echo: vruchtje niet goed zichtbaar/klein??

23-08-2011 16:32 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring hiermee?

Vanmorgen bij de vk geweest voor een eerste echo. Ik dacht zelf 9w2d te zijn, maar bij de buikecho was er (bijna) niets te zien vanwege een blijkbaar achterover gekantelde baarmoeder. Bij de inwendige echo was er met moeite de baarmoeder te zien, en ook een vruchtzakje met daarin een vruchtje. De echoscopiste twijfelde ook of ze het vruchtje in de lengte of de breedte zag.

In elk geval is het geen vruchtje van 9w2d.

Mijn laatste "echte' menstruatie was 19 juni. De maand erna nog een paar dagen licht bloedverlies wat ik toen voor een behoorlijk lichte menstruatie aan heb gezien. Echter toen ik typische 'zwangerschapsklachten' kreeg, bedacht ik me dat ik ook weleens zwanger kon zijn.. 2 weken geleden een positieve test en nu dus een eigenlijk "slechte" echo :(



De echoscopiste gaat er nu van uit dat die lichte bloeding toch een menstruatie geweest is en ik dus veel minder ver ben dan gedacht.

Ze zei ook nog iets van dat de vruchtzak er zo "mooi gaaf" uit zag, dat bij een dreigende miskraam er vlokjes ed te zien zijn.

Ook dacht ze een hartje te zien, bij 5w 2d (als 19/06 dus toch een menstruatie was) past dat beeld juist weer wel.



Ik was behoorlijk verdrietig, maar zij wilde daar niets van weten en zei ook nog "ik geef je geen folders over miskramen mee en zo"..



Toch, ik heb er een slecht gevoel over. Vooral de onzekerheid kan ik slecht tegen, merk ik... Wist ik maar waar ik aan toe was, dan kan ik daar iets mee. Ik heb ook gevraagd dat mocht het toch niet goed zijn en ik een miskraam krijg, wat ik daarbij dan moet verwachten, maar daar wilde ze eigenlijk niet op in gaan. Naar haar zeggen heeft ze vaak meegemaakt dat het goed zit.



Maargoed, iemand iets soortgelijks meegemaakt? Goede of minder goede afloop, ik hoor het graag!



Toch is het zo dat ik tot een week geleden bijvoorbeeld echt misselijk was en dit nu elke dag een beetje minder wordt...
Computer says nooooo
Ik heb het een paar keer met minder goede afloop meegemaakt, maar ook een keer met wel een goed resultaat.



De laatste zwangerschap ben ik ruim anderhalve week teruggezet, de gynaecoloog zei dat bevruchte eitjes soms wat langer doen over het innestelen en dat er daardoor verschil ontstaat in de uitgerekende datum. Ik had toch echt maar 1 keer seks gehad tijdens de eisprong, dus het moest wel van die keer zijn.




Schrikken zeg voor je!



Maar het kan zomaar zijn dat je wel ongesteld was en dus een maand minder ver bent dan je dacht.

Als er een kloppend hartje te zien was, is dit echt een goed teken!



heb je een vervolgafspraak voor een nieuwe echo?
Alle reacties Link kopieren
Tnx! mmm... vwb de menstruatie .. dit was echt zo'n flutbloedinkje in vergelijking tot normaal ...

En de hartactie die ze denk gezien te hebben: ik heb hem niet ontdekt eerlijk gezegd.



Ach ja, ik weet het ook eigenlijk wel: gewoon afwachten.

Maar dat is zo moeilijk.

Niemand een glazen bol in huis he haha ..
Computer says nooooo
nee we hebben geen glazen bol

Maar het kan wel fijn om je twijfels van je af te schrijven, toch!?



Maar heb je een nieuwe afspraak?
Je zou nog kunnen vragen of er een paar keer bloedgeprikt kan worden. Als het vruchtje niet meer leeft, neemt de hoeveelheid HCG af.
Oh, en
Alle reacties Link kopieren
Oh, haha.. ja over 2 weken een vervolgafspraak staan voor echo.



Bloedprikken is een goed idee! Doen ze dat gewoon in een vk praktijk?



Ja, de twijfels van me af schrijven is zeker fijn, bedankt!
Computer says nooooo
Je kunt ook bij de huisarts terecht voor het bloedprikken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn zwangerschap klopte de uitgerekende datum, bij mijn echo was een vruchtzakje te zien, maar ze konden niet zien of er wat in zit en moest 2 weken later terug komen.

In de eerste weken heb ik totaal geen zwangerschapsklachten gehad en bij terug komst verwachte ik een niet kloppend hartje. Mijn verbazing was dan ook groot toen het hartje klopte wel was het vruchtje kleiner dan gemiddeld en voor de zwangerschapsduur op basis van mijn laatste menstruatie.

Het uiteindelijke resultaat een super klein babytje die nog steeds onder de curve groeit, maar met alles erop en eraan.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij toch echt duidelijk hoor, je bent gewoon korter zwanger. Je zegt zelf al dat je een korte bloeding hebt gehad.



Bloedprikken heeft niet zoveel zin, je kunt dan net zo goed zwangerschaptesten doen. Als het HCG daalt dan worden die ook negatief.



"Gewoon" twee weken wachten. Sterkte daarmee! Ik wens je twee weken misselijkheid toe (dan weet je tenminste dat je nog zwanger bent!)
Oh ja Love-star, mijn kind is ook heel klein, groeit ver onder de curve, maar is heel gezond.



Ik ging voor een echo toen ik ruim 7 weken zou zijn, uiteindelijk werd dit teruggeschroefd naar 5 weken 4 dagen. Wel met kloppend hartje trouwens.



Noodles, bel morgen gewoon je vk en leg dit even voor. Want wat je nu doet is het opzoeken van schijnveiligheid, niemand weet hoe dit gaat aflopen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde gehad. Toen ik op basis van mijn laatste menstruatie ruim 8 weken moest zijn, was er op de echo alleen een leeg vruchtzakje te zien. Een zwangerschaps ring. Ik moest toen een week wachten en dan moest de ring iig. Twee keer zo groot zijn. Maakte me ook erge zorgen want was niet meer misselijk enz. Die week was echt een emotionele rollercaster. Was ook nog eens met de feestdagen. Bij de tweede echo was het vruchtzakje vier keer zo groot en er zat een vruchtje in met kloppend hartje! Ben nog nooit zooo opgelucht geweest. Bleek dus nog onregelmatiger ongesteld dan ik al dacht. De ud is met drie weken aangepast en dat is as. zondag!



Heel veel sterkte de komende week. Hopelijk heb je een beetje afleiding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde ervaring. Ik dacht 11 weken zwanger te zijn en bij de echo bleek dit nog maar 9 weken te zijn. Wel zag ik toen heel duidelijk een kloppend hartje en ik kan me zo voorstellen dat dat een groot verschil maakt.



Makkelijk gezegd maar niet gedaan: `gewoon` afwachten en binnenkort voor nog een echo gaan. Ik duim voor je dat het goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb begrepen dat het afnemen van de hormonen dermate langzaam gaat dat een zw.test gewoon nog positief kan aan geven, zelf na een miskraam.. bedoel je zo'n clearblue test oid, waarop de zwangerschapsduur zou staan?



Ik weet dat niemand weet hoe dit gaat af lopen, ik vind het gewoon fijn om ervaringen te lezen. Ook als het niet goed gaat, zou ik graag weten wat ik me daar dan bij voor moet stellen, want dat weet ik niet.



Afleiding heb ik genoeg, met een eigen zaak en een dochter van 1,5 in de "nee"-periode



Meidoorn: spannend, aankomende zondag!!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
misspoes1: ja, bij mijn dochter was ik ook minder ver dan gedacht, maar was een fel kloppend hartje te zien. Nu dus niet, vanwege denk ik mijn gekantelde baarmoeder.

Ook had ik het idee dat degene die de echo deed eea wat positiever voor wilde stellen dan de verloskundige die later mee kwam kijken.



Er was gewoon echt bijna niets te zien. Waar ik 2 jaar geleden een prachtige echo had, met duidelijk een rompje, hoofdje, hartje, was nu nauwelijks een baarmoeder te zien, en dan na een kwartier turen en rommelen een zakje. Ergens in de verte een glimp van iets wat met fantasie een knipperend hartje zou kunnen zijn ... tja .. :(
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Hier ook iets soortgelijks. Ik dacht bij de eerste echo een week of 7 weken zwanger te zijn (altijd zeer regelmatig ongesteld), maar geen kloppend hartje te zien. Een dag of 10 later moest ik terugkomen voor een tweede echo en - grote opluchting - was er een prachtig kloppend hartje te zien. Ik werd wel anderhalve week teruggezet qua uitgerekende datum. De tijd dat we op de tweede echo zaten te wachten was zenuwslopend. Ik snap nog steeds niet waar die dikke week is 'gebleven'.



Het zal me nu ook een zorg zijn, want ze heeft vandaag 'maan' leren schrijven op haar tweede dag in groep 3! *trots*



Sterkte met wachten op de volgende echo en ik duim voor een kloppend hartje voor je!
Alle reacties Link kopieren
Konden ze je niet ietsjes eerder voor een echo inplannen? Ik heb met 6.2 weken een goede echo en kloppend hartje gezien. Een weekje is een stuk beter te overbruggen. Ik zal voor je duimen.
quote:helene31 schreef op 23 augustus 2011 @ 16:54:



Noodles, bel morgen gewoon je vk en leg dit even voor. Want wat je nu doet is het opzoeken van schijnveiligheid, niemand weet hoe dit gaat aflopen natuurlijk.



je haalt ons door de war summer73 is zwanger, ik niet



Ontopic: wat fijn dat je een nieuwe afspraak hebt (al kan 2 weken lang lijken in onzekerheid) en dat je dochter voor genoeg afleiding zorgt



je zou altijd kunnen vragen of de vervolg echo iets eerder kan..
en ik duim natuurlijk ook voor je!

Hou je ons op de hoogte?
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend 9 weken echo gehad en volgends de echoscopiste een lege vruchtzak. Morgen naar de gynocoloog voor een tweede echo.



Het kan dus altijd gebeuren, maar al zou je korter zwanger zijn dan gedacht, als het hartje maar klopt!
Common sense is not so common.
Voltaire
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte trouwens. Realiseer me nu dat mijn bericht waarschijnlijk niet erg positief overkomt, maar wat ik bedoel te zeggen is dat ik denk en hoop dat het bij jou allemaal goed zit!
Common sense is not so common.
Voltaire
Sjors



Wat rot voor je!

Succes morgen.
Alle reacties Link kopieren
Schmoepie: maan! wat knap! Genieten is dat hé ...



Sjors: veel sterkte morgen bij de gyn, dat is zeker schrikken. Had je al eerder een echo gehad die wel goed was?



Noodles Tnx! Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Ik vind 2 weken afwachten inderdaad wat lang, vroeg ook nog of ik niet een week eerder terecht kon, maar daar had de echoscopiste weinig oren naar.



Mijn peuterpuber is nu wakker en ik ga maar eens buiten spelen )
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven