Iemand nog romantische leestips?

01-05-2020 09:49 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een echte boekenwurm en heb van de week de boekenserie A court of uitgelezen wat ik echt geweldig vond. Nu zit ik alleen in een soort leesdip omdat ik niet weet wat ik nu zou kunnen lezen. Heeft er iemand tips voor goede romans? Beetje zoals a court, Twilight, in die trant?
De boeken van Santa Montefiore zullen dan bij je in de smaak vallen denk ik. Ik heb onder de Italiaanse zon en het vierluik over de familie Deverill gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_Madelief schreef:
01-05-2020 09:50
De boeken van Santa Montefiore zullen dan bij je in de smaak vallen denk ik. Ik heb onder de Italiaanse zon en het vierluik over de familie Deverill gelezen.
Bedankt! Waar gaat het verhaal over?
Alle reacties Link kopieren
ik vind zelf de boeken van Santa Montifoire heel romantisch, sprookjes voor volwassen.

het vlinder eiland - Corinna Bomann
De Orchideeëntuin, de nachtroos-Lucinda Riley
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
"Epische Erotiek" van Pippa Pinuppins?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
De zeven zussen vermaak ik me nu erg mee. Al spreekt het ene boek me meer aan dan het ander. Maar je hebt wel even 7 delen, heerlijk en ontspannen leesvoer.
jillrose schreef:
01-05-2020 09:51
Bedankt! Waar gaat het verhaal over?
Oei! Ik ben bang om dingen te verklappen.
Heel oppervlakkig: Onder de Italiaanse Zon gaat over een Britse vrouw die in haar dorp bekend staat als saaie huismus die ineens besluit om naar Italië te gaan. De familie Deverill is een familiegeschiedenis van een Engelse familie in Ierland. De liefdes van de hoofdpersonen staan centraal en op de achtergrond lees je de geschiedenis van de familie en van Engeland en Ierland in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
Diana Gabaldon, de Reiziger serie.
Over een vrouw die in Schotland door de stenen gaat 200 jaar terug in de tijd. Het is nu verfilmd als Outlander.
Waarschuwing vooraf: als de boeken je pakken, er zijn binnenkort 9 delen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Boeken van Nicholas Sparks zijn echt heel goed. Er zijn ook boeken verfilmt van hem o.a. dear John, the Notebook, The longest ride.
Ik vind de boeken van Erica James ook heerlijk om te lezen. Echt niets-aan-de-hand, relaxed, romantisch lezen.
Alle reacties Link kopieren
Jongens jullie maken mijn dag goed zo! Ik ga ze allemaal noteren, bedankt :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Zeven zussen serie zou ik je ook zeker aanraden. Kan je voorlopig weer even vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Court of van Sarah J. Maas toevallig? Zij heeft nog een serie geschreven, Glass Trone (glazen troon). Die zal je dan ook wel bevallen!
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
01-05-2020 10:53
Court of van Sarah J. Maas toevallig? Zij heeft nog een serie geschreven, Glass Trone (glazen troon). Die zal je dan ook wel bevallen!
Ja klopt! Is de glazen troon net zo romantisch als hof?
Alle reacties Link kopieren
jillrose schreef:
01-05-2020 11:14
Ja klopt! Is de glazen troon net zo romantisch als hof?
In glazen troon zit wat meer actie en iets minder expliciete seksscenes, maar er is ook sprake van een metgezellenband. Daarnaast zijn er diverse koppels die je volgt ipv een liefdesdriehoek.
Alle reacties Link kopieren
Heb de boeken niet gelezen, maar de verfilmingen van Nicholas Sparks' boeken vind ik wel mooi.
Zoals The Notebook en The Longest Ride.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." – Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment lees ik de serie after van anna todd. Zelf vind ik dit een romantisch maar vurig verhaal. Zeker een aanrader. Er is ook een film van maar het boek heeft meer diepgang.
Alle reacties Link kopieren
Er was trouwens een paar jaar terug een hype rondom boeken met bloemen in de titels: witte jasmijn, de theeroos, de wilde orchidee, de geur van koffiebloesem, dat soort titels. Covers zien er allemaal een beetje hetzelfde uit, en de verhalen gaan vaak over relaties. Misschien is dat nog wat voor je?
Alle reacties Link kopieren
ja die ken ik, de geur van koffiebloesem, heb ik nooit gelezen wel :

de ranken van de passiebloem & de tempelbomen van Goa beide van Ana Veloso

de wilde Orcidee heb ik ook gelezen, vind alleen de schrijfstijl van de schrijfster ( Kate Furnivall ) erg langradig, moest mijzelf echt dwingen om door telezen.

De theeroos zou ik je ook aanraden mooie trilogie.

de vrouw van de theeplanter -Dinah Jefferies mooi boek, had regelmatig tranen in mijn ogen
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Dankje! Zet ze allemaal even op mijn lijstje bij bol :D Lekker quarantaine leesvoer! Ik ben nu overigens bezig met Romeo & Julia (nederlandse versie) Vond toch dat ik dat gelezen moet hebben haha.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwzondernaam_ schreef:
03-05-2020 14:22
Op dit moment lees ik de serie after van anna todd. Zelf vind ik dit een romantisch maar vurig verhaal. Zeker een aanrader. Er is ook een film van maar het boek heeft meer diepgang.
Top! Ik ben sowieso meer van boeken dan films dus after komt op mijn lijstje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven