Duitstalige boeken

22-05-2009 23:25 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier nog meer mensen die graag boeken in het Duits lezen?

Ik lees nu zelf mijn 1e Duitse boek en vind het harstikke leuk!
Ik ben juist altijd blij als ik weer een vers voorraadje nederlandstalige boeken heb!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook! Welk boek ben je aan het lezen? Ik heb veel gelezen op de middelbare school, tegenwoordig wat minder. Favoriet: Das Parfum van Patrick Süskind. Ik vind de hele Duitse literatuur trouwens mooi, heb ook veel mooie gedichten en korte verhalen gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Droommeisje,



Lees nu Max und Isabelle van Daniel Bielenstein. Het is een liefdesrommantje. Leest dus makkelijk weg wat wel handig is voor mijn 1e Duitse boek.



Ik vind de Duitse taal erg leuk om te lezen. Leuke beeldspraak hebben ze! Weer eens wat anders dan die cliche uitspraken in Nederlandse boeken. Jammer dat de bibliotheek totaal geen Duitse boeken heeft.



Kurzbeschreibung von Max und Isabelle (Amazone):

Nur ein Abenteuer, die Nacht mit Max, denkt Isabelle. Schließlich weiß sie mittlerweile, was im Leben möglich ist und was besser ein Traum bleibt. Max ist einunddreißig und Isabelle fast zwanzig Jahre älter. Wie sollte das gehen? Ihre Freunde finden schon den Gedanken unmöglich. Seine auch. Total absurd! Unvernünftig! Verrückt! Aber wie verrückt muss man sein, um die große Liebe zu finden?
Alle reacties Link kopieren
quote:germanwings schreef op 23 mei 2009 @ 09:01:

Ik ben juist altijd blij als ik weer een vers voorraadje nederlandstalige boeken heb!Want jij bent van Duitse afkomst? Of ben je een Nederlander die in Duitsland woont?
een nederlandse die in duitsland woont, ik lees boeken voor mijn ontspanning, dus als ik mijn vakliteratuur uit heb wil ik eigenlijk bijna alleen nog maar nederlandstalige boeken lezen.

Heb wel die hele serie van Corine Hoffmann (weisse masai) in het duits gelezen, zal je ook wel bevallen want is redelijk makkelijk geschreven).
Alle reacties Link kopieren
Corine Hoffmann, prachtig! Heb ze allemaal gelezen en de film gezien!
Alle reacties Link kopieren
Ich kehre zurück nach Afrika - Stefanie Gercke



Ooit 's gekocht in Oostenrijk en ik zie nu (al googlend) dat ze meer boeken geschreven heeft...hmmm interessant!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog 1, ben afgestudeerd in Duitse Taal- en Letterkunde.



Ik was helemaal weg van Schlafes Bruder tijdens mijn studie, lees nu Liebe in den Zeiten der Cholera en kan wel huilen nu ik al over de helft ben en er steeds minder pagina's over blijven. Hardop gelachen heb ik bij Beim nächsten Mann wird alles anders.

En all time favorite: Goethes Werther.
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven