Het beste van twee werelden

03-10-2007 17:27 1 bericht
Alle reacties Link kopieren
http://www.nieuwamsterdam.com/media/nieuwamsterdam/Image/uitgaven/Omslag-Het-Beste-Van-Twee-Werelden-150x225x24.jpg



Bijna twee miljoen nieuwe Nederlanders leven in twee culturen: die van hun (voor)ouders en de Nederlandse. Het integratieproces verloopt optimaal als er sprake is van een culturele kruisbestuiving. Tussen wat ze van hun ouders meekrijgen en wat binnen de Nederlandse samenleving gangbaar is.



De portretten in Het beste van twee werelden zijn gebaseerd op uitgebreide gesprekken met acht nieuwkomers uit Iran, Ghana, Marokko, Suriname, China, Curaçao en Turkije. Hun relaas vormt een staalkaart van de nieuwe Nederlanders die met succes tussen twee of meer culturen schakelen. Stuk voor stuk zijn het evenwichtskunstenaars die zich vaak wel, maar soms ook niet (meer) thuis voelen in Nederland.



In Iran liggen mijn roots, India zit in mijn bloed en Nederland is mijn thuis.

Sharie Parsipoor - DJ Ishtar




In deze tijd van globalisering en massamigratie ontstaan nieuwe identiteiten. Het beste van twee werelden is een boek voor nieuwe Nederlanders én 'oude' Nederlanders die de interculturele dialoog willen aangaan.



Auteur: François Stienen



Eindelijk eens een positief ingesteld boek in plaats van het Wilders-gemekker over die onaangepaste buitenlanders!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven