Zwanger trouwen?

16-08-2011 21:47 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan volgend jaar trouwen en ik zou het wel mooi (speciaal) vinden om dan zwanger te zijn. Ik weet dat dit niet bij iedereen vanzelfsprekend is dat het ook lukt, maar er even van uit gaande dat het zou lukken.

Maar ik heb geen idee hoe het zit met zwangerschapskwaaltjes en zo en of het dus wel verstandig is, omdat het toch een lange dag is. Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben? En is er nog verschil bij hoeveel maanden je zwanger bent als je gaat trouwen?
Alle reacties Link kopieren
er zijn vrouwen die de eerste weken onwijs ziek zijn en er zijn er die nergens last van hebben. Ik ben beide zwangerschappen niet ziek of misselijk geweest. Ik zou er zelf niet voor kiezen om zwanger te trouwen. Zou dat voor of na de tijd doen. Lijkt me niet fijn om zwanger rond te lopen op zo'n lange dag. Zeker niet na 6 maanden. Dan wordt het toch wel zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet nog mooier om je te laten bezwangeren op je huwelijksnacht? Dan kun je op je bruiloft in ieder geval lekker genieten van alle soorten voedsel, taart en champagne! Hoef je je ook niet druk te maken over de grootte van je jurk, eventuele moeheid of misselijk worden van de grote verscheidenheid aan parfummetjes van de dames in de zaal..
Alle reacties Link kopieren
ligt er ook een beetje aan wat voor bruiloft je wilt. je kan het ook klein houden. Trouwen, eten, kleine borrel... (voor jou een sapje dan he?..)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel zwanger getrouwd, maar dan niet omdat het speciaal was ofzo.



We zijn 's ochtends getrouwd (half 11), daarna naar het restaurant waar we eerst koffie en chocolademelk hebben gedronken ('t sneeuwde) en vervolgens een uitgebreid buffet. We sloten af met de taart (ijstaart) en half 4 was het klaar.



Ik kon weinig wegens bekkenklachten, dit was me echt lang genoeg.



Maar ik ben sowieso niet van de sprookjesbruiloften enzo. Als jij dat wel bent, zou ik het niet doen. Kan alleen maar tegenvallen.
Ik ben getrouwd terwijl ik zwanger was.

Was leuk.

Geen idee of het zwanger leuker is dan niet zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Dan denkt dus wel iedereen dat het een shot gun wedding is, he? Lijkt mij niet leuk. Maar ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 16 augustus 2011 @ 21:59:

Ik ben getrouwd terwijl ik zwanger was.

Was leuk.

Geen idee of het zwanger leuker is dan niet zwanger.ik ben niet zwanger getrouwd. Was ook leuk...
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik ben ook zwanger getrouwd, maar was toen 11 weken. Wel leuk want we hebben het tijdens het diner verteld. Minder leuk, ik lag voordat ik naar de kapper ging in omarming met de wc. Tevens was ik zo afgedraaid en misselijk tijdens het diner dat ik niets heb gegeten. Alles stond me zo tegen. Desondanks vind ik het wel heel bijzonder dat op die mooie dag onze zoon al bij ons was.

Ik zou wel zo lang mogelijk wachten met het boeken van je huwelijksreis, want ik ben naar Bali gegaan, dat was een wat minder succes. Ben zo ontzettend misselijk geweest daar, en die vluchtreis was echt heel vervelend.



Uiteraard allemaal eigen schuld dikke bult, maarja misschien wel wat stof om over na te denken.
Hoe het met zwangerschapskwaaltjes zit kan niemand je vertellen. De 1 heeft een prima zwangerschap, de ander moet met 30 weken opgenomen worden en mag het ziekenhuis pas weer uit als de baby er is.

Of het een lange dag is heb je zelf in de hand. Als je echt een dag wil van 8:00 bij de kapper tot en met 1:00 feesten en dan pas naar huis met de hele dag gevuld met foto's, trouwen, receptie, diner, feest, band, dansvloer etc. etc. dan denk ik niet dat ik het zou riskeren.

Het aantal maanden maakt ook niet zo veel uit, alles heeft voor- en nadelen. In het begin kan je heel moe zijn en misselijk. Later kan je last krijgen van je bekken of rug of heel veel vocht vasthouden. Of heel snel groeien waardoor je buik niet meer in je jurk past.

Hoe zie jij je trouwdag voor je, naast het zwanger zijn?
Alle reacties Link kopieren
Mijn God, wat denk jij vooruit
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Teddy82 schreef op 16 augustus 2011 @ 22:01:

[...]





ik ben niet zwanger getrouwd. Was ook leuk...



Ja?

Nah, zijn we allebei leuk getrouwd
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik getrouwd, dat hadden we besloten omdat ik zwanger was. Ten tijde van de bruiloft zou ik 6 maanden zwanger geweest zijn. Het leek mij super, met een bol buikje! Ik kreeg een miskraam, maar toen we trouwden was ik weer opnieuw zwanger, we wisten het net een week. Ik was flink misselijk, maar of dat van de zwangerschap was, of omdat ik zenuwachtig was? Wij gebben het trouwens thuis gevierd, met een bbq en een geweldig tuinfeest. Vergde wel wat voorbereiding, maar was lekker goedkoop en de dag en het feest waren er niet minder om!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zwanger én niet getrouwd. En is ook leuk
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als je nét zwanger bent, ja dan zou ik het gewoon doen. Ben je langer zwanger, dan zou ík het niet doen. Zwanger zijn is over het algemeen zeer vermoeiend, en zo'n trouwdag hakt er ook behoorlijk in als je níet zwanger bent.

Ook vind ik een hele zwangere buik in een trouwjurk niet zo mooi. Met strikken enzo lijk je algauw op een paasei, vind ik.



Met dikke voeten is het lastig lopen op mooie schoenen( en wie wil er Birkenstocks onder haar jurk). En ga voor de lol eens kijken naar zwangerschapslingerie. (ja bestaat) Behoorlijk a-seksueel hoor die mega-slips en beha's met vakjes voor je zoogcompres (tijdens zwangerschap kunnen je borsten ook al melk lekken)



Tijdens de nacht na je huwelijk zwanger raken lijkt mij een goede keus. Dan kun je nog genieten van je feest, champagne en taart. Met een aantal maanden zwanger zijn is een feestje toch lang niet zo leuk, is mijn ervaring.

Succes met je pogingen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik zou dan ook bij voorkeur willen trouwen als ik tussen de 2 en 4 (max. 5) maanden zwanger ben, voor zover dat valt te plannen. Naar het einde toe lijkt me inderdaad nog zwaarder en de eerste 2 maanden zijn geloof ik de meeste klachten, toch?

Ik drink trouwens normaal ook geen alcohol, dus tijdens mijn bruiloft ook niet, dus dat is geen probleem.

Wij hebben de bruiloft ongeveer van 14.00u tot 1.00u met vantevoren nog een fotoshoot, wel hebben we een aantal rustmomenten er tussen.

@eleonora hoelang was je toen zwanger en hoe lang duurde je bruiloft? was het niet te vermoeiend?
Alle reacties Link kopieren
Zwanger zijn vond ik geweldig. Maar niet op een feestje.
Alle reacties Link kopieren
Waarom waarom WAAROM wil je dan ok nog zwanger zijn op die toch al speciale dag?!
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 16 augustus 2011 @ 22:04:

[...]





Ja?

Nah, zijn we allebei leuk getrouwd
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 16 augustus 2011 @ 22:05:

Ik ben niet zwanger én niet getrouwd. En is ook leuk Same here!
Alle reacties Link kopieren
quote:xnicki schreef op 16 augustus 2011 @ 22:05:

Bedankt voor de snelle reacties.

Ik zou dan ook bij voorkeur willen trouwen als ik tussen de 2 en 4 (max. 5) maanden zwanger ben, voor zover dat valt te plannen. Naar het einde toe lijkt me inderdaad nog zwaarder en de eerste 2 maanden zijn geloof ik de meeste klachten, toch?

Ik drink trouwens normaal ook geen alcohol, dus tijdens mijn bruiloft ook niet, dus dat is geen probleem.

Wij hebben de bruiloft ongeveer van 14.00u tot 1.00u met vantevoren nog een fotoshoot, wel hebben we een aantal rustmomenten er tussen.

@eleonora hoelang was je toen zwanger en hoe lang duurde je bruiloft? was het niet te vermoeiend?Heb je het exacte tijdstip van de potentiële conceptie ook al in je agenda staan?
Zwanger trouwen lijkt me niet leuk. Als je kunt kiezen zou ik wachten. Waarom een leuke dag eventueel laten verpesten doordat je je niet lekker of moe voelt? De kans dat je je zo voelt is groter dan dat je fris en fruitig bent.

Daarbij kun je niets drinken. Kun je niet alles eten en wie weet kun je niet eens de dansvloer op. Lijkt me zonde.

Als je zwanger wilt trouwen dan zou ik het trouwen simpel doen.
Alle reacties Link kopieren
@roodmetwittestippen het lijkt me gewoon extra speciaal om ons eerste kindje in de buik te hebben op onze bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
quote:roodmetwittestippen schreef op 16 augustus 2011 @ 22:06:

Waarom waarom WAAROM wil je dan ok nog zwanger zijn op die toch al speciale dag?!



Helemaal mee eens. Trouwen zou toch al speciaal genoeg moeten zijn.



Er zijn mensen die stralend zwanger zijn maar een verpeste trouwdag omdat je de hele dag extreem misselijk bent, last hebt van je bekken of dodelijk vermoeid bent lijkt mij niets.



Het is dat een man niet zwanger kan zijn maar ik zou dan geloof ik niet eens meer willen trouwen als een zwangerschap belangrijker zou zijn op zo';n dag dan het feit dat je beloofd de rest van je leven bij elkaar te blijven in voor en tegenspoed.
Alle reacties Link kopieren
xnicki, spreid de leuke momenten des levens een beetje. Straks is het ook heel speciaal een kindje van jullie saam in jouw buik te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven