurt van Haarlem :$
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me leuk! Ik heb je een pb gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk. 46, Haarlem. Vorig jaar 93 boeken gelezen. Dat pb gebeuren snap ik niet zo goed hier
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk! Ik doe ook graag mee. Woon in de buurt. 47 jr en lees graag.
Alle reacties Link kopieren
Wat onwijs leuk! Ik ga morgen even rustig een appgroepje aanmaken 😀
Alle reacties Link kopieren
PapierVampier schreef:
19-04-2020 21:13
Hoi Leen32,

Het lijkt mij ook erg leuk om mee te doen, maar ik woon in z'n geheel niet in de buurt van Haarlem :$
Maakt niet uit hoor. Voorlopig moet toch alles digitaal!
Alle reacties Link kopieren
eeka schreef:
19-04-2020 21:41
Ja leuk. 46, Haarlem. Vorig jaar 93 boeken gelezen. Dat pb gebeuren snap ik niet zo goed hier
Leuk als je meedoet! Uhm ik ben ook niet zo handig, maar denk dat je mijn chatnaam aan kunt klikken en dat je het dan kunt kiezen! Laat maar even weten als het niet lukt, dan weet een van de anderen het misschien want die is het wel gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Leen32 schreef:
19-04-2020 22:18
Leuk als je meedoet! Uhm ik ben ook niet zo handig, maar denk dat je mijn chatnaam aan kunt klikken en dat je het dan kunt kiezen! Laat maar even weten als het niet lukt, dan weet een van de anderen het misschien want die is het wel gelukt.
Klopt helemaal!
eeka schreef:
19-04-2020 21:41
Ja leuk. 46, Haarlem. Vorig jaar 93 boeken gelezen. Dat pb gebeuren snap ik niet zo goed hier
Als je op Leen32 (naast het poppetje bij haar berichten) klikt, kom je op haar profiel. Hier klik je op het envelopje waar 'Privébericht' bij staat. Je kan desgewenst een onderwerp invoeren in het tweede vak van boven. In het derde (en onderste) vak typ je je bericht waarna je op 'Verstuur' klikt.

Pb'en op het Viva Forum staat erom bekend dat het niet altijd even betrouwbaar is, dus velen laten in het relevante topic weten aan degene die ze een pb hebben gestuurd dat ze een pb hebben gestuurd.
Hopelijk is het goed gegaan je hebt een berichtje
Alle reacties Link kopieren
Leuk! En al woon ik helemaal aan de andere kant van het land, digitaal meedoen kan prima, zien we na corona wel verder toch? Ik stuur je mijn telefoonnummer via een pb
Alle reacties Link kopieren
Love-the-Sun schreef:
19-04-2020 21:31
Lijkt me leuk! Ik heb je een pb gestuurd.
Hoi hoi, ik heb je een priveberichtje teruggestuurd hoor!
Alle reacties Link kopieren
eeka schreef:
19-04-2020 21:41
Ja leuk. 46, Haarlem. Vorig jaar 93 boeken gelezen. Dat pb gebeuren snap ik niet zo goed hier
Het is gelukt hoor! Ik heb je een priveberichtje teruggestuurd 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven