Tess Gerritsen

13-08-2007 10:29 12 berichten
Dat kan niet hoor, dat er nog helemaal geen boekentips in dit topic staan. Alsof er door niemand gelezen wordt. Dus ik tip maar direct het boek dat ik net uit heb: Tess Gerritsen - Life support, vertaald als: Diagnose: besmet. Niet omdat het nou zo'n geweldig boek is, maar gewoon omdat ik verder onlangs alleen Harry Potter heb gelezen, en daar weten jullie alles al van.



Tess Gerritsen schrijft thrillers die zich afspelen in de medische wereld, beetje a la Robin Cook. Maar dan met een scheut Patricia Cornwell (als in: fijne autopsieverslagen), Nicci French (als in: eenzame heldin wordt door niemand geloofd en door iedereen bedreigd) en een vleugje horror (vrouwen zwanger van onbekend Ding).



Life support gaat over een stel malafide artsen die het leven van vermogende bejaarden op unorthodoxe wijze willen verlengen. Natuurlijk gaat er iets mis. De eenzame vrouwelijke arts is de enige die door heeft dat er iets niet in de haak is. Als sfeertekening strooit de schrijfster overvloedig met medische termen waar je geen hout van begrijpt.



Als vakantieboek biedt Life support wel waar voor je geld. Tenminste, als je van boeken houdt waarin in elk hoofdstuk iets dramatisch uit de hand loopt: twee hartstilstanden, vier gevallen van Creuzfeldt-Jakob, een voortijdige bevalling waarbij de moeder overlijdt, twee gruwelijk misvormde foetussen, een vergiftigingsgeval, een demente bejaarde, twee personen doodgeschoten, eentje levend begraven, een chirurg die gek wordt tijdens een operatie en alle darmen van de patient begint te verwijderen en dan ben ik er nog wat vergeten.
Heb toevallig de laatste tijd alle boeken van Tess Gerritsen gelezen en vind het best lekkere lectuur. Verstand op nul en je kapot laten schrikken af en toe.

Sommige boeken zijn niet zo best, dat boek waar jij het over hebt, heb ik na 1 hoofdstuk al weggelegd. Maar De Chirurg, de Leerling, Zustermoord, en zo nog tig titels vind ik prima te lezen. Het hóeft ook niet altijd moeilijk en hoogdravend en literair te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Zelf heb ik ook al haar boeken gelezen en ik ben er zeer positief over.

Vooral alle gruwlijke details.(erg he)



Dus als je van dit genre houd , is Patricia Cornwell ook wel een aanrader dus??
Alle reacties Link kopieren
test
Patricia Cornwell heeft een serie over een vrouwelijke patholoog-anatoom, Kay Scarpetta. Haar boeken spelen niet in de medische wereld, maar als je van gruwelijk verminkte lijken houdt, kom je beslist aan je trekken. :)

De recensent van Trouw begon een recensie van Patricia Cornwell een keer met de tekst "Er ligt weer een romp op de vuilnisbelt". :)



Ik vind ze erg goed, veel gepuzzel, kleine details leiden tot ontdekking van de misdadiger. De hoofdpersonen zijn wel aan de tobberige kant, daar moet je tegen kunnen.



De eerste uit de Kay Scarpetta-reeks heet Fataal weekend (vertaling van Postmortem). En ik kom er net achter dat ik de helft van de serie heb uitgeleend (aan wie?!) en nooit terug gekregen. :-O
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind de boeken van Patricia Cornwell ook leuk. Je kan de boeken gewoon los van elkaar lezen, maar het is leuk om gelijk bij het eerste boek te beginnen, in de reeks ontwikkelen de personages en de relaties zich ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net mijn eerste Tessboek uit. "Verdwijn". Echt waanzinnig spannend en realistisch. Dat vraagt om meer en ik ben ook heel benieuwd naar de andere boeken van haar.
Alle reacties Link kopieren
als je verdwijn al goed vindt, ga dan maar vast klaar zitten voor de rest..... die zijn namelijk nog veeeeeel spannender..... echt geweldig
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Heb ook verdwijn liggen. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
[ :-p ik heb iik wel wat boeken van haar zins een kleinne maand lees ik haar boeken en het smaakt naar veel meer
Alle reacties Link kopieren
lees nu De mefisto club weer een heel goed boek van haar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Zustermoord , Verdwijn , Mefistoclub en Koud bloed van haar gelezen .

Echt top boeken ik ben een fan nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven