Duizend schitterende zonnen

17-08-2007 13:50 19 berichten
Dit boek neemt je mee naar het vrouwenleven van Afghanistan.

Prachtig boek, ontroerend en inlevend geschreven. Ik heb het in één ruk uitgelezen. Ik heb in de vakantie lekker veel tijd gehad om te lezen en heb dus wel zo'n 15 boeken verslonden in 6 weken tijd. Maar dit boek springt er met kop en schouders bovenuit.
Alle reacties Link kopieren
Mee eens! heb je ook 'De vliegeraar' van hem gelezen? Ook heel mooi!!



x
Alle reacties Link kopieren
Heftig boek, erg goed.
Alle reacties Link kopieren
mee eens!!

De vliegeraar vind ik trouwens ook echt prachtig, misschien zelfs nog iets mooier!
Alle reacties Link kopieren
wie is de schrijver?

zie ik er zo gauw niet bij staan.
Alle reacties Link kopieren
De schrijver is Khaled Hosseini, en ja ik denk dat ik de vliegeraar ook mooier vond.
Alle reacties Link kopieren
Schitterend boek..... werd er helemaal stil van!
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een heel heftig boek, dat mij toch weer even stil maakte....

Maar prachtig geschreven, net als de Vliegeraar....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf net moeder geworden en heb bij Duizend schitterende zonnen heel hard moeten huilen... Het is een erg mooi boek. Vond de Vliegeraar inderdaad ook heel erg mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook deze vakantie Duizend schitterende zonnen gelezen. Een super mooi boek, dat zeker, maar wat werd ik kwaad op die man in het boek zeg. En verdrietig. Ik had zo'n medelijden met die vrouwen, maar ook veel ontzag. En dit is niet eens waargebeurd (of wel?). Maar is wel iets wat dagelijks gebeurt in landen als Afghanistan en Iran enzo.

Ook de vliegeraar maakte bij mij veel emoties los. Dat krijgt de schrijver allemaal voor elkaar. Zijn werk zet me aan het denken. Het laat je andere culturen zien, de onderdrukking, maar ook de mooie kanten. Vond het interessant om de achtergronden van een voor mij zo onbekende wereld te zien.

Super om te lezen!
Ik heb De Vliegeraar nog niet gelezen, maar dat ga ik nu zeker doen. Ik kon me niet voorstellen dat ie mooier zou zijn, maar uit jullie reacties blijkt dat het zeker een aarader is.
Alle reacties Link kopieren
Ja, een heel mooi boek!! Mijn vriend komt uit Afghanistan, dus voor mij verplichte kost. Je krijgt zo een beetje een beeld van de werled daar.

Toch is het volgens mij erg belangrijk om in je achterhoofd te houden dat het een roman is en geen waargebeurd verhaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het er ook mee eens, het is een prachtig boek. De vliegeraar was al goed en ontroerend, maar Duizend Schitterende Zonnen overtreft dit zeker! Een aanradar voor iedereen die dit nog niet gelezen heeft!
Alle reacties Link kopieren
De Vliegeraar heb ik uit en vond ik een prachtig boek! Dit boek staat ook nog op mijn nog-te-lezen-lijstje ;)
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi boek. De vliegeraar ook. Ik ben voor meer leestips!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het volledig eens met onderstaande commentaren! Ik vond het eveneens een prachtig boek. Ik heb veel bijgeleerd over de geschiedenis van Afghanistan. Samen met de Vliegeraar (het vorige boek van Khaled Hosseini) staat hij op nummer één. Het is wel een zwaar boek, waarin veel geweld wordt gebruikt. Het boek heeft me echt geraakt en ik zou het iedereen aanraden. Het leest vlot en het sleept je helemaal mee. Dit boek moet je gelezen hebben!
Alle reacties Link kopieren
Zowel de Vliegeraar als Duizend Schitterende Zonnen hebben me erg aangegrepen. Prachtige boeken! Meeslepend en indrukwekkend en als je ze uit hebt blijven ze nog lang in je hoofd zitten.



Ook de film The Kite Runner vond ik erg mooi, en dat gebeurt niet zo heel vaak bij een boek verfilming. Ik vind het boek zelf altijd veel beter dan de film. Maar dit stelde me absoluut niet teleur, verre van zelfs.

Ik heb gelezen dat Duizend Schitterende Zonnen ook verfilmd gaat worden, dus ben erg benieuwd.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
Prachtig boek, misschien nog wel iets mooier dan de Vliegeraar. Deze pakte me direct in, bij de Vliegeraar moest ik er echt even inkomen.



Erg ontroerend en realistisch geschreven waardoor je je goed kunt inlezen in het leven van de twee dames. Dan besef je maar weer hoe goed wij het hier hebben en wat vrijheid betekent!
Alle reacties Link kopieren
Beide boeken heb ik ook gelezen. Duizend schitterende zonnen vond ik wat mooier dan de Vliegeraar. Misschien omdat ik me daarin beter kan inleven denk ik.

Maar de vliegeraar is ook heel mooi hoor! De film durf ik alleen niet te zien, van een boek vorm ik altijd een bepaald beeld in m'n hoofd en vind het dan irritant als dat in de film heel anders blijkt te zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven