Waar zijn jouw vliezen gebroken?

30-08-2011 23:47 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een week of vier verwacht ik mijn eerste kindje, het is een spannende tijd maar heb ontzettend veel zin om mijn meisje te leren kennen.



Nou heb ik de afgelopen dagen toch wel een beetje de zenuwen, waar zullen mijn vliezen gaan breken? Gewoon thuis, in de supermarkt, in de auto of midden in de stad?

Misschien breken ze uiteindelijk gewoon niet spontaan, dat kan natuurlijk ook.



Maar goed, zou graag willen weten wat de ervaringen zijn van de moeders hier onder ons.
anoniem_123221 wijzigde dit bericht op 30-08-2011 23:50
Reden: woordje vergeten
% gewijzigd
In het ziekenhuis door de verloskundige. 2 uur later was ze er al. De bevalling vlotte namelijk niet, toen de vliezen eindelijk door waren, ging het als een tierelier.
Alle reacties Link kopieren
De gyn heeft ze doorgeprikt

Het voelde heel vaag; een plopje en daarna een plens lauw water. Wel leuk om eens aan terug te denken.
quote:no___ schreef op 30 augustus 2011 @ 23:51:

De gyn heeft ze doorgeprikt

Het voelde heel vaag; een plopje en daarna een plens lauw water. Wel leuk om eens aan terug te denken.Grappig dat jij het voelde. Ik had dat helemaal niet. Ik hoorde een soort poing-geluid (van het naaldje denk ik) en dat was het. Er kwam ook maar heel weinig vruchtwater uit.
Doorgeprikt in het ziekenhuis.

En toen kreeg ik kamelenweeën
Alle reacties Link kopieren
quote:helene31 schreef op 30 augustus 2011 @ 23:52:

[...]





Grappig dat jij het voelde. Ik had dat helemaal niet. Ik hoorde een soort poing-geluid (van het naaldje denk ik) en dat was het. Er kwam ook maar heel weinig vruchtwater uit.



Sja, dat zal ook bij iedereen verschillen.

Een geluidje vind ik dan weer geestig.
In der verloskamer van het ziekenhuis, had nog amper vruchtwater en was dus een heel klein stroompje.
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer doorgeprikt door de gyn in het ziekenhuis.

De tweede keer toen ik thuis in bed stapte, met een luide pang.

De derde keer doorgeprikt door de verloskundige in het ziekenhuis.

De 4e keer was een geplande keizersnee, dus geen idee eigenlijk wanneer en hoe ze dat precies deden.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Bij eerste zwangerschap doorgeprikt door vk, 2e zwangerschap in zh doorgeprikt door gyn.
Oh ja, bij een vriendin van mij tijdens het honden uitlaten, ze dacht in haar broek geplast te hebben:-)
Thuis, 's nachts om na 2en, net thuis na een feestje. Ik dacht dat ik in mijn broek plaste. Oh, en het was HEEL veel, kwam geen eind aan..

Blij dat het daar is gebeurd, was bijna 42 weken, een paar uur eerder zat ik in een restaurant, en de dag daarvoor liep ik nog in de Ikea (Stel je voor, moet je iedereeen vertellen dat je bent bevallen in de Ikea. Idee voor een ander topic: meest genante plekken om te bevallen? )
Alle reacties Link kopieren
Dus nog niemand midden op straat?



Ik vroeg vannacht aan mijn man: Joh, als het nu midden in de supermarkt gebeurt en ik ben alleen, wat moet ik dan doen? Moet ik dan om een mop vragen?

Ja, het thema houdt me bezig....



Grappig van het geluidje! Minder grappig die kamelenweeen...
Alle reacties Link kopieren
Leuk Lotteke, dat liedje van "´s nachts na tweeen...... dan gaan we met z´n allen naar beneeje¨" daar kun jij een parodie van maken met je vruchtwater!
Als je vliezen breken als je nog geen weeen hebt, gebeurt het maar zelden dat je meteen terplekke gaat bevallen hoor.



Mocht het buitenshuis zijn, dan ga je op je gemak naar huis, met een zeiltje onder de bips op de bank zitten, lekker dvd's kijken bijvoorbeeld.



Succes trouwens!
Lol nou je het zegt! Maar zo makkelijk ging dat nog niet, naar beneeje.. was op drie hoog, en moest tussen de weeën door de trap af zien te komen..

Lach maar.. jouw tijd komt nog wel
Alle reacties Link kopieren
Dankje Helene! Dat zeiltje moet ik nog aanschaffen, goed plan!



Hahaha Lotteke, ja ik lach maar steeds meer als een boerin met kiespijn... Tjee jij moest door tot 42 weken, ik hoop dat die van mij eerder komt.... Was wel pittig of niet?
Alle reacties Link kopieren
Beide keren doorgeprikt door de verloskundige. Ik denk dat ze anders nóóit gebroken waren.
Viel wel mee hoor, verliep vrij voorspoedig. Als je bedenkt dat ik dus nog naar een feestje was, alleen op de fiets terug naar huis (vriend was al eerder huiswaarts gegaan, watje ), en de dag ervoor dus nog shoppen. Ik was alleen wel ENORM tegen het einde.

Maar ik hoop voor jou ook dat je niet zó lang hoeft. Ook niet te vroeg natuurlijk, gewoon fijn op tijd
Voor nog wat fijn leesvoer tijdens de eerste uurtjes:



Bevallingsfeest



Dit heb ik zelf ook gelezen terwijl mijn kind zich een weg naar buiten aan het vechten was.
Alle reacties Link kopieren
Op de fiets naar huis? Alleen? Zo, jij bent een stoere!

Dat je nog kon fietsen! Ik kan me voorstellen dat je enorm was! Als ik mijzelf nu al bekijk! En dat gaat allemaal goedkomen he?!
Alle reacties Link kopieren
quote:helene31 schreef op 31 augustus 2011 @ 00:16:

Voor nog wat fijn leesvoer tijdens de eerste uurtjes:



Bevallingsfeest



Dit heb ik zelf ook gelezen terwijl mijn kind zich een weg naar buiten aan het vechten was.



Da´s idd goed leesvoer! Ga ik zeker lezen!

Ik las zelfs laatst dat er zelfs vrouwen zijn die orgasmes krijgen tijdens het bevallen, vind ik wel heel apart!
Ja, ik dacht dat ik wel voortekenen zou krijgen, en dat het dan nog wel even zou duren. Ik voelde nog helemaal niks, dus ik dacht dat zit wel goed. En ik hoefde niet zo ver hoor, was maar tien minuutjes fietsen. Misschien dat dat het juist wel op gang heeft gebracht. En iedereen van het feestje was reuze verbaasd de volgende ochtend dat we belden dat de baby er al was, terwijl ik in walvisvorm dus nog vrolijk achterom zwaaide en wegfietste, nog geen zes uur daarvoor.

Je ziet, echt alleen maar positieve verhalen hier.. zo kan het ook
Alle reacties Link kopieren
Met ruim 42 weken ergens halverwege de bevalling. Toen prikte de stagiaire de vliezen door. Heb er niks van gemerkt (doet geen pijn) en het vruchtwater was ook erg weinig. Het heeft wel goed geholpen de weeen heftiger te maken.
Alle reacties Link kopieren
Eerste keer in het ZH, geen idee meer hoe of wat.

Tweede keer, thuis in bed. Een rare plop idd en daarna een nat bed
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met gebroken vliezen enzo. Maar de vliezen van mijn moeder zijn gebroken bij onze plaatselijke ijsboer. En toen kwam ik ( wel in het ziekenhuis hoor).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven