Wie weet ook net dat je zwanger bent?

20-08-2011 20:09 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben inmiddels diverse topics over het zwanger willen worden, maar zijn er hier mensen onder ons die onlangs hebben getest en zwanger blijken te zijn?



Het lijkt me leuk via deze weg contact met elkaar te hebben en vragen en ervaringen uit te wisselen.



Ik zal even starten.... Ben 27, 1e kindje, test gisteren (vrijdag) gedaan en zwanger. Schat ca op 3-4 weken.
Alle reacties Link kopieren
Niet zwanger hier, maar gefeliciteerd, zomersevlaflip (leuke nick trouwens, ga je ook een leuke naam voor je kindje verzinnen? ) en een fijne zwangerschap toegewenst!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! Van harte gefeliciteerd.



Zelf ben ik (helaas) nog niet zwanger dus aan mij heb je niets. Maar ik wilde je gewoon feliciteren. Ik wens je een fijne zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie felicitaties... Wat lief.



Over de naam voor onze erwt ( want veel groter is het nog niet ..hihi) hebben we nog niet. Heb de afgelopen weken wel al wat namen opgeschreven die ik hoorde en mij wel geschikt leken. Het gaat in ieder geval vast wel iets kort en krachtigs worden.
Alle reacties Link kopieren
Spannend allemaal hoor! Korte en krachtige namen vind ik persoonlijk vaak erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd zomersevlaflip!

Ik heb donderdag positief getest!!



In mei heb ik een miskraam gehad. Niet verwacht zo snel weer zwanger te zijn. Voelt ook nog apart en raar, onwerkelijk. En ik ben vooral bang dat het weer mis gaat.



Wil heel graag meeschrijven maar door mee te schrijven is het meteen zo 'echt' terwijl ik eigenlijk nog even wil afwachten... Kijken wat m'n lichaam doet...

Snap je 't nog???



Ik ga je topic dus in de gaten houden en hopelijk meeschrijven als ik me wat zekerder voel.



We hebben al een dochter van bijna 2.

Ik ben 31.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal! Ikzelf ben vrijdag de 9e week ingegaan, bijna tijd voor de eerste echo! Heel spannend en heel leuk!
Common sense is not so common.
Voltaire
Alle reacties Link kopieren
@lieveleen. Kan mij helemaal voorstellen dat je het nog even de tijd wilt geven. Mag ik vragen na hoeveel tijd je de miskraam kreeg en voelde je dat aankomen?



Ik ben zelf erg onzeker over de zwangerschap en dan met name wat ik kan verwachten en de eventuele risico's.



@Sjors. Hoe zijn je eerste weken verlopen? Al misselijkheid gehad? Ben je na de test nog bij de huisarts geweest?



Ander vraagje... Zag bij bol.com wat boeken met info over zwangerschapsperiode... En dagboek om bij te houden. Zijn er al mensen die zo'n boek hebben?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Hier alweer 18 en 21 jaar geleden. Werknaam in beide gevallen (euh...kinderen) Harry, omdat wij dat een stomme naam vonden. In dit geval Flipje?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
hoi zomersevlaflip. Ik heb vanochtend positieve test gehad (vorige week al twee goedkopere varianten gedaan met ondefinieerbaar resultaat, maar nu dus zeker er stond "zwanger"!!!). Ik klets graag mee. Oh ja, ik ben 34 en ongeveer 4 weken zwanger, ook eerste kindje.



hier geen boeken in huis, wel een blanco boekje gekocht om dingen in op te schrijven tijdens de zwangerschap en voor foto's enzo. (weet het nog niet precies).



zwanger worden duurde hier best lang. dus vandaar dat we 5 weken geleden bij de gyn zijn geweest. woensdag hebben we daar een afspraak voor de uitslagen van de test. hulp niet echt meer nodig, maar wel goed om te weten wat er uit de tests is gekomen (voor een eventuele volgende keer) en stiekem hopen dat hij een echo wil maken (waar waarschijnlijk toch nog niks op te zien is).



las ook net je topic over het aan je ouders vertellen. wij zijn ook niet van de al te gekke dingen, dus zal niks spectaculairs worden. ouders en schoonouders wonen niet om de hoek en telefonisch vind ik niet leuk (wil wel hun reactie zien natuurlijk). Over twee weken zien we ze allemaal.



Na afspraak bij de gyn ga ik me aanmelden bij verloskundige. Mijn hoofd loopt over met things to do en verder gewoon lekker window-shoppen voor allerlei spulletjes die we leuk vinden. (denk dat de Sint dit jaar wel wat cadeautjes voor het kindje meeneemt).
Alle reacties Link kopieren
Ha mugske, wat super.... Gefeliciteerd !!!!

Wat zal je je fijn voelen ( zit er ook nog midden in)





Leuk dat je ook mee gaat schrijven...



Hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
voel me een beetje dubbel. heel blij natuurlijk, maar ook onzeker. vanochtend beetje donkere afscheiding/bloed? geen idee wat het is, maar woensdag toch afspraak bij de gyn (zou liever vandaag zijn gegaan), hopelijk dat die meer kan zeggen. ben er wel relaxter onder dan dat ik normaal ben, kan soms ontzettend in de stress schieten van vanalles namelijk



verder heb ik nergens last van ofzo. wel af en toe steekjes in mijn buik, maar niks spectaculairs en geen misselijkheid ofzo. vriend maakt daar wel grapjes over (over misselijkheid en alles wat daarbij hoort). heb heb wel gewaarschuwd dat dat niet gewardeerd wordt als ik echt moet overgeven



al besloten hoe jullie het de ouders gaan vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Herken wel wat je schrijft. Heb ook beetje last van kramp af en toe. Dat heb ik ook als ik ongesteld moet worden dus zocht er daarom in het begin niks achter.



Verder heb ik ook 1x klein beetje donkere afscheiding gehad. Niet echt bloed, maar iets donkerder. Dat was na een dag ook weer over.



Weet jij precies hoeveel weken je nu ongeveer bent?



Die onzekerheid heb ik ook. Komt denk ik omdat alles nieuw is.... Geen idee wat mij allemaal te wachten staat.



Wij hadden ook nooit gedacht dat het zo snel zou gaan. Maar 1x ongesteld geworden en nu al raak. Ben wel bang dat het plots mis kan gaan......daar zou ik erg van balen.



Ouders vandaag verteld.... Boekje van opa en oma worden gekocht en het ze uit laten pakken. Ze wisten direct hielaat het was en zijn nu helemaal in de wolken.



Hebben eigenlijk niet echt getwijfeld of we het ze al moesten vertellen. Mocht het toch mis gaan dan heb ik ze weer super hard nodig dus....
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,



Ik heb zaterdag positief getest met een Kruidvat test, was 3 dagen voordat ik ongesteld zou worden (vandaag dus). Deze test gaf positief. Vanmorgen getest met digitale Clear Blue en ja hoor, daar stond het in het venster: Zwanger 2-3 weken!

Ik ben erg blij maar kan het ook nog niet echt geloven....
Alle reacties Link kopieren
@blondie5..... joepie !! Gefeliciteerd....

Krijg iedere keer als ik dit soort dingen lees weer de kriebels. Dan denk ik terug aan mijn eigen momentje van de week. Wat magisch was dat....



En helemaal happy mag ik hopen?
Alle reacties Link kopieren
hoi zomersevlaflip. ik was vier-vijf weken zwanger, maar heb een miskraam gehad. gelukkig hadden we nog een afspraak bij de gyn staan. dus afgelopen week een week van ups en downs.

Iedereen die hier mee schrijft / gaat schrijven succes met jullie zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Ja ben helemaal happy! Het besef begint nu echt te komen!

Ik had het eerlijk gezegd ook niet verwacht, omdat ik ("al") 33 ben en het was de 2e ronde al raak!

En jij? Ook helemaal happy zo te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend getest en ja hoor positief!

35 dagen zwanger, 5 weken, uitgerekende datum 5 mei.

Dit was overigens onze 10de ronde, dus we waren al ff bezig.



We staan hier allebei nog helemaal te stuiteren. Wordt ons eerste kindje. Heel onwerkelijk allemaal...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Dan zit er bij ons 5 dagen tussen!
Alle reacties Link kopieren
@Blondie5: wat grappig! Gek idee he dat je zwanger bent. Heb je verder al klachten? Ik een beetje steekjes onderin, maar verder nog helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad een heel gek idee. Ben uiteraard echt superblij! Ik voel soms een kleine vlaag van een wee gevoel langskomen, iets wat zou kunnen lijken op misselijkheid.

Verder ben ik de laatste weken kortademig, veel sneller dan normaal, bv. bij traplopen. Maar ik ben ook licht astmatisch, dus ik wijt het niet gelijk aan de zwangerschap :-)
Alle reacties Link kopieren
Ha meer meiden die net zwanger zijn! Proficiat allemaal!

Iedereen voor het eerste kindje?

Wij hebben dus al een dochter van 2.

In mei een miskraam.

@Zomersevlaflip: jij vroeg hoe ik het aanvoelde komen...? Tja eigenlijk niet. De eerste echo gaf al een 'matig' kloppend hartje, de week erop was het helemaal gestopt met kloppen. Heel gek en moeilijk. Helemaal omdat de hormonen nog door mijn lijf raasden. Was nog zo misselijk!!

Dat maakt het nu ook enorm verwarrend want ik voel zó weinig. Een beetje misselijk en wat moe. Maar bij beide vorige zwangerschappen was ik vanaf dag 1 best misselijk, wat alleen maar erger werd. Dacht eerst: we zien het wel. Maar merk nu toch dat ik er meer mee bezig ben en let op allerlei signalen van mijn lichaam. Aankomende week de vk bellen. Omdat ik een miskraam heb gehad kom ik in aanmerking voor een eerdere echo.

Wilden we in eerste instantie niet want de vorige keer ging het ook pas mis in week 10 dus wat zegt een goede echo bij week7 of 8. Maar nu merk ik dat ik toch wel meer wil weten.....



Hoe gaat het met de rest? Jullie al klachten?

Enkelen schreven over donkerbruin bloedverlies? Hopelijk is het daarbij gebleven???
Alle reacties Link kopieren
@Mugske: Excuses! Ik heb je laatste post over het hoofd gezien. Een miskraam. Jeetje. Je schreef al dat je wat bloed had verloren. Wat vreselijk zeg. Kan me voorstellen dat je emoties op en neer gaan. Ik wens je heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Jee Mugske, wat heftig! Begrijp ik het goed dat je deze week dus naar de gyn bent geweest?
Alle reacties Link kopieren
@Blondie, ik ben inderdaad vorige week naar de gyn geweest, wij hadden daar al een afspraka staan, omdat zwanger worden lang duurde. Was wel fijn, want hij heeft echo gemaakt om te controleren of alles 'goed' was, en gaf aan dat als ik erge buikpijnen zou krijgen ik meteen terug moest komen.

Uit de testst die de gyn eerder heeft laten doen, bleken er geen aantoonbare redenen te zijn waarom zwanger worden niet zou moeten lukken (en dat is dus ook bevestigd door de zwangerschap).

Wil niet echt dit topic overladen met mijn verhaal, want dit is een vrolijk topic voor net-zwangere dames Ik ga er vanuit dat ik binnen niet al te veel maanden ook zwanger ben (positieve instekk houden en dan kan ik een eigen topic openen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven