verdwenen zwangerschapssymptomen bij 9 weken

23-08-2011 08:58 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment ben ik 9 weken zwanger. Ik heb erg weinig zwangerschapskwaaltjes gehad, alleen een beetje moe en pijnlijke borsten en gespannen borsten. Nu zijn mijn borsten weer zacht, minder gespannen en lijken ook kleiner. ook mijn moeheid is grotendeels verdwenen en voel ik me 'normaal' als voor m'n zwangerschap. Over 2 weken heb ik pas mijn eerste echo. Ze zeggen dat het afnemen van zwangerschapsverschijnselen kan duiden op een miskraam. Moet ik me zorgen maken?

Wie weet het antwoord of heeft dit ook meegemaakt?



Alvast bedankt, Mikkiemik
Alle reacties Link kopieren
Maak je geen zorgen, je hoeft echt niet continu last te hebben van allerlei kwaaltjes! Sommige vrouwen zijn er gevoeliger voor dan anderen. Zelf heb ik eigenlijk nergens last van gehad in het begin, ik was alleen me vlagen wat vermoeider dan anders. (Nu inmiddels 31 weken zwanger)

En natuurlijk lees je wel eens dat het afnemen van kwaaltjes kan duiden op een miskraam, maar vaak hoort daar ook buikkramp en bloedverlies bij. Zolang je dat niet hebt, zou ik me niet al te veel zorgen maken!

En mocht het wel een miskraam zijn, dan kan niemand daar meer iets aan doen helaas.. Maar daar gaan we niet van uit toch?

Nog even 2 spannende weken door zien te komen meid, het komt vast goed!
Ik heb ook heel weinig zwangerschapskwaaltjes gehad en dacht soms zelfs "stel nou dat ik het me allemaal heb ingebeeld?". Heb twee keer overgegeven en was daar eigenlijk zelfs heel blij mee, dat was tenminste iets dat wees op zwangerschap. Mijn buik begon pas na een maand of 4 te groeien. Mijn borsten wat eerder maar die zijn nooit hard geworden, ze jeukten wel trouwens.



Als ik de verhalen van anderen zo hoor besef ik dat ik eigenlijk heel veel geluk heb gehad met mijn gebrek aan kwaaltjes, en ook nog een heel koele zomer.



Ben nu 40+1 en de twijfel is nu toch echt wel weg
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Bij mij kwamen en gingen de verschijnselen ook. Ik maakte me daar ook een aantal keer flink zorgen om. Maar zoon is inmiddels alweer 1 jaar! Je zou eventueel met de verloskundige kunnen bellen? Als je je erg druk maakt, zouden ze misschien een extra echo kunnen doen. Verder blijft het toch afwachten helaas...
Alle reacties Link kopieren
Niet druk om maken hoor! Ik ben juist hartstikke jaloers op je. Ik ben ALEEN MAAR misselijk geweest. Mij is altijd verteld dat zolang je geen helderrood bloed verliest je je absoluut geen zorgen hoeft te maken. Daarnaast is stress ook niet goed voor je zwangerschap, dus stoppen met zorgen maken hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik had alleen pijnlijke borsten aan het begin van mijn zwangerschap. Dat begon al voordat ik ongesteld moest worden. Met een week of 8 werd dat minder. Dus het klinkt voor mij niet vreemd. Dit is gewoon een spannende tijd! Probeer je er niet te druk om te maken!
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor alle reacties! Het stelt me wel gerust. Ik zal de komende twee weken rustig 'uitzitten'. Zolang ik niet ga bloeden zal het idd. wel goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo! Met een week of 14/15 vond ik er trouwens niks meer aan. Ik was dan wel zwanger, maar ik merkte er helemaal niks van. 2 weken later voelde ik het eerste schopje en toen was het ook veel echter. Die eerste tijd was echt zo'n 'ze kunnen wel van alles zeggen' gevoel.
Volgens mij kan je prima vragen of je eerder mag langskomen en dan vertel je dit verhaal en dat je je toch wat zorgen maakt.
Bij zorgen zou ik inderdaad de verloskundige bellen. Dat vindt ze echt niet raar hoor, daar is ze tenslotte voor.



Overigens verdwenen mijn beginkwaaltjes (opgeblazen tieten, misselijkheid, vermoeidheid) ook zo rond die tijd, maar daar was ik alleen maar blij mee. Kinderen zijn nu 10 en 7 en helemaal gezond .
Alle reacties Link kopieren
Met 11 weken pas een echo? Wat laat, als je kiest voor prenatale testen moet er toch eerder een echo gemaakt worden? Ik dacht dat overal nu rond de 9 weken een echo gemaakt werd.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en van harte natuurlijk onzeker he, die tijd tot de eerste echo en alle wel/niet verschijnselen.
Alle reacties Link kopieren
Het is vrij normaal hoor om met 11 weken een echo te maken. Er zijn inderdaad prenatale testen die rond de 10de week gedaan moeten worden maar hier kan de verloskundige je alles over vertellen. Ik zou daar even achteraan bellen TO, dan kun je ook gelijk even je zorgen voorleggen. Dat vinden ze daar echt niet erg hoor, ze hebben liever dat je even belt dan dat je je een paar weken druk zit te maken om niets.



Ik heb in het begin van mijn zwangerschap ook weinig kwaaltjes gehad, wel gevoelige borsten en wat bandenpijn maar nauwelijks misselijk. Veel geluk ermee!
Wen: vind ik ook gek. Bloedprikken voor de prenatale screening is het meest betrouwbaar voor de 10e week.



Mikkiemik: gewoon even bellen en vragen o je eerder kan komen. Als een echo een kloppend hartje laat zien kun je gerust verder genieten van een zwangerschap zonder kwaaltjes
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je verhaal. Heb het zelf 2 x meegemaakt. De 1e keer liep het niet goed af en werd het een missed abortion. Mijn lichaam stootte het niet zelf af, heb geen druppel bloed verloren en heb een curettage gehad. De 2e keer was 2 weken geleden. Was toen ook 9 weken zwanger en was ook ineens niet meer misselijk. Ik heb de verloskundige gebeld en mocht gelijk langs komen voor een echo. Dit komt omdat ik eerder 2 miskramen heb gehad. Vervelend dat je pas zo laat mag komen voor een echo. Misschien is het een idee dat je de verloskundige belt en vraagt of je eerder mag komen. Daar zijn ze voor! Succes en sterkte met deze onzekere weken!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het heel normaal was om bij 11 weken een echo te krijgen. Als het beter is om voor 10 weken bloed te prikken wil ik dat toch wel graag. Ookal kiezen we niet voor een combinatietest (ik behoor niet tot een risicogroep en een hoge of lage kans zegt eigenlijk helemaal niks). Ik zal straks wel even bellen. Bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
@TO: het hoeft inderdaad niets te betekenen, maar er is ook de andere kant van het verhaal. Ik wil je die toch even meegeven. Ik had vrijwel geen klachten, behalve gevoelige borsten. Rond negen weken had ik een klein beetje bruin bloed en werden mijn borsten minder gevoelig. Een echo was toen goed, maar vorige week bij de termijnecho bleek het vruchtje rond negen weken gestopt te zijn met groeien. Er klopte geen hartje meer.

Let op: bij mij was er ook een klein beetje bloedverlies, maar er waren geen krampen. Dat hoeft niets te zeggen, maar was in mijn geval een teken. Het wegblijven van zwangerschapssymptomen is ook een belangrijk signaal waar verloskundigen op wijzen. Ik zou dus zeker bellen en vragen of je eerder een echo kunt laten maken.

Ik duim voor je op een goede uitkomst, maar het kan dus helaas ook mis zijn.
Als je je zorgen maakt kun je altijd even bellen en vragen aan de vlos of je even naar het hartje mag luisteren. vanaf 10 weken zou dat te horen kunnen zijn. Het kan goed gaan of verkeerd, dat weet je tot de 3 maanden nooit zeker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even gebeld, en volgens de vk hoef ik me helemaal geen zorgen te maken en gewoon de komende twee weken af te wachten (ook voor de echo). Ze vond het niet nodig om de afspraken te vervroegen. Omdat we geen combinatietest willen is het ook niet nodig om eerder bloed te prikken.



Ik zal opletten of ik bloed zie (maar ik ga niet krampachtig heen en weer hollen naar de wc ). En ik weet ook, er is altijd een kans dat het vruchtje niet goed is. Het zij dan zo.
Alle reacties Link kopieren
Oh, als je al weet geen test te willen hoeft de echo inderdaad niet eerder. Fijn dat je wat gerustgesteld bent.
Alle reacties Link kopieren
Met 11 weken is de echo denk ik ook mooier dan met 9. Ik had een echo met 7 weken omdat ik na een miskraam direct zwanger ben geworden wist ik niet hoe lang ik precies zwanger was. Dat was dus 7 weken. Omdat het hartje klopte en de zwangerschapstermijn kon worden bepaald werd er geen andere echo meer gemaakt. Pas met 20 weken weer. Wel mocht ik tegen betaling nog een echo laten maken rond de 12 weken (dat deden ze alleen bij degene die vroeg een echo hadden gehad en een miskraam) dat vond ik niet nodig. Tot een week na die eerste echo. Toch gebeld en met 11 weken had ik weer een echo. Wat een verschil zeg! Dat was echt de beste 27,50 uitgegeven tijdens de zwangerschap! Die eerste echo zag ik niks, alleen een vlekje. Ik heb het hartje toen wel horen kloppen maar ik zag het niet. En nu ineens zat er een mini mensje met armen en benen in m'n buik te springen. Echt geweldig om te zien. Dus 11 weken is een mooie termijn!
Alle reacties Link kopieren
Mikkiemik, wat betreft dat bloed. Rozig of bruinig afscheiding is ook normaal hoor, dus als je dat toevallig ooit ziet, niet meteen in paniek raken! Dit is normaal. Alleen bij helderrood bloed meteen de verloskundige bellen.
Alle reacties Link kopieren
nog een keer bedankt voor jullie reacties, er was inderdaad niets aan de hand! We hebben het vandaag zien bewegen en hebben het hartje zien kloppen. Zo bijzonder en prachtig! het had echte armpjes en beentjes en ogen en een boven- en onderkaak en en.... ben helemaal onder de indruk. Maar goed, ik wilde even laten weten dat alles goed is.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je nog even laat weten dat alles goed is! Bijzonder he, zo'n eerste echo? Geniet van je zwangerschap en alle geluk gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat alles goed was!! Leuk om te zien hè dat het zo klein is maar al wel alles erop en eraan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven